cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

BIOS batterij vervangen

3 REPLIES 3
X6815
New Voice
Message 1 of 4
4,125 Views
Message 1 of 4
4,125 Views

BIOS batterij vervangen

MEDION ERAZER X8615  MD97971  MSN30013412

Een oudere laptop waarvan het BIOS batterijtje moet vervangen worden.

Moet de laptop daarvoor helemaal ontmanteld worden en indien ja, hoe doe je dit best?

3 REPLIES 3
Iks-Jott
Superuser
Message 2 of 4
4,009 Views
Message 2 of 4
4,009 Views

Hoi @X6815 

 

welkom bij de community!

 

Ik heb zelf geen notebook en deze zijn allemaal adviezen die ik in het Duitse gedeelte van deze community heb gezien.


Heeft jouw pc kleppen aan de onderkant? Vaak kom je via deze aan het moederbord waar ook die BIOS batterij zit.


Een tweede mogelijkheid is het verwijderen van het toetsenbord. Maar vraag mij niet hoe dat gaat. In ieder geval heel vorzichtig doen. Ik weet niet of met schroeven vast zit. Misschien is het alleen erin geduwd en jij kunt het met behulp van b.v. een pinpas los maken.


Om het toestel helemaal te ontmantelen moet je wel veel plezier in knutselen hebben. Dat kun je wellicht beter in een pc shop in de buurt laten maken.
Hiervoor naar Medion opsturen lijkt me ook te duur gezien het feit dat het toestel al zo oud is. Ik denk het zijn minstens 6 of 7 jaar.

 

Veel succes!

Groetjes

Iks-Jott

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
X6815
New Voice
Message 3 of 4
3,991 Views
Message 3 of 4
3,991 Views

Heel erg bedankt voor jouw antwoord. Ik heb de volledige laptop ontmanteld én het toetsenbord moeten verwijderen. Niet zo'n eenvoudig werkje, maar het is me gelukt.

In feite zou iedere laptop zo'n luikje moeten hebben waarbij je de CMOS BIOS batterij eenvoudig kunt vervangen, want weinig personen denken daaraan bij het aanschaffen van een nieuwe laptop. 

Iks-Jott
Superuser
Message 4 of 4
3,986 Views
Message 4 of 4
3,986 Views

@X6815 

 

Prima dat het jou gelukt is! Nog veel plezier met je X8615.

 

Groetjes

Iks-Jott

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
3 REPLIES 3