abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du 

Akoya E15302 - probleem met opladen

6 ANTWORTEN 6
lucvdb
New Voice
Nachricht 1 von 7
2.925 Aufrufe
Nachricht 1 von 7
2.925 Aufrufe

Akoya E15302 - probleem met opladen

Mijn laptop Akoya E15302 (1 jaar en 3 maanden oud) laadt moeilijk op.

De connectie tussen de laadplug op de voedingsadapter en de aansluiting op de laptop is niet goed.

Hij wil alleen laden als ik de laadplug lichtjes naar boven buig, waardoor hij wel connectie maakt met de aansluiting op de laptop.

Foto's hieronder illustreren het probleem.

 

Heeft er nog iemand dit probleem met deze laptop?

En heeft iemand een oplossing voor dit probleem (zou een nieuwe voedingsadapter helpen)?

 

laptop laadt wellaptop laadt wellaptop laadt nietlaptop laadt niet

6 ANTWORTEN 6
Girlnod
Moderator
Nachricht 2 von 7
2.915 Aufrufe
Nachricht 2 von 7
2.915 Aufrufe

Hallo @lucvdb 

 

Het klinkt alsof er inderdaad een defect is aan de netstroomadapter of het poortje in de PC zelf. Ik vermoed zelf dat dit aan de adapter zal liggen. Eventueel zou je een andere adapter kunnen uittesten om te kijken of het echt aan de adapter ligt of aan het oplaadpoortje in de notebook zelf. Anders kun je denk ik beter het medion service center (0900-2352534 NL) of (02-2006198 BE) bellen.

 

Groetjes,

Girlnod. 

lucvdb
New Voice
Nachricht 3 von 7
2.901 Aufrufe
Nachricht 3 von 7
2.901 Aufrufe

Hallo @Girlnod 

 

Bedankt voor je snelle reactie!

Vanuit Medion vermoedt men ook dat het een defect is aan de netstroomadapter.

 

De ronde laadplug en bijhorende laadpoort op de laptop zien er nogal fragiel uit.

Is het daarom ook een mogelijkheid om mijn laptop op te laden via de usb 3.1 (type C) poort met oplaadfunctie?

Welk type adapter zou ik dan kunnen gebruiken? Dezelfde als deze waarmee ik mijn powerbank of smartphone kan opladen of bestaat er een speciale netstroomadapter met usb-c uitgang voor laptops?

 

Groetjes

Luc

 

Outy
Moderator
Nachricht 4 von 7
2.868 Aufrufe
Nachricht 4 von 7
2.868 Aufrufe

Hey @lucvdb 

 

Heb je al een oplossing gekregen van het service centrum of eventueel zelf een andere adapter kunnen testen?

 

Groetjes,

Outy

lucvdb
New Voice
Nachricht 5 von 7
2.859 Aufrufe
Nachricht 5 von 7
2.859 Aufrufe

Hey @Outy 

 

Vorige week donderdag 5 augustus een e-mail gekregen van Medion met de melding dat men mij een nieuwe netadapter zou opsturen omdat men vermoedde dat deze defect was.  Dinsdag 10 augustus, heeft men dit herzien en vraagt men mij nu om de laptop en netadapter op te sturen voor reparatie naar Duitsland.

 

Ik vind het persoonlijk zeer jammer dat Medion voor deze oplossing kiest, terwijl de kans groot is dat de netadpter stuk is. Ik moet mijn relatief nieuwe laptop nu helemaal naar Markersdorf (800 km verderop!) sturen, hopende dat deze ongeschonden het transport zal overleven en wetende dat ik deze waarschijnlijk voor een week of veel langer ga moeten missen. Op basis van de reviews die ik over Medion kan lezen op google ben ik er alvast niet gerust in en twijfel ik of ik dit effectief ga doen.

 

Ik snap niet dat Medion mij niet eerst een nieuwe (of tweedehandse) netadapter kan bezorgen om uit te sluiten dat het aan de netadapter ligt.

Zelf heb ik geen tweede adapter die past op de Akoya E15302. De lenovo laptops die we in huis hebben hebben een rechthoekige laadplug.

 

De klantendienst van Medion is bovendien telefonisch quasi niet te bereiken. Bij elke oproep (ondertussen al 6 keer gebeld) krijg ik de boodschap dat er op dat moment niemand is die mij te woord kan staan.

Ik ben erg ontgoocheld in de service van Medion op dit moment!

 

Groeten

 

Luc

Outy
Moderator
Nachricht 6 von 7
2.849 Aufrufe
Nachricht 6 von 7
2.849 Aufrufe

Hey @lucvdb

 

Als je het apparaat goed inpakt en een verzendbewijs vraagt zou er niks aan de hand moeten zijn.

Wat je eventueel kan doen is een andere adapter testen, mits je er een kan gebruiken/lenen van iemand die er eentje heeft.

Mogelijk dat een electronica zaak bij jou in de buurt er een heeft liggen?

 

Wat ook een mogelijkheid is, dit is alleen situationeel...

Als jou adapter uit 2 delen  bestaat, dat je even kijkt of de waardes gelijk zijn van een andere en dan kijkt of het zo wel past.

 

Groetjes,

Outy.

lucvdb
New Voice
Nachricht 7 von 7
2.772 Aufrufe
Nachricht 7 von 7
2.772 Aufrufe

Laptop op 18/8 verstuurd naar de servicedienst Medion en vandaag 1/9 teruggekregen via dpd.

Laptop is prima hersteld (het is wel niet duidelijk of enkel de netadapter werd vervangen of ook het laadpoortje op de laptop zelf).

Alleszins zeer tevreden met de herstelling en de snelheid van behandeling! 

6 ANTWORTEN 6