annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Medion AKOYA E3221T invoer problemen met digi pen

5 ANTWOORDEN 5
J_Jellema
New Voice
Bericht 1 van 6
3.900 Weergaven
Bericht 1 van 6
3.900 Weergaven

Medion AKOYA E3221T invoer problemen met digi pen

Wie kan mij helpen bij het volgende probleem.

Ik heb de Medion AKOYA E3221T, dit is een hybride laptop en ik wil graag in de app Sketch ontwerpen.

Nou heb ik een teken tablet maar die moet met een usb kabel aangesloten worden en je moet een stevige ondergrond hebben om goed te kunnen tekenen.

Ik zou dus ook graag onderweg willen ontwerpen en daar heb ik dus een pen voor nodig.

Ik heb het Da-Vinci digitaal penceel aan geschaft maar die is niet geschikt voor fijne lijntjes.

De Adonit ink ( welke geschikt is voor Windows) doet het ook niet. dit komt waarschijnlijk om dat deze laptop niet over MPP beschikt, en ik geen idee heb hoe ik hier aan kan komen.

Wie kan mij hier mee helpen zodat ik verder kan met mijn hobby.

 

Alvast bedankt.

5 ANTWOORDEN 5
Anu
Scientist
Bericht 2 van 6
3.891 Weergaven
Bericht 2 van 6
3.891 Weergaven

Hoi @J_Jellema

 

Ik denk dat het erg lastig gaat worden, ik verwacht dat de digitizer van het touchscreen zowieso niet drukgevoelig is, dus niet echt geschikt om (en ook niet ontworpen voor) mee te tekenen. Ik zou in iedergeval kijken voor een stylus met een zo fijn mogelijke punt, maar beter dan dat gaat het niet worden, in iedergeval niet van dezelfde kwaliteit als een dedicated teken tableau zoals een Wacom. 

 

Groetjes, 

Anu

 

J_Jellema
New Voice
Bericht 3 van 6
3.881 Weergaven
Bericht 3 van 6
3.881 Weergaven

Hallo Anu,

 

Bedankt voor je reactie, maar over de digitizer van het touchscreen, ik denk dat dit opgevangen kan worden door de druk geoeligheid van de pen die gebruikt wordt. De pen die ik aangeschaft heb heeft in de punt een druk gevoelheid verwerkt alleen comuniceert deze niet met de pc.  Ik zou graag willen weten of mijn laptop beschikt over MPP ondersteuning ( welke nodig is voor mijn pen) en zoniet, dan wil ik graag weten of en hoe ik dit er dan op zou kunnen zetten.

 

Groet

Johan

Anu
Scientist
Bericht 4 van 6
3.872 Weergaven
Bericht 4 van 6
3.872 Weergaven

Hoi @J_Jellema

 

Ik verwacht dat die communicatie toch op de een of andere manier via het scherm zou moeten lopen, of verbindt je de pen via Bluetooth?

Of je notebook het ondersteund weet ik niet (ik verwacht eerlijk gezegd van niet), maar het lijkt me zowieso niet iets dat je achteraf kunt toevoegen, ik verwacht dat je hardware dit al zou moeten ondersteunen wil het mogelijk zijn. 

 

Groetjes, 

Anu

 

J_Jellema
New Voice
Bericht 5 van 6
3.861 Weergaven
Bericht 5 van 6
3.861 Weergaven

Hallo @Anu,

 

Ik heb inmiddels contact gehad met Adonit, zij zeggen dat Windows Ink zou gemaakt is om te werken met de Microsoft Surface Pen, mits de laptop dit ondersteunt, eigenlijk hoop ik dat er iemand van Medion mee leest en hier antwoord op kan geven.

Mocht de laptop dit ondersteunen, kan ik ook de Adonit Ink stylus kunnen gebruiken.

Mocht het zo zijn dat de laptop dit niet ondersteund, dan adviseren zij om een passive stylus pen te ghebruiken zoals de Adonit Pro3, dit is zo'n pen met een klein discje op de punt.

Het enige probleem met een passive stylus is dat deze geen druk gevoeliheid ondersteunen.

Nogmaals bedankt voor de info. 

 

Groet Johan

RS13
Master NL
Bericht 6 van 6
3.856 Weergaven
Bericht 6 van 6
3.856 Weergaven

Hallo @J_Jellema

 

Ik heb het even voor je nagevraagd, en deze notebook heeft inderdaad geen Pen support zoals @Anu al vermoedde. Een passieve stylus gaat helaas de enige optie zijn. 

 

Groeten, 

Paul

5 ANTWOORDEN 5