annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

harddisk MEDION AKOYA P3403?

4 ANTWOORDEN 4
w_smets
Beginner
Bericht 1 van 5
2.563 Weergaven
Bericht 1 van 5
2.563 Weergaven

harddisk MEDION AKOYA P3403?

Hallo,

Heb een MEDION AKOYA P3403 (2-in-1) gekocht, met 256 GB SSD.

Wie kan me helpen met de vragen:

- Kan daar nog een schijf in worden bijgeplaatst?

- Indien ja, betreft het dan een M.2 kaart?

Thx!

Waldo

4 ANTWOORDEN 4
Anu
Scientist
Bericht 2 van 5
2.554 Weergaven
Bericht 2 van 5
2.554 Weergaven

Hoi @w_smets , 

 

Als ik de foto's van de P3403 zo bekijk, verwacht ik niet dat deze verder uit te breiden is. Ik zie nergens klepjes of iets dergelijks waar je de behuizing kunt openen, en gezien hoe compact het toestel is verwacht ik dat er uberhaupt geen ruimte voor is. 

 

Groetjes, 

Anu

daddle
Superuser
Bericht 3 van 5
2.544 Weergaven
Bericht 3 van 5
2.544 Weergaven

@w_smets 

 

Maar je kunt wel je 256 GB SSD vervangen door een grootere model. b.v. 512 GB. Deze word

in andere varianten van de P3403 al ingebouwd, dus de UEFI-Bios accepteert deze grootere maat.

Soveel duurder ist dit ook niet tegenover een kleinere SSD met laat zeggen 256 GB.

 

Groetjes, daddle

w_smets
Beginner
Bericht 4 van 5
2.533 Weergaven
Bericht 4 van 5
2.533 Weergaven

Dat is een optie, maar dan zit ik wel met een maagdelijk lege HD, geen platform of software... en m'n desktop doet geen M.2, enkel 3.5"

ShelLuser
Contributor
Bericht 5 van 5
2.479 Weergaven
Bericht 5 van 5
2.479 Weergaven


@w_smets  schreef:

Dat is een optie, maar dan zit ik wel met een maagdelijk lege HD, geen platform of software... en m'n desktop doet geen M.2, enkel 3.5"


Daar is ook een oplossing voor: een backup programma. Ikzelf ben enorm te spreken over AMEI Backupper; een backup programma wat op een eenvoudige manier een image kan maken van je hele setup. Ofwel inclusief alle partities (zoals UEFI setup partities en de Medion (/Cyberlink) restore partitie) en het mooie is dat een restore ook nog eens werkt 😉

 

Ok, flauwe opmerking maar ik doel hierop dat je een volledige restore uit kunt voeren, maar ook makkelijk individuele files uit een image kunt pikken. En het mooiste is dat dit systeem ook ondersteuning biedt voor netwerk toegang.

 

Dus mijn idee zou zijn om je hele systeem hiermee te backuppen (naar externe media uiteraard), dan een boot medium te maken (zoals een memory stick, kan ook met backupper; hij ondersteund zowel Linux als Windows PE), de SSD te vervangen en vervolgens te booten met je rescue setup, backup terugzetten en je kan weer even vooruit.

 

Groetjes, Peter
4 ANTWOORDEN 4