annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

MD99960. P6670 start niet op

2 ANTWOORDEN 2
Bert1966
Beginner
Bericht 1 van 3
700 Weergaven
Bericht 1 van 3
700 Weergaven

MD99960. P6670 start niet op

Beste Lezer,

Onze laptop start niet meer op. Natuurlijk heb zelf al het een en ander geprobeerd maar hij doet het nog steeds niet. 

Wat is precies de storing: de laptop doet niets, er gaan LED's branden, geen ventilatoren gaan draaien, helemaal niets.

Wat heb ik gedaan. De losse voeding geeft 18.9 V, onbelast. Deze bijna 19 v komt aan bij de.mainboard, gemeten op de voedingsstekker.

De aan/uit schakelaar ohms doorgemeten en deze werkt goed. De kabel van schakelaar naar mainboard was geknakt met een scherpe rand maar ook deze kabel ohms gemeten en is in orde. Als de 230 voeding is aangesloten op de laptop meet ik 3.2V over de de aanuit schakelaar. Druk in de schakelaar is meet in nog 0.1V. Dus de stuurspanning naar het mainboard om op te starten is er. Maar waarom doet het mainboard er niets mee?

Wie kan mij hiermee helpen? 

Ik hoor graag van jullie.

met vriendelijke groet

Bert

Hoe nu verder?

2 ANTWOORDEN 2
Giraffe_200
Contributor
Bericht 2 van 3
677 Weergaven
Bericht 2 van 3
677 Weergaven

Hi @Bert1966 , 

 

Het kan zijn dat het moederbord verouderd/defect is, het is namelijk een wat oudere laptop.

Weet niet of je al geprobeerd hebt om de restspanning eraf te halen?

 

Groetjes, 

Giraffe

Paul2023
Tutor
Bericht 3 van 3
653 Weergaven
Bericht 3 van 3
653 Weergaven

@Bert1966  Als aanvulling op het advies van @Giraffe_200 geef ik je even aan, hoe de restspanning te verwijderen.

 

De restspanning kan je verwijderen door de notebook uit te schakelen en vervolgens de adapter af te koppelen. Verwijder indien mogelijk de accu uit de notebook.
Druk nu 10 tot 20 keer op de aan/uit knop met een tussentijd van ongeveer 1 seconde. Wanneer je dit gedaan hebt, kunt u de accu terugplaatsen en de adapter weer aansluiten.

 

In sommige gevallen zijn de bovenste stappen niet nodig. In deze gevallen kunt u onderop de notebook een klein gaatje (met de tekst "reset") vinden waar zich een knop in bevindt (vaak bij notebooks met een ingebouwd accu) . Gebruik een paperclip om deze gedurende 10 seconden in te duwen. Wanneer je dit gedaan hebt, kan je de adapter weer aansluiten.

 

Groetjes,

Paul2023

 

 

 

 

 

 

2 ANTWOORDEN 2