annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

recovery

28 ANTWOORDEN 28
mrgreen36
Trainee
Bericht 1 van 29
7.230 Weergaven
Bericht 1 van 29
7.230 Weergaven

recovery

hoi kan mijn laptop niet recoveren 

krijg deze melding : er is geen fabrieksafbeelding neem contact op met klanten service 

wat is dit het is gewoon aanwezig op de recovery partitie heb er niet aan gezeten of iets 

28 ANTWOORDEN 28
mrgreen36
Trainee
Bericht 21 van 29
1.828 Weergaven
Bericht 21 van 29
1.828 Weergaven

recoveren gaat nog steeds niet 

ik heb power recovery geinstalleerd

maar nog steeds hetzelfde kan de image niet vinden 

de image staat wel op de schijft d:

he3t is denk ik een configuratie fout ergens ga weer eens bellen met medion gr davy

daddle
Superuser
Bericht 22 van 29
1.821 Weergaven
Bericht 22 van 29
1.821 Weergaven

@mrgreen36 

 

Het heeft ook iets te maken met de partitie-Id. Daardoor dat je de c-partitie gewisd had  --- niet c-schijf; schijf is altijd een hele schijf, in jouw PC zitten alle partities zamen op een schijf; de schijf is de hardware (de SSD); partities zijn logische indelingen op een schijf  ---

daardoor kreeg je partitie waar je  Windows op zette een nieuwe ID. 

 

Het was eigentlijk niet nodig de c-partities te verwijderen (deleting), als je Windows tijdens de installatie de oude c-partitie genoemd hat om Windows erop te zetten zou het ook gegaan zijn.

 

 

Maar waarom wil je de Recover functie neemen; je habt toch Windows net nieuw geinstalleerd? Snap ik niet.

 

daddle

mrgreen36
Trainee
Bericht 23 van 29
1.817 Weergaven
Bericht 23 van 29
1.817 Weergaven

heb windows opnieuw geinstalleerd volgens de instructie van medion heb alleen c verwijderd en opnieuw aangemaakt dit alles omdat de recovery niet werkt wat ik ook geprobeerd heb heb er nier mee gerommeld 

ik vindt dat het gewoon moet werken op een nieuwe pc

gr davy

mrgreen36
Trainee
Bericht 24 van 29
1.811 Weergaven
Bericht 24 van 29
1.811 Weergaven

stuur het vandaag terug gr davy

mrgreen36
Trainee
Bericht 25 van 29
1.802 Weergaven
Bericht 25 van 29
1.802 Weergaven

heb besloten om het te laten voor wat het is 

kan het gewoon via usb stick

maar wel een v raagje kan ik de image die op de recovery partritie 😧 staat ook gebruiken  om te recoveren maar dan de wim op een usb stick te zetten en van uit daar het uit te voeren is dit mogelijk ?

gr davy

mrgreen36
Trainee
Bericht 26 van 29
1.794 Weergaven
Bericht 26 van 29
1.794 Weergaven

heb het getest in virtual machine en het werkt prima

daddle
Superuser
Bericht 27 van 29
1.773 Weergaven
Bericht 27 van 29
1.773 Weergaven

@mrgreen36 


@mrgreen36  schrieb:

...

kan het gewoon via usb stick

maar wel een v raagje kan ik de image die op de recovery partritie 😧 staat ook gebruiken  om te recoveren maar dan de wim op een usb stick te zetten en van uit daar het uit te voeren is dit mogelijk ?


Hi mrgreen36,, kun jij dit een beetje meer verklaren hoe je het bedoeld, of dan gedaan hebt, want je zegt het functioneert in een virtual machine


@mrgreen36  schrieb:

heb het getest in virtual machine en het werkt prima


Kun jij uitleggen wat je precies in de virual machine gestart hebt met welk commando?

Kwan daardoor dan in de virtuat  machine de Power Recover op de scherm, of werd gewoon Win 10 gestart net als voor te installeren?

 

mvg, daddle

mrgreen36
Trainee
Bericht 28 van 29
1.771 Weergaven
Bericht 28 van 29
1.771 Weergaven

wat ik gedaan heb  is dit

heb met rufus een opstartbaar usb stick gemaakt in ntfs formaat want anders accepteerd het wim image niet

en heb daarna de instal.esd verwijderd en de recovery image van de recovery partitie gekopieerd naar de usb stick en daarna

een iso gemaakt

en daarna heb ik virtual box geinstalleerd en geboot

en de iso gekozen en daarna de install gedaan gr davy

mrgreen36
Trainee
Bericht 29 van 29
1.687 Weergaven
Bericht 29 van 29
1.687 Weergaven

je moet waarschijnlijk wel ff csm uit zetten (secure boot) als je een uefi machine hebt

 

ik heb het zo gedaan

heb een stick gekocht beetje snelle 

heb toen een windows iso op de stick gezet met rufus in GPT UEFI modus en NTFS geselecteerd (anders krijg je een fout dat het niet past ivm betandssysteem )

heb daarna de install.esd verwijderd van de usb stick

en daarna de install.wim van de recovery partitie op de usb stick gezet 

en daarna in de bios secure boot uit gezet (tijdelijk)

windows geinstalleerd via normale setup

daarna secure boot weer aan gezet en gelukt 

28 ANTWOORDEN 28