annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Opstarten laptop SNB E4252 MEDION MD64100 BE - krijg hem niet aan de praat

8 ANTWOORDEN 8
Marienne
Beginner
Bericht 1 van 9
1.731 Weergaven
Bericht 1 van 9
1.731 Weergaven

Opstarten laptop SNB E4252 MEDION MD64100 BE - krijg hem niet aan de praat

Ik heb in de Aldi België een laptop SNB E4252 MEDION MD64100 BE aangekocht en die direct meegenomen naar Spanje om hem hier voor de eerste keer op te starten en te,configuren.

Nieuw voor mij is dat de stroomadapter aangesloten wordt met een USB aansluiting.

Bij het openen van het scherm vind ik volgende instructie:

"Het Notebook bevindt zich na het uitpakken in een beveiligde transportmodus waardoor ontladen van de accu door ongewenst inschakelen wordt voorkomen. Sluit dde meegeleverde netadapter aan voordat het apparaat voor de eerste keer wordt ingeschakeld en wacht vervolgens ca 8 seconden voordat u het apparaar met de knop inschakelt.

Ik heb dit gedaan maar zie geen oplaadindicatie oplichten en kan na acht seconden ook het toestel niet inschakelen. Kent er iemand een oplossing.

Ook is het niet duidelijk hoe ik de medion helplijn kan contacteren. Gezien ik voor een langere tijd in Spanje verblijf is terug inwisselen in de winkel ook geen optie.

8 ANTWOORDEN 8
daddle
Superuser
Bericht 2 van 9
1.724 Weergaven
Bericht 2 van 9
1.724 Weergaven

@Marienne

 

Hallo Marienne,

 deze Lapptop word niet op de linker zijkant in de  USB -C opgeladen.

 

Het gaat met een gewone PSU Ktec KSA-36W-120300HE, die met een Pin op de linker zijkant  in het achterste gaatje moet worden ingestoken. De plug  is:  

dc plug type: 3.5*1,35*10mm   out: -  in: + 

Heb je die Ktec PSU niet meegeleverd gekregen`?

De USB -C poort kan als display port benut worden, maar niet voor opladen.

 

Kijk op pagina 24 en volgende in de handleiding --> https://bda.medion.com/bda_40083755.pdf

 

Die net adapter Ktec moet erbij  mee geleverd worden; als niet bell je dealer in Belgie.

 

Groetjes, daddle

Fishtown
Superuser
Bericht 3 van 9
1.722 Weergaven
Bericht 3 van 9
1.722 Weergaven

Hallo @Marienne en welkom

E4252/ MD64100/ MSN30034896
waarom voeding met USB aansluiting?
volgens de database heb je een jack plug en deze voeding:

Ktec KSA-36W-120300HE
without I/O Switch
extern 
* Rated Input Voltage: 100-240
* Output Voltage: 12.0V  
dc plug type: 3.5*1,35*10mm

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
Marienne
Beginner
Bericht 4 van 9
1.710 Weergaven
Bericht 4 van 9
1.710 Weergaven

Bij de laptop werd een voeding met usb aansluiting geleverd.

Marienne
Beginner
Bericht 5 van 9
1.702 Weergaven
Bericht 5 van 9
1.702 Weergaven

Ook op het schema staat er USB 3.2 aansluiting, gen 1 (type C) met oplaadfunctie/ Display port functie.

daddle
Superuser
Bericht 6 van 9
1.696 Weergaven
Bericht 6 van 9
1.696 Weergaven

@Marienne 

 

Dan is daar iets mis. Ik had je in mijn post de link voor de bedieningsaanleidig gegeven,

En dit zijn de medion database infos.

 


@Marienne  schrieb:

Ook op het schema staat er USB 3.2 aansluiting, gen 1 (type C) met oplaadfunctie/ Display port functie.


In welk schema staat dit? Geef een Link aub. Zo staat het niet in de BDA. Vergelijk de afbeelding op pagina 24 van de manual met de linker zijkant van jouw laptop.

En noem aub de MSN nummer van de laptop. Zie je die ronde 3.5 mm díkke socket  aan het einde, en daarachter een kleine LED voor  controle?

 

In de database zijn maar twee MSN nummers vermeld, de MSN 30034896 en 30034907

-->   https://www.medion.com/de/service/topic/medion-products?msnCheck=md64100

 

daddle

daddle
Superuser
Bericht 7 van 9
1.694 Weergaven
Bericht 7 van 9
1.694 Weergaven

@Marienne 

 


@Marienne  schrieb:

Bij de laptop werd een voeding met usb aansluiting geleverd.


Dan is de belgische handelaar misschien een "oplichter"? 

Er hoort de boven al genoemde 240 V  Ktec KSA-36W-120300HE voeding erbij.

streulma
Newcomer
Bericht 8 van 9
1.188 Weergaven
Bericht 8 van 9
1.188 Weergaven

Marienne,

In de doos van deze laptop, rechtstreeks gekocht bij de Aldi zit weldegelijk een voedingsadapter met kleine ronde pin bijgeleverd.

De laptop is niet op te laden met een USB-C aansluiting.

Ik heb dezelfde laptop gekocht en deze werkt verder uitstekend voor mij.

daddle
Superuser
Bericht 9 van 9
1.172 Weergaven
Bericht 9 van 9
1.172 Weergaven

@streulma 

Nouw ja, de thread is al 3 1/2 maanden oud, en ik hoop dus @Marienne  heeft in de tussentijd har ktec voeding  in de doos gevonden,  😉  Of van haar leverancier nagestuurd gekregen.

 

Maar zij is wel so "ongezellig" ons niet te laten weten hoe haar Laptops voedinsprobleem ogelost werd.

 

Groetjes, daddle

8 ANTWOORDEN 8