op 03.09.2024 15:58
op 04.09.2024 13:11
op 04.09.2024 13:11
Hoi @Sandra444 ,
Heel vervelend dat het toetsenbord op jouw laptop niet meer naar behoren functioneert.
Kan je wel een extern (USB) toetsenbord gebruiken wanneer je deze aansluit op jouw laptop?
Groet,
Paul2023
op 04.09.2024 14:47
op 04.09.2024 14:47
Hallo Paul2023,
Ik heb helaas geen extern toetsbord. Schermtoetsbord gaat wel. Ik kom dus iets verder. Windows linksonder kan ik ook aanklikken en naar instellingen en apparaatbeheer (heb stuurprogramma eraf gehaald en opnieuw opgezet. Werkt niet.) Invulvlakken worden automatisch ingevuld met lange reeks tekens, alsof toetsenbord op hol geslagen is.
op 04.09.2024 15:16
op 04.09.2024 15:16
Hoi @Sandra444 ,
Het feit dat je geen extern toetsenbord hebt om de test uit te voeren, maakt het wel een beetje lastig om een eventuele software-issue uit te sluiten.
Om vast te stellen of dit een hardware- of software issue betreft zou u de laptop terug kunnen zetten naar de fabrieksinstelling (zonder behoud van bestanden) en daarna controleren of het probleem zich nog steeds voordoet.
Houdt er wel rekening mee, dat bij het terugzetten van jouw laptop naar de fabrieksinstelling, alle data gewist wordt van het apparaat.
Om jouw laptop terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, kan je de volgende stappen volgen:
- Open instellingen.
- Klik op “Bijwerken en beveiliging”.
- Klik vervolgens op “Systeemherstel”.
- Klik hierna op “Aan de slag” in de “Deze PC opnieuw instellen” optie.
- Kies de gewenste hersteloptie.
- Kies hoe je Windows opnieuw wil installeren.
- Volg de instructies op het scherm om het herstelproces te voltooien.
Mocht het zijn dat hierna het probleem zich nog steeds voordoet, kan er vanuit worden gegaan dat dit een hardware-issue betreft en dat het apparaat gerepareerd dient te worden.
Groet,
Paul2023
op 05.09.2024 08:30
op 05.09.2024 08:30
Ik heb hetzelfde/vergelijkbaar probleem. mouse-pad werkt goed maar toetsenbord niet. Herstel-opties heb ik uitgevoerd maar geen resultaat. Ook het proberen de drivers te updaten via apparaatbeheer geeft geen oplossing. Wat te doen?
op 05.09.2024 10:40
op 05.09.2024 10:40
Hoi Paul2023,
Ik had al een reset gedaan met behoud van bestanden. Dit werkt niet. Ik denk ook dat het een hardware probleem is. Ik ga de laptop ter reparatie brengen (volgens mij valt het nog net binnen de garantie). Bedankt voor je hulp.
Met vriendelijke groet,
Sandra
op 05.09.2024 10:43
op 05.09.2024 10:43
Hoi HeBu,
Ik denk dat het de hardware is. Ter reparatie aanbieden?
Met vriendelijke groet,
Sandra
op 05.09.2024 11:23
op 05.09.2024 11:23
Hoi @HeBu,
Zou je kunnen testen of het probleem zich ook voordoet wanneer je een extern toetsenbord gebruikt?
Je geeft verder aan dat je "herstel-opties" uitgevoerd heeft. Zou je wat specifieker kunnen aangeven welke "Herstel-optie" jij bedoelt?
Om meteen vast te stellen of dit een hardware- of software issue is, kan je het apparaat terugzetten naar fabrieksinstelling.
Aangezien het MSN nummer van jouw apparaat niet bekend is, kan ik ook niet nagaan of de Cyberlink Power Recovery aanwezig is op uw apparaat.
Wellicht kan je proberen om jouw apparaat terug te zetten naar de fabrieksinstelling (zonder behoud van bestanden) volgens de volgende methode:
U kunt uw systeem op de volgende wijze terugzetten naar de fabrieksinstellingen:
Begin direct vanaf het inschakelen van het systeem repeterend te tikken op de toets F11. Indien correct uitgevoerd, zal het systeem niet in Windows opstarten maar het Power Recovery scherm tonen.
Volg hierna de instructies op het scherm.
Na het terugzetten van de fabrieksinstellingen is het mogelijk dat de eerste uren uw toestel langzamer werkt dan u gewend bent. Dit komt doordat Windows updates moet uitvoeren.
Nadat Windows alle updates heeft uitgevoerd, zou uw toestel weer normaal moeten functioneren. Indien dat niet het geval is, mag worden aangenomen dat dit een hardware issue betreft. Houdt er wel rekening mee, dat alle data op jouw apparaat gewist wordt bij het terugzetten van jouw apparaat naar de fabrieksinstelling.
Groet,
Paul2023
op 05.09.2024 11:48
op 05.09.2024 11:48
Hoi @Sandra444 @HeBu ,
Het apparaat ter reparatie aanbieden kan je doen via het contactformulier op de website van Medion. Deze kan je bereiken door te klikken op: https://www.medion.com/nl/service/contact-form/general?supportq1=2&supportq2=21F&supportid=21F10
Groet,
Paul2023