annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Defecte docking station maakt USB-C poort kapot?

OPGELOST
7 ANTWOORDEN 7
PCreset
Trainee
Bericht 1 van 8
3.980 Weergaven
Bericht 1 van 8
3.980 Weergaven

Defecte docking station maakt USB-C poort kapot?

Vandaag een laptop binnen gekregen, deze P15647 en docking station E89017.

Na het aansluiten van de docking station op de USB C van de laptop hoorde ik het herkenningsgeluid van Windows, maar 1 seconden erna het geluid dat randapparaat is losgekoppeld. Sindsdien doet de USB-C poort op de laptop niks meer. Om uit te sluiten dat het aan de laptop ligt heb ik een andere laptop geprobeerd... je raad het al, zelfde probleem gekregen. 

Is het mogelijk dat dit kan gebeuren of is deze docking station alleen compatible met USB-C poorten die een laadfunctie ondersteunen? En krijgt een laptop dan schade? Het is een vervelend voorval maar het lijkt een storing in de Docking station te zijn waardoor de schade is veroorzaakt.

 

Laptop en docking station al aangemeld voor retour...

 

 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
Snelleschildpad
Moderator
Bericht 2 van 8
3.975 Weergaven
Bericht 2 van 8
3.975 Weergaven

Hallo @PCreset,

 

De laptop waarnaar u refereert heeft geen USB oplaadfunctie. 

Zoals je zelf al aangeeft zal dit enkel werken wanneer er een USB poort aanwezig is die ook kan opladen. 

 

Groet, 


Snelle. 



Beloon helpende antwoorden met Kudos en markeer het beste antwoord/de beste oplossing met als oplossing accepteren.


Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
Snelleschildpad
Moderator
Bericht 2 van 8
3.976 Weergaven
Bericht 2 van 8
3.976 Weergaven

Hallo @PCreset,

 

De laptop waarnaar u refereert heeft geen USB oplaadfunctie. 

Zoals je zelf al aangeeft zal dit enkel werken wanneer er een USB poort aanwezig is die ook kan opladen. 

 

Groet, 


Snelle. 



Beloon helpende antwoorden met Kudos en markeer het beste antwoord/de beste oplossing met als oplossing accepteren.


Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
PCreset
Trainee
Bericht 3 van 8
3.972 Weergaven
Bericht 3 van 8
3.972 Weergaven

Beste snelle,

 

Dat begrijp ik. Maar is het niet zo dat de docking station voor de rest gewoon goed moet werken op de oplaad functie na? Nu doet hij niks. En de USB c poort op de laptop is nu stuk.

WZwijger
Tutor
Bericht 4 van 8
3.796 Weergaven
Bericht 4 van 8
3.796 Weergaven

Het dockingstation moet ook van stroom worden voorzien.

Waarschijnlijk dat Windows 10 het station even herkent en daarna weer afkoppelt, er is immers niet genoeg stroom om het apparaat te laten functioneren.

Ik kan mij niet voorstellen dat een USB-C poort hiervan kapot gaat, er is immers niet extra spanning opgezet ofzo...

 

Heb je al een geheugenstick aangesloten (USB-C) of een koptelefoon (USB-C), deze zijn redelijk goedkoop te krijgen om te testen.

 

Wanneer deze werken, is het USB-C station gewoon nog intact en werkt het niet met het docking station.

 

Met vriendelijke groet,

WZwijger

PCreset
Trainee
Bericht 5 van 8
3.791 Weergaven
Bericht 5 van 8
3.791 Weergaven

Beste WZwijger,

Ja het is toch gekomen door de docking station. Twee laptops kregen het defect na aansluiten op dockingstation. Een laptop is moederbord vervangen. De andere is van mijzelf maar verwacht ik hetzelfde van. Het is een vervelend voorval maar waarschijnlijk een hele zeldzame.

WZwijger
Tutor
Bericht 6 van 8
3.788 Weergaven
Bericht 6 van 8
3.788 Weergaven

Dat zou echt niet mogelijk moeten en mogen zijn.

Dan zit er iets niet goed in dat docking station.

Juist met de invoering van USB-C heeft men geprobeerd te voorkomen dat dit soort zaken nog kunnen voorkomen.

Erg jammer en vervelend voor je.

Wanneer je er tijd voor hebt, hoor ik graag van je hoe dit is opgelost, zowel van je nieuwe laptop, je oude laptop als het station.

 

Voor de duidelijkheid, ik werk niet voor Medion. Ben net zoals jij een forumlid die graag anderen helpt. Gezien deze unieke situatie ben ik benieuwd hoe dit wordt opgepakt.

 

Succes verder en ik hoop voor jou dat het hele verhaal goed komt.

 

Met vriendelijke groet,

WZwijger

PCreset
Trainee
Bericht 7 van 8
2.886 Weergaven
Bericht 7 van 8
2.886 Weergaven

Beste WZwiger,

 

Beetje een late reactie maar je wilde graag nog weten hoe het is opgelost. Uiteindelijk is door Medion de laptop en dockingstation teruggenomen. Moederbord is vervangen van de laptop en toen werkte alles weer. Omdat ik snel een andere dockingstation moest hebben had ik een andere besteld maar niet van MEDION. De laptop met nieuwe moederbord werkte nu met de nieuwe dockingstation maar niet met mijn eigen pc. Dit zegt dus dat de defect dockingstation dus echt de boosdoener was. Uiterst zeldzaam maar op internet zie je vaker berichten over slechte usb c kabels bijvoorbeeld die ucb poorten slopen en nu had ik dus pech met de dockinstation.

WZwijger
Tutor
Bericht 8 van 8
2.851 Weergaven
Bericht 8 van 8
2.851 Weergaven

@PCreset 

Dank je wel voor je feedback.

USB-C niet zo hot swappable en veilig als je zo denken.

Ik lees toch ook vaak in de vakbladen dat er veel verschillende USB-C types nu zijn en eerlijk gezegd, hoewel ik toch wel ICT-minded ben, kan ik het ook niet meer altijd bijhouden wat nu wel en niet met elkaar gaat.

En dan natuurlijk nog fabrikanten die zich niet netjes aan de regels houden met bekabeling, enz...

 

Maar goed, voor jou is dit verhaal nu goed afgelopen en ik heb er weer wat bijgeleerd...

 

Groeten,

WZwijger.

7 ANTWOORDEN 7