annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Windows 10 downgraden

8 ANTWOORDEN 8
janweer
Trainee
Bericht 1 van 9
31.646 Weergaven
Bericht 1 van 9
31.646 Weergaven

Windows 10 downgraden

Op mijn Medion akoya S 2217 is Windows 10 voor geinstalleerd. Ik wil Windows 7 er op installeren met een bootable USB stick.(er zit geen dvd drive in )

Heeft iemand van U hiermee ervaring en welke problemen kan ik zoal tegenkomen. Ik ga er vanuit dat de harde schijf geformateerd moet worden dus als er daarna problemen ontstaan hoe die dan op te lossen.

 

Met vriendelijke groet,

 

janweer

8 ANTWOORDEN 8
Anu
Scientist
Bericht 2 van 9
30.867 Weergaven
Bericht 2 van 9
30.867 Weergaven

Hoi @janweer

 

Wat zit er aan hardeschijven in je S2217? Ik zie dat er varianten zijn met zowel  een SSD en een gewone hardeschijf, maar ook varianten met alleen een kleine 32 GB SSD. Meestal zit er bij Medion een image op de D partitie van de hardeschijf, maar dit zal niet passen als er alleen een 32 GB SSD inzit. 

 

Verder heb ik zelf niet echt ervaring hiermee, maar je zult in ieder geval waarschijnlijk wel je BIOS anders moeten instellen om te kunnen booten vanaf de  USB stick, en dan moet je nog kijken of die stick geschikt is voor UEFI, en zoniet, of je je BIOS kunt instellen op legacy modus (ik gok dat dit laatste het geval is, volgens mij kan  Windows 7 nog niet overweg met een UEFI bios, maar dat weet ik niet zeker. )

 

Groetjes, 

Anu

janweer
Trainee
Bericht 3 van 9
30.784 Weergaven
Bericht 3 van 9
30.784 Weergaven

Bedankt voor je reactie. Er zit een ssd 64 gb in. Ik heb de W7 op een al wat oudere kingston USB stick gezet.
Bij eigenschappen zag ik fat 32 staan. Hoe controleer ik of de stick geschikt is voor UEFI ?
Waar kan ik zien of de bios in te stellen is op legacy ?
janweer
Trainee
Bericht 4 van 9
30.523 Weergaven
Bericht 4 van 9
30.523 Weergaven

Ik heb nog een aanvullende vraag over de medion akoya S2217.

De ssd schijf van 64 gb kan die worden vervangen door bijvoorbeeld een samsung evo ssd. Met andere woorden

zijn de ssd schijven in het algemeen van dezelfde afmetingen en zijn de aansluitingen universeel

Anu
Scientist
Bericht 5 van 9
30.475 Weergaven
Bericht 5 van 9
30.475 Weergaven

Hoi @janweer

 

Als je SSD de enige schijf in de notebook is dan is er volgens mij geen herstelpartitie aanwezig, en dan zou je dus als je een nieuwe Windows installeert, niet zomaar terugkunnen naar de originele versie als het misgaat of niet bevalt, ik zou dan zeker kijken of je op de een of andere manier daar een image van kunt maken op een externe schijf of zo voor de zekerheid.

 

Als je de SSD vervangt voor een andere, dan is dat natuurlijk niet  van toepassing, want dan zou je de originele SSD inclusief de installatie daarom uiteindelijk weer terug kunnen plaatsen mocht je dat willen. 

 

Wat betreft welke SSD past, zul je moeten zien te achterhalen welke SSD er precies nu in je systeem zit, daar blijken toch nogal wat verschillende soorten aansluitingen, formaten en soorten van te zijn, daar heb ik net het een en ander over doorgelezen naar aanleiding van dit onderwerp. 

 

Groetjes, 

Anu

 

 

 

janweer
Trainee
Bericht 6 van 9
29.562 Weergaven
Bericht 6 van 9
29.562 Weergaven

In de gebruikershandleidng lees ik dat het nootbook een UEFI bios heeft. Als ik Windows 10 helemaal niet meer nodig heb is het

een optie de harde schijf zonder meer te formateren en Windows 7 er op te installeren. Of staat de bios dat niet toe ?

 

daddle
Superuser
Bericht 7 van 9
29.541 Weergaven
Bericht 7 van 9
29.541 Weergaven

@janweer

 

De harde schijf in de S2217 ist gesoldeerde eMMC-geheugen, dat kun je niet wisselen. In feit is de Notebook een Tablet (Intel Proc Z3735F) met een angesloten "Tastatur".

En ik denk niet dat je in de Bios Legacy mode (of CSM= Compatibility SupportMode of Win7 /Others) kunt instellen. Maar dat moet je in de UEFI bekijken.

> Of met een keyboord toets > F2 meestal bij het starten vaaker drukken, of je bent in Windows > uitschakelen over nieuw starten met de Shift-toets gedrukt, daarna bootet Windows in de uitgebreidere Instellings -Menu, waar jij uiteindelijk over > Probleemoplossingen de PC nieuw in de UEFI-Setup kunt booten.

 

Dus ik denk jij moet gewoon bij Win 10 blijven.

 

de groeten, daddle

janweer
Trainee
Bericht 8 van 9
29.388 Weergaven
Bericht 8 van 9
29.388 Weergaven

Mogelijk toch nog even voor mijn beeldvorming. Of de SSD schijf nu op het moederbord is gebakken of verwisselbaar is, het blijft een medium dat o.a.. dient voor de opslag  van gegeven en voor het o.s. Ook een sd kaartje of een externe harde schijf: opslag van gegevens is de essentie.

Dus blijft de vraag kan ik de harde schijf formateren en er Windows 7 opzetten. Er zit een Phoenix bios in en vraag is alleen of die

universeel is of ook weer meer of minder uitgebreidt en afhankelijk van een systeem of merk.

 

daddle
Superuser
Bericht 9 van 9
29.313 Weergaven
Bericht 9 van 9
29.313 Weergaven

@janweer

 

Met de harde schijf heb jij gelijk. Maar de UEFI-Bios laat je niet van een USB-Stick of externe DVD booten, als die niet digitaal signeerd is en je niet in  de UEFi een instelling heeft voor inschakelen van een zogenoemde CSM, legacy-mode or Win 7/Others..

En een Win 7 installatie-medium is niet signeerd, dus boot de PC niet daarvan. Eind van het lied.

 

daddle

8 ANTWOORDEN 8