annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Medion Akoya S6421B booten vanaf USB

4 ANTWOORDEN 4
flabberdewatsch
Beginner
Bericht 1 van 5
5.296 Weergaven
Bericht 1 van 5
5.296 Weergaven

Medion Akoya S6421B booten vanaf USB

Ik heb een Linux USB-stick gemaakt en die wil installeren op de Medion Akoya S6421B (MSN: 3002 3560).

 

Nu heb ik er een Samsung 860 EVO 250GB SSD ingebouwd en ik wil het daarop installeren en de eMMC Flash chip waarop Windows 10 staat compleet negeren en omzeilen.

Via LiLi USB Creator heb ik de ISO gebrand naar de USB en als ik hem in de laptop steek, krijg ik hem niet er vanaf opgestart.

 

Ik heb de BIOS in Legacy mode gezet en hij herkent de USB, maar als ik de laptop reboot met de USB bovenaan de boot list, herstart ie weer direct naar de BIOS.

Ik weet dat het niet aan de stick zelf ligt, want op mijn desktop boot hij perfect.

 

Ik ben de afgelopen paar dagen hier mee bezig geweest en ik weet niet meer wat ik verder nog kan doen. Heeft iemand ideeën wat ik nog verder kan doen om dit ding te laten doen wat ik wil?

4 ANTWOORDEN 4
Snorlax
Tutor
Bericht 2 van 5
5.273 Weergaven
Bericht 2 van 5
5.273 Weergaven

Hallo @flabberdewatsch,

 

Je zou het misschien nog eens kunnen proberen met een andere USB-stick.

USB-sticks met een lagere capaciteit hebben vaker een hogere compatibiliteit.

Je geeft aan dat de USB-stick wel herkend wordt door de laptop. Waar zie je dat precies terug?

 

Groet,

Snorlax

flabberdewatsch
Beginner
Bericht 3 van 5
5.256 Weergaven
Bericht 3 van 5
5.256 Weergaven

Bedankt voor het antwoord!

 

Ik heb het al met twee USB-sticks geprobeerd. Eén van 8GB en eentje van 16GB en beiden doen niets.

In de BIOS staat de USB-stick in de boot-list, maar als ik m helemaal bovenaan zet herstart hij toch naar Windows, of terug naar de BIOS.

Kim2206
Contributor
Bericht 4 van 5
5.207 Weergaven
Bericht 4 van 5
5.207 Weergaven

Hallo Flabberdewatsch,

 

Heb je al eens geprobeerd via het boot menu de USB handmatig te selecteren? Zo ja wat geeft het dan aan?

 

Groetjes,

Kim2206

daddle
Superuser
Bericht 5 van 5
5.206 Weergaven
Bericht 5 van 5
5.206 Weergaven

@flabberdewatsch 

 

Ik denk dat jouw USB-Stick niet UEFI bootable is, vele Linux-Versies zijn nog niet UEFI-compatible, of de USB-stick wordt niet juist voor UEFI voorbereidt.

Als je meteen naar het startknopje drukken de F8 toets drukt, komt de UEFI Bootmenu  op de scherm (in sommige PCs doet het de F10 toets), en dan moet voor de naam van de USB-Stick Uefi staan.

 

En  je moet in elk geval in je UEFI-Bios "Secure Boot" disablen en de secure mode op Standard laten staan; en als je geluk heeft, kun je, maar pas daarna, ook de Compatible Support Mode (CSM)  activeren; dann boot  de rekenaar net als met een oude Bios ook de ouderwetse Linux-Versies.

 

Maar jij schrijft  jij "hebt de BIOS in Legacy mode gezet "? Verwissel je dat niet met de Instellung Legacy voor de usb-poorts?

 

groetjes, daddle

 

 

 

 

 

4 ANTWOORDEN 4