annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

MEDION AKOYA P17601 NVidia kaart

9 ANTWOORDEN 9
Henriette
New Voice
Bericht 1 van 10
4.360 Weergaven
Bericht 1 van 10
4.360 Weergaven

MEDION AKOYA P17601 NVidia kaart

Nadat mijn game is vastgelopen krijg ik de melding dat de game niet draait op de videokaart van dit systeem. Lijkt erop dat de Nvidia niet gekoppeld is met het beeldscherm. Waar kan ik dit nagaan/herstellen in win10?
Game heeft al eerder gedraaid op de laptop. NVidia is niet te gebruiken via andere game.

9 ANTWOORDEN 9
Kim2206
Contributor
Bericht 2 van 10
4.337 Weergaven
Bericht 2 van 10
4.337 Weergaven

Hallo Henriette,

 

Heb je al eens geprobeerd je videokaart te updaten/bijwerken via je Apparaatbeheer?

 

Groetjes,

Kim2206

Henriette
New Voice
Bericht 3 van 10
4.327 Weergaven
Bericht 3 van 10
4.327 Weergaven

Er zijn geen updates.

Kim2206
Contributor
Bericht 4 van 10
4.317 Weergaven
Bericht 4 van 10
4.317 Weergaven

Hallo Henriette,

 

Je kunt dan eventueel op internet drivers downloaden van de NVidia website. Als dit niet werkt kun je ook de NVidia control panel openen. (Er is een mogelijkheid dat dit programma niet op je laptop staat, deze kun je dan alsnog downloaden via internet). Op internet/YouTube is wel te vinden hoe dit programma dan werkt.

 

Groetjes,

Kim2206

 

 

Henriette
New Voice
Bericht 5 van 10
4.299 Weergaven
Bericht 5 van 10
4.299 Weergaven

Het programma staat erop en is upto date. Anders zou die het eerder niet gedaan hebben lijkt me.
Door vast lopen is er iets anders vastgelopen/gestop. Geen idee waar ik kan nagaan hoe het met de grafische kaart gesteld is. Staat ie aan/uit?

 

jojo52
Apprentice
Bericht 6 van 10
3.712 Weergaven
Bericht 6 van 10
3.712 Weergaven

Hallo ,

is hier nog een oplossing op gekomen ?

WZwijger
Tutor
Bericht 7 van 10
3.693 Weergaven
Bericht 7 van 10
3.693 Weergaven

Ga naar start: => zoek naar apparaatbeheer:

Verwijder de NIVDIA grafische adapter.

 

Ga start: configuratie: programma's en onderdelen => zoek naar alles met NVIDIA: verwijderen.

 

Ga naar deze website:

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/drivers/

 

Installeer het programma en laat het programma automatisch de juiste driver kiezen en de updates ed. downloaden.

 

Kijk of je NVIDIA kaart nu weer werkt.

 

Groeten,

WZwijger

Snelleschildpad
Moderator
Bericht 8 van 10
3.634 Weergaven
Bericht 8 van 10
3.634 Weergaven

Hallo @Henriette 

 

Werkt het weer zoals het hoort?

 

Groet

Snelle



Beloon helpende antwoorden met Kudos en markeer het beste antwoord/de beste oplossing met als oplossing accepteren.


Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
Henriette
New Voice
Bericht 9 van 10
3.614 Weergaven
Bericht 9 van 10
3.614 Weergaven

Nee. Ik heb 2 grafische kaarten. 1 standaard van Medion en een Nvidia.
Verder dan dat kom ik hier ook niet tot een oplossing, omdat er niet naar het probleem wordt gekeken.

Ja alles is upto date.
En verwijderen en installeren, ten eerste blijf ik dat niet doen en ten tweede is dat niet de oplossing.

Blijf aan de studie met onderwerpen als slave. Ik weet dat het een veel voorkomend probleem is in verschillende systemen. Snap dan ook eigenlijk niet dat er niet een stappenplan geleverd wordt met hoe dit op te lossen. Dus blijf ik zelf zoeken als het weer mis gaat.

tonnie66
Apprentice
Bericht 10 van 10
3.580 Weergaven
Bericht 10 van 10
3.580 Weergaven

@Henriette hey hallo, ik heb de zelfde laptop en ik zal het je even uit leggen het is niet zo moeilijk!

(NVIDIA) GeForce videokaart
Klik met je rechtermuisknop op het bureaublad en klik vervolgens op “NVIDIA Control Panel“. Als het NVIDIA Control Panel geopend is, dan ga je naar 3D Settings > Manage 3D settings. Nu kan je bij het tabblad “Program Settings” per programma instellen welke videokaart er gebruikt moet worden. Zoek in deze lijst de game op en selecteer de optie “High-performance NVIDIA processor“. Als het goed is zal de laptop nu de volgende keer de GeForce videokaart gebruiken voor je game!

je kan ook de nvidia kaart altijd gebruiken dat kun je daar ook instellen, als er 2 video kaarten in zitten en je gebruikt je laptop alleen om internetten  en je doet veel op de accu dan is de laptop geneigd om de standaard intel kaart te pakken om energy uit te sparen zodat je langer met de accu duur kunt doen!

maar doorloop die stappen even en je kunt het instellen!

de grtjes!

9 ANTWOORDEN 9