annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Is het mogelijk om een LCD scherm goedkoop te vervangen van een Medion Akoya MD99466?

6 ANTWOORDEN 6
beamster1853
New Voice
Bericht 1 van 7
22.491 Weergaven
Bericht 1 van 7
22.491 Weergaven

Is het mogelijk om een LCD scherm goedkoop te vervangen van een Medion Akoya MD99466?

Is het mogelijk om de LCD scherm te laten vervangen van een Akoya MD99466?

 

Deze is van men tante en werkt perfect maar ze had hem in de kast gelegd omdat sommige kleuren niet meer doorkwamen. Nu zet ik deze op en dit stel ik vast : 

- Kleuren worden niet goed weergegeven : korrelig en niet alle kleuren (precies dat alles maar in 256 kleuren wordt weergeven)

- Het scherm is meer in een gele schijn. Dus alles wat wit is, is nu lichtgeel

- Als ik de laptop op een extern-HDMI scherm aansluit, wordt het scherm perfect weergeven op het extern scherm. (dus de grafische kaart is niet defect)

 

Ik heb al is de connectie gecontroleerd van het scherm met het moederbord maar daar lijkt me alles wel oké te zijn.

 

Dus nu vraag ik me af of nog mensen dit zijn tegengekomen? Of is er een optie om dit goedkoop te laten maken? Via Medion of een extern bedrijf? Het is zonde om zo een perfect werkende laptop weg te gooien.

 

Iemand suggesties en tips? Ik kom uit Belgie dus alle goedkoope alternatieven mogen dan genoemd worden.

 

Met vriendelijke groeten

 

Kevin

6 ANTWOORDEN 6
Iks-Jott
Superuser
Bericht 2 van 7
22.438 Weergaven
Bericht 2 van 7
22.438 Weergaven

H oi @beamster1853 ,

 

welkom op de community.

 

Moeilijke zaak. Dat is zeker mogelijk maar ....

Als ik het goed heb en dat ook de juiste MSN van jouw toestel is, heeft Medion dit onderdeel niet meer in de serviceshop.

 

Maar jij kunt ook zelfs nog een keer zoeken via "andere diensten/seviceshop" (op deze website boven) of de support contacteren via "service/contact/email of hotline". Als ze het onderdeel nog hebben, zal het erg duur zijn.

 

Als ik jou was, zou ik voor hat vervangen van de display op het internet op zoek gaan want community leden uit België zijn hier nog erg zelden. Of ben je ook aan bedrijven in het buitenland geïnteresseerd?

 

Groetjes

Iks-Jott

 

 

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
beamster1853
New Voice
Bericht 3 van 7
22.128 Weergaven
Bericht 3 van 7
22.128 Weergaven

Ik was aan het denken om de LCD zelf te veranderen als ik een vervangingsonderdeel zou vinden. Maar nu dat je zegt dat deze redelijk duur kunnen worden, ben ik daarvan van het afstappen. Ik wou er 60-80 euro aan geven maar dit zal waarschijnlijk duurder uitvallen? Smiley Verdrietig Ik had al is via Google een UK website gevonden die LCD's leveren maar dat ze de specefieke serie nummer nodig hebben van de LCD om dan een offerte op te stellen. Maar ik weet niet wat ik het beste zou moeten doen.

Ik vind het gewoon zonde om nog een werkende laptop weg te smijten.

 

Met vriendelijke groeten

 

Kevin

daddle
Superuser
Bericht 4 van 7
22.114 Weergaven
Bericht 4 van 7
22.114 Weergaven

@beamster1853

 

Dit is een Laptop ik denk van Aldi. Daar heb  je 3 jaaren garantie, is die al ouder? Anders zou ik die naar de Medion-Service opsturen.

 

daddle

beamster1853
New Voice
Bericht 5 van 7
22.092 Weergaven
Bericht 5 van 7
22.092 Weergaven

Beste, 

 

Hier heb ik geen gedacht van. Ook geen doos en kasticket meer in handen ervan. Dus kan dan moeilijk via de Medion service opsturen zonder die dingen, nee? 

 

 

daddle
Superuser
Bericht 6 van 7
22.029 Weergaven
Bericht 6 van 7
22.029 Weergaven

@beamster1853

 

Allerbeste, dat kunnen wij hier niet weten, of?

RS13
Master NL
Bericht 7 van 7
20.381 Weergaven
Bericht 7 van 7
20.381 Weergaven

Goedemorgen @beamster1853

 

Als het inderdaad een toestel betreft dat via de Aldi verkocht is,  kan de supportafdeling op basis van het MSN nummer zien wanneer dat toestel voor het eerst in de actie is geweest, in de meeste gevallen zal het ontbreken van de kassabon dan niet zo'n groot probleem zijn, zolang het scherm niet beschadigd is denk ik dat het wel onder garantie hersteld zal kunnen worden. 

 

Groeten, 

Paul

6 ANTWOORDEN 6