annuler
Affichage des résultats de 
Rechercher plutôt 
Vouliez-vous dire : 

Batterij laadt niet meer op

12 RÉPONSES 12
josianeclaesen
Beginner
Message 1 sur 13
2 950 Visites
Message 1 sur 13
2 950 Visites

Batterij laadt niet meer op

Hallo

In mei heb ik een medion notebook gekocht bij Aldi. Alles ging goed en ik was tevreden met de notebook.

Toen ik zeer druk bezig was heb ik de batterij helemaal laten af gaan. Nu blijft ze op 0% staan en laadt ze niet meer op. De notebook werkt nog goed, maar dus niet meer zonder elektrisch net.

Herkent iemand dit?

Josiane

 

12 RÉPONSES 12
Jessiedevos
Beginner
Message 11 sur 13
148 Visites
Message 11 sur 13
148 Visites

Hoi,

 Batterij kan er niet uitgenomen worden, laptop dient de hele tijd aangekoppeld te zijn met de stroomkabel.

Zonder stroom wil deze zelfs niet opstarten of opladen blijft op 0% staan

 

 

daddle
Superuser
Message 12 sur 13
141 Visites
Message 12 sur 13
141 Visites

@Jessiedevos 

 

Hi,

first you should give the name of your Laptop, and state the MSN-Number. It  is on a sticker underneath the laptop  on the outside bottom.

 

daddle

daddle
Superuser
Message 13 sur 13
70 Visites
Message 13 sur 13
70 Visites

@Jessiedevos

 


@Jessiedevos  schrieb:

Hoi,

 Batterij kan er niet uitgenomen worden, laptop dient de hele tijd aangekoppeld te zijn met de stroomkabel.

Zonder stroom wil deze zelfs niet opstarten of opladen blijft op 0% staan.

Dat is het principe; dan kan de resterende lading worden afgevoerd!

 

Als jouw  post een antwoord is op mijn post 10 over het ontladen van de restlading was bedoeld, dan kan ik je  ook vertellen dat je eerst de batterij kunt verwijderen door de stekkerverbinding met het moederbord los te maken.Daarvoor moet je uiteraard wel de laptop (onderkant) openklappen, maar de batterij niet helemaal eruit halen.


De andere methode is om het Bios op te roepen en de laptop aan te laten met verlichte scherm tot dat deze zichzelf uitschakelt als de batterij leeg is. Dit duurt vrij lang.

Je kunt dit versnellen door bijvoorbeeld een externe HDD aan te sluiten.
Dit betekent ook dat verkeerd opgeslagen restlading wordt ontladen.

Als je daarna voor de zekerheid nog een paar keer op de startknop drukt, weet je het zeker. Daarbij  mag  er natuurlijk geen opstarten meer gebeuren.
Laad de batterij vervolgens  een korte tijd op (minimaal zo 15 tot 20 minuutjes), voordat je de laptop opnieuw start.

Laad hem daarna volledig op.

 

Groetjes, daddle

 

 Edit:  Kleine Ergänzung

 

 

12 RÉPONSES 12