annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Opstarten vanaf USB

1 ANTWOORD 1
RikGrim
Newcomer
Bericht 1 van 2
3.917 Weergaven
Bericht 1 van 2
3.917 Weergaven

Opstarten vanaf USB

Ik heb - al jaren - een Akoya E7227 Laptop (MSN 30018051). Werkt verder prima onder Windows 10, maar nu komt het.

Om op mijn bedrijfsnetwerk in te loggen moet ik de laptop opstarten van een usb stick - en dat wil niet lekker lukken.

 

Als ik de stick in de usb poort steek en dan de LT aanzet, moet ik F10 indrukken om in de boot selector te komen. Dit gaat al niet... hij gaat direct naar Windows.

Ik kan wel middels F2 in de UEFI/BIOS komen maar dan ziet hij de USB stick niet.

 

De workaround is de LT eerst op te starten naar windows (wat niet al te snel gaat daar de LT reeds op leeftijd begint te raken) en dan de LT te REBOOTEN en dan kan ik wel naar F10 en ziet hij WEL de USB stick.... zeer groot nadeel is wel dat je er HEEL secuur bij moet blijven want als je maar een seconde te laat bent mis je het F10 moment en kun je eerst nog een keer helemaal opstarten (helaas te vaak meegemaakt...)

 

Als je nu naar de BIOS gaat kun je de Bootvolgorde aanpassen en start hij ook van de USB stick op, maar als je de volgende keer opstart is deze aanpassing weer weg omdat de USB stick "te laat" wordt gezien door het BIOS en dus weer overgaat naar de standaard Win10 startup.

Lijkt me dat dit toch makkelijker/beter kan... 

 

Ik heb op dit moment BIOS versie 2.15.1234 draaien maar ik kan op de Medion site ook nergens iets vinden over een BIOS update (ben hier ook niet erg in bedreven en meen wel te weten dat bij verkeerd gebruik dit de laptop niet ten goede komt.

 

De laptop is voor de rest nog veel te goed om hem hierom te vervangen maar het stoort wel....

 

Is er iemand die hierin iets herkent en mogelijk iets weet hoe ik dit zo kan instellen dat ik elke keer gelijk naar F10 kan om remote in te loggen.

 

 

1 ANTWOORD 1
daddle
Superuser
Bericht 2 van 2
3.911 Weergaven
Bericht 2 van 2
3.911 Weergaven

@RikGrim 


@RikGrim  schrieb:

de volgende keer opstart is deze aanpassing weer weg omdat de USB stick "te laat" wordt gezien door het BIOS en dus weer overgaat naar de standaard Win10 startup.

Hallo Rik!

Heb jij in de energieinstellingen  Hibernate staan, en ga jij naar Hibernate uitschakelen?

Welk soort of USB stick is diegene?

Hoe met welk programm heb jij die opgezet?

Is die UEFi kompatibel?

Probeer eens een andere USB poort.

Kijk in de UEFI (Bios) , hoe de instelling voor de USB poorts is?

deze moeten op "Legacy" staan.

Maak een Stick (min 8 GB) met de MediaCreationTool hulpprogramma. Deze moet altijd booten kunnen, of UEFi of normale Bios. Net voot testing van de bootvolgorde.

 

Cheers, daddle

 

1 ANTWOORD 1