annuler
Affichage des résultats de 
Rechercher plutôt 
Vouliez-vous dire : 

Hoe cyberlink powerrecover melding te verwijderen

12 RÉPONSES 12
Rdub
New Voice
Message 1 sur 13
2 866 Visites
Message 1 sur 13
2 866 Visites

Hoe cyberlink powerrecover melding te verwijderen

Na opstarten laptop na slaapstand verschijnt het Cyberlink Powerrecover scherm. Dat is niet weg te klikken maar een reboot of iets dergelijks wil ik ook niet. Wat te doen om deze melding weg te krijgen zonder iets uit te voeren? Betreft een nieuwe Laptop E15415 met Windows 11 die ik onlangs heb aangeschaft

12 RÉPONSES 12
daddle
Superuser
Message 11 sur 13
794 Visites
Message 11 sur 13
794 Visites

@Rdub

 

 Ik denk hij koomt niet eens in het Bios te recht.

Maar zelf als, dat de C- schijf "stuk" is kan ik me niet voorstellen. Normal zou het zo  zijn, als de Bios de schijf niet meer kan vinden, bootet een UEFI PC automatisch in het Bios. En niet in Power Recover.

Die zou  ook niet  Power Recover kunnen opstarten (die ook op de C-schijf zit).

Dus zit er een fout in de Bootloader; de verwijzing in de bootloader naar de EFI-partitie en de startsectors is somehow beschadigd, of deze zelf. 

Daarom zou ik de setup.exe van de Power Recover Tool oproepen, misschien zet dat de bootloader in goed volgorde.

 

Ook betrekkend de prioritie voor de Windows Boot Manager, is het niet nodig de schijf met de Manager  boven aan het lijstje te zetten. De hoofzaak ist, dat er naast de bootschijf de Windows Boot Manager vermeld staat. 

Daardoor dat hij geen ander bootable device in de PC heeft, word de device met het addendum Windows Boot Manager gevonden en benut; zelfs als de schijf op het  laatste plaatsje vermeld staat-

Alleen als er een van Microsoft signed CD of DVD in de cd-player ligt ( bv met een Win Iso ), en die voor aan staat, word je het eerst gevraagd of je van de CD wilt opstarten; als je "Nee" zegt, word van de boot ssd gestart.

Als het Bios nog een lijst met de BBS priority devices  aangeeft, moet daarin de boot SSD met de Windows Boot Manager boven aan staan; maar alleen als er meerdere disks met een Windows Boot Manager (dus bootable) erin zitten..

 

Groetjes, daddle

Rdub
New Voice
Message 12 sur 13
782 Visites
Message 12 sur 13
782 Visites

Ik kom bij opstarten altijd in scherm cyberlink power recover. Met F2 wel in de bios maar daar kom ik ook niet verder. Nu een cleen windows 11 laten installeren en alle "extra's" van medion laten verwijderen. Het blijft een raar verhaal en geen reclame voor Medion. 

daddle
Superuser
Message 13 sur 13
776 Visites
Message 13 sur 13
776 Visites

@Rdub 

 

Heb jij in de map Tools (op D of E-partitie) gekeken en daar de installatie files voor Power Recover gevonden?

Laat deze een keer doorlopen, dan heb je daardoor de chance, dat de bootvolgorde weer terecht komt. Daarmee doe je niets verkeerd, of beschadigt iets. 

 

daddle

12 RÉPONSES 12