abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du 

wifi en bluetooth adapter willen niet starten code 10 error

GELÖST
13 ANTWORTEN 13
maniratari
Trainee
Nachricht 1 von 14
6.271 Aufrufe
Nachricht 1 von 14
6.271 Aufrufe

wifi en bluetooth adapter willen niet starten code 10 error

Sinds vandaag start de wifi niet meer op. De reden? Als ik naar de adapter ga en deze wil schakelen dan lukt dat niet.

Ik krijg dan de volgende melding 

Dit apparaat start niet. (Code 10)

{Bewerking mislukt}
De aangevraagde bewerking is niet gelukt.

 

Hoe los ik dit op zonder opnieuw te instaleren?

1 AKZEPTIERTE LÖSUNG

Akzeptierte Lösungen
WZwijger
Tutor
Nachricht 13 von 14
6.145 Aufrufe
Nachricht 13 von 14
6.145 Aufrufe

@maniratari Fijn voor je dat alles weer helemaal goed werkt!

De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

 

Wanneer je deze melding krijgt:

Installing this Intel generic graphics driver will overwrite any customized driver from your Computer Manufacturer (OEM).

OEM drivers are handpicked, customized, and validated to resolve platform-specific issues, enable features and enhancements, and improve system stability. Intel’s generic graphics drivers are intended for testing, and we recommend using drivers from Medion.

 

Is het verstandiger deze drivers te laten staan.

 

Groeten,

WZwijger...

Lösung in ursprünglichem Beitrag anzeigen

13 ANTWORTEN 13
WZwijger
Tutor
Nachricht 2 von 14
4.461 Aufrufe
Nachricht 2 von 14
4.461 Aufrufe

Heb je jouw laptop niet per ongeluk in vliegtuigmodus gezet.

Controleer dit door rechtsonderin je systeemvak te klikken, waar ook de tijd staat en normaal je symbool van je netwerkverbinding.

Je ziet dan 3 tekens, het middelste teken is een vliegtuig, wanneer die is opgelicht, moet je die uitzetten en alles zal weer werken.

Overigens helpt het ook met andere problemen met het netwerk. Vliegtuig modus aan en uit kan ervoor zorgen dat het weer gaat werken.

 

Andere oplossing: op je laptop heb je per ongeluk op de knop vliegtuigmodus gedrukt of per ongeluk op de toetsen die alle draadloze apparaten uit zetten.

Weer op die knoppen of schakelaars drukken om het aan te zetten. Soms zijn dit schuifknopjes.

 

Laatste oplossing:

 

Zoek: configuratiescherm => systeem

Zoek de WIFI adapter en verwijder deze.

Zoek de Bluethooth adapter en verwijder deze.

 

Computer opnieuw opstarten.

 

Zoek: configuratiescherm => systeem => zoek naar nieuwe hardware (is een optie bovenin je scherm).

 

Windows 10 zal de hardware herkennen en de drivers installeren. Wanneer er een apart deel is op je harde schijf met specifieke drivers moet je deze laten zoeken op jouw systeem.

 

Succes met de oplossing, ik hoop dat het werk.

 

Met vriendelijke groet,

WZwijger.

maniratari
Trainee
Nachricht 3 von 14
4.455 Aufrufe
Nachricht 3 von 14
4.455 Aufrufe

Hoi. Dank je voor je bericht. Daar heb ik ook aan gedacht. Echter de vliegtuigstand blijft grijs. Is niet aan en uit te zetten. Ik ben bang dat als ik de drivers verwijder,  ik het helemaal niet werkend krijg. Ik ben geen expert. Ik kijk het ff aan en zodra ik  het durf ga ik het proberen

WZwijger
Tutor
Nachricht 4 von 14
4.448 Aufrufe
Nachricht 4 von 14
4.448 Aufrufe

Een volledige systeemreset is ingrijpender.

Zorg wanneer je dat gaat doen je een goede backup hebt!

 

Wat je ook nog zou kunnen proberen:

 

In plaats van de drivers verwijderen, wat inderdaad spannend kan zijn...

