annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Toetsen middelste rij werken niet meer.

4 ANTWOORDEN 4
Lugosi
Beginner
Bericht 1 van 5
1.312 Weergaven
Bericht 1 van 5
1.312 Weergaven

Toetsen middelste rij werken niet meer.

Medion   P17601 - MD61423

 

Sinds enkele dagen werken een aantal toetsen van de middelste rij niet meer. (qsdf jklm), g en h werken wel. (nummeriek klavier 7 8 en 9 werken niet). Ook van de bovenste rij werken er een aantal niet.

Dit gebeurde kort na een update van windows.

Een korte zoektocht op internet toonde dat ik niet de enige ben met dit probleem, alleen lijkt er niet meteen een oplossing voor.

 

Wat ik al geprobeerd heb;

- extern usb en bluetooth toetsenbord: geen probleem, beide werken

- update drivers toetsenbord

- toetsenbord in apparaatbeheer verwijderd en opnieuw laten installeren

- teruggebracht naar een systeemherstelpunt van voor de update

 

Geen van bovenstaande acties leverde wat op.

Iemand een oplossing?

 

 

4 ANTWOORDEN 4
EastClintwood
Moderator
Bericht 2 van 5
1.291 Weergaven
Bericht 2 van 5
1.291 Weergaven

Hallo @Lugosi, en welkom bij de gemeenschap.

 

Kunt u mij het versienummer van de Windows update vertellen?

 

Zo niet, dan zou ik dit proberen:

Ik stel voor dat je de volgende procedure uitvoert:
1. open Taakbeheer (klik met de rechtermuisknop op de knop Start en selecteer Taakbeheer);
2. Selecteer "Bestand > Nieuwe taak uitvoeren";
3. Plak in het veld "Openen" "C:\Windows\system32ctfmon.exe" (zonder aanhalingstekens) en druk op Enter.
Controleer of het probleem is opgelost.
Als het probleem is opgelost met bovenstaande instructies, laat het me weten. Het kan nodig zijn een andere procedure uit te voeren om te voorkomen dat het probleem zich opnieuw voordoet na het opnieuw opstarten van de PC.

Als het aanhoudt, voer dan de Keyboard Troubleshooter uit. 1:
1. open Start en selecteer "Instellingen > Systeem > Probleemoplossing". 2. selecteer "Andere probleemoplossing";
3. Selecteer "Andere probleemoplossing";
3. klik op "Uitvoeren" op "Toetsenbord";

Als het aanhoudt, installeer dan het toetsenbordstuurprogramma opnieuw. 1:
1. open "Apparaatbeheer" (klik met de rechtermuisknop op de Start-knop en selecteer Apparaatbeheer);
2. klap "Toetsenborden" uit;
3. rechtsklik op het toetsenbord en selecteer "Apparaat verwijderen";
(Als het geen toetsenbordnaam heeft, zal het waarschijnlijk "HID Keyboard Device" zijn).
4. Herstart uw PC en controleer of het probleem is opgelost.

 

Groeten,
EastClintwood


MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de


Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
Lugosi
Beginner
Bericht 3 van 5
1.266 Weergaven
Bericht 3 van 5
1.266 Weergaven

Alvast bedankt voor uw reactie.

 

Ik kan u helaas verder niets vertellen over de windows update, ik had inmiddels, als een mogelijke oplossing de overstap naar windows 11 gemaakt. Helaas blijft het probleem aanwezig.

 

De taakuitvoering van ctfmon.exe heeft ook geen soelaas gebracht.

De keyboard troubleshooter gaf aan dat er geen probleem met het toetsenbord is.

Het toetsenbordstuurprogramma verwijderen werd ook geen succes, ik had dit eerder al geprobeerd toen er nog windows 10 op stond.

 

Als de softwarematige remedies geen oplossing brengen betreft het misschien een hardware probleem? En hoe kom ik erachter of dat zo is?

daddle
Superuser
Bericht 4 van 5
1.261 Weergaven
Bericht 4 van 5
1.261 Weergaven

@Lugosi 

 

Je zouw nog even dit moeten proberen:

 

-> https://community.medion.com/t5/Videoclips-Tips-Tricks-Tutorials/Tips-Device-isn-t-responding/ta-p/9...

 

of in Duits:

--> https://community.medion.com/t5/Videos-Tipps-Tricks-Tutorials/Tipp-Reststromentladung/ta-p/65188

 

Je kan helpen de accu vlugger te laten leeglopen, als je bij het opstarten in het Bios gaat an afwacht tot de Notebook van alleen uitschakelt.

 

Groetjes, daddle

Lugosi
Beginner
Bericht 5 van 5
1.249 Weergaven
Bericht 5 van 5
1.249 Weergaven

Bedankt voor uw reactie, goede tip ook om via de bios te gaan om de batterij te laten leeg gaan.

 

Helaas bracht ook de manier uitgelegd in de video geen oplossing.

 

Ik begin te denken, na zowat alles geprobeerd te hebben, dat het misschien toch een hardware probleem is.

 

 

4 ANTWOORDEN 4