Naar configuratiescherm => systeem => apparaatoverzicht.

Ga naar je WIFI apparaat: => klik er met je rechtermuisknop op => Driver updaten.

Dit kan je met je bluetooth ook doen.

Misschien zijn er nieuwe meer recente drivers.

 

Misschien dat WIndows 10 dan de apparaten opnieuw installeert met de meest recente drivers en de apparaten weer opstart.

 

Succes verder.

WZwijger

maniratari
Trainee
Nachricht 5 von 14
4.443 Aufrufe
Nachricht 5 von 14
4.443 Aufrufe

Hoi. Je laatste tip had ik zelf al uitgeprobeerd. Maar het werkte niet. Ik ga nu als eerste de bluetooth verwijderen en als ik morgen de laptop opstart en het werkt dan doe ik dat ook met de WIFI. Bluetooth gebruik ik toch nooit 🙂

Ik ben benieuwd en laat het weten.

maniratari
Trainee
Nachricht 6 von 14
4.422 Aufrufe
Nachricht 6 von 14
4.422 Aufrufe

Morgen,

 

Het is niet gelukt. Ik heb de driver verwijderd maar ik kan bluetooth nog steeds niet opstarten. Ik ga mij maar melden bij Medion. Kijken wat zij zeggen. Overigens bij mijn oude laptop, ook een Medion, is het wel gelukt. Daar had ik hetzelfde probleem ( al meer dan een jaar geleden ) dus ik dacht ik pas je tip toe en daar werkte het wel. Raar allemaal. Bedankt. 

 

Peter

WZwijger
Tutor
Nachricht 7 von 14
4.407 Aufrufe
Nachricht 7 von 14
4.407 Aufrufe

Na lang nadenken:

 

Vraag 1: Heb je een backup van de originele drivers, geleverd bij het systeem en geschikt voor Windows 10.

 

Zo ja:

 

Ga naar configuratiescherm => programma's

Of onder instellingen (wieltje wanneer je het startmenu opent) => ga naar apps.

 

Kijk of je hierin je driver kan vinden van je bluetooth (en wanneer dit werkt ook van je WIFI).

Verwijder de driver als deze er tussen staat (elke fabrikant doet dit helaas op zijn eigen manier, sommigen leveren aparte driver software die je in dit overzicht terug kunt vinden).

 

Driver software dëinstalleren.

 

Computer opnieuw opstarten.

 

Driver software opnieuw installeren.

 

Computer opnieuw opstarten.

 

Kijk of bluetooth nu werkt, zo ja... doe dit dan ook met de WIFI.

 

Succes

WZwijger

maniratari
Trainee
Nachricht 8 von 14
4.399 Aufrufe
Nachricht 8 von 14
4.399 Aufrufe

Helaas. Ik heb ook al op de site van Intel gekeken maar ook daar vind ik geen oplossing. Ik ga mij melden bij Medion en anders koop ik een wifi adapter en gebruik deze. Dat werkt ook bij mijn  oude Laptop. Is makkelijker dan terugsturen naar Medion.

Bedankt voor je tijd en het mee denken.

 

Peter

Snelleschildpad
Moderator
Nachricht 9 von 14
4.380 Aufrufe
Nachricht 9 von 14
4.380 Aufrufe

Hallo beide,

 

Wanneer je een driver verwijderd en de laptop/PC opnieuw opstart zal deze automatisch moeten worden hersteld / geinstalleerd worden. 

 

Groet

Snelle



Beloon helpende antwoorden met Kudos en markeer het beste antwoord/de beste oplossing met als oplossing accepteren.


Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
maniratari
Trainee
Nachricht 10 von 14
4.377 Aufrufe
Nachricht 10 von 14
4.377 Aufrufe

Hoi, ik heb dit al geprobeerd, ik heb de driver verwijderd is opnieuw geïnstalleerd maar blijft dezelfde foutmelding geven. Ik heb de driver van Bluetooth gevonden door bij opties om de verborgen bestanden of programma's te kijken maar ook die werkt niet

13 ANTWORTEN 13