annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

NAS 2x3TB MD 90223 hard-disk defect en 2x HD vervangen

9 ANTWOORDEN 9
EBRY
New Voice
Bericht 1 van 10
6.241 Weergaven
Bericht 1 van 10
6.241 Weergaven

NAS 2x3TB MD 90223 hard-disk defect en 2x HD vervangen

Hallo,

 

Ik heb een NAS 2x3TB MD90223. Hier was 1 hard-disk defect gegaan. Dit type hard-disk bestaat niet meer en ik heb nu beide vervangen en ook ineens een upgrade gedaan naar 6TB/disk.  Ik heb de hardware setup gestart zoals vermeld in de handleiding en de front toets 5 sec ingedrukt . Blijkbaar detecteert de software de NAS en gaat verder naar een webbrowser met het IP-adres in de URL. Daar loopt het mis, want ik krijg de melding dat de toegang geweigerd wordt. Ik heb met 4 verschillende browsers geprobeerd, en ik krijg dezelfde melding.  via CMD -> ping naar het IP adres krijg ik wel respons en lijkt de verbinding OK met het apparaat.  Ik heb ook toegang geprobeerd via lifecloudmedion.com, maar ik krijg enkel de tekst ‘HOME’ op een wit scherm.  Als ik probeer in te loggen, krijg ik de melding dat apparaat niet toegankelijk is, vervolgens vraagt men om via externe toegang proberen verbinding te krijgen. Dan krijg ik na een tijdje de melding dat de NAS met de opgegeven naam ‘…..’ niet wordt herkend.

Dan maar een volledige reset gegeven 30 sec. reset ingedrukt tot 2-de biep toon en alles herhaald. Maar ik blijf zelfde negatief resultaat hebben.

Iemand een idee ?   dank bij voorbaat.

9 ANTWOORDEN 9
Iks-Jott
Superuser
Bericht 2 van 10
6.237 Weergaven
Bericht 2 van 10
6.237 Weergaven


@EBRY  schrieb:

Hallo,

Ik heb ook toegang geprobeerd via lifecloudmedion.com, maar ik krijg enkel de tekst ‘HOME’ op een wit scherm. 


 

 

Hoi @EBRY 

welkom bij de community.

 

Daarover heb ik kort geleden iets in de Duitse community gelezen.

https://community.medion.com/t5/Netzwerk-Speicher/Medion-Life-P89634-MD-86783-NAS/td-p/82007  en daar wordt ook op dit verwezen (al een beetje ouder)

https://community.medion.com/t5/Netzwerk-Speicher/Netwerkfestplatte-NAS-P89634-l%C3%A4sst-sich-nicht... .

 

Is jouw nas nu even groot of groter als vroeger?

Groetjes

Iks-Jott

 

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
EBRY
New Voice
Bericht 3 van 10
6.231 Weergaven
Bericht 3 van 10
6.231 Weergaven

Hallo @Iks-Jott 

 

bedankt voor je antwoord.

 

Ik heb de links bekeken en Java- een update gegeven en de website Livecloudmedion toegevoegd, helaas zonder resultaat.

 

De hard-disks die er nu insteken zijn 6TB i.p.v. de originele 3TB.

 

grtjs

Erik

Iks-Jott
Superuser
Bericht 4 van 10
6.228 Weergaven
Bericht 4 van 10
6.228 Weergaven

@EBRY 

 

Misschien is de hoofdprintplaat van de nas niet geschikt voor 6TB, ik weet het niet? Maar dat zou een van de Medion medewerkers kunnen weten, b.v. @RS13 . Die is nu door het bijvoegen van de @ gëinformeerd.

Verder veel succes!

Groetjes

Iks-Jott

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
RS13
Master NL
Bericht 5 van 10
6.224 Weergaven
Bericht 5 van 10
6.224 Weergaven

Goeiemiddag @EBRY  en @Iks-Jott

 

Ik ben bang dat ik daar helaas ook geen uitsluitsel over kan geven, dit model is door ons nooit verkocht geweest met schijven groter dan 4 TB. Schijven van 6 TB en groter zijn hiermee door ons nooit getest, dus ik durf niet aan te geven of dit wel of niet zal werken. 

 

Groeten, 

Paul

EBRY
New Voice
Bericht 6 van 10
6.203 Weergaven
Bericht 6 van 10
6.203 Weergaven

Goedemorgen  @Iks-Jott en @RS13 ,

 

Ik heb de originele hard-disks terug geplaatst en een volledige configuratie terug gestart. Daarna beide hard-disken terug geformatteerd en de rode LED was verdwenen tot nu toe.

 

Nadien terug de 6TB disken geplaatst, maar dan krijg ik - na de volledige configuratie te doorlopen - een melding dat "geen media is geplaatst".  Ik vermoed dus dat deze NAS niet kan werken met HD van 6TB.  Of moeten de disks best eerst geformatteerd zijn ? 

Spijtig van de aankoop van de 2 hard-disks van 6 TB natuurlijk. Maar gelukkig werkt mijn NAS terug (voorlopig)

 

bedankt voor de tips en jullie tijd !

 

grtjs,

Erik

REV
Moderator Moderator
Moderator
Bericht 7 van 10
6.162 Weergaven
Bericht 7 van 10
6.162 Weergaven

Hallo @EBRY 

 

Fijn om te lezen dat de NAS toch weer werkt. 

Zoals eerder door RS13 is aangegeven is dit toestel door Medion nooit getest met schijven van 6TB en groter. Het is daarom zeker een optie om de schijven eerst eens te formatteren en vervolgens nogmaals te testen in de NAS. 

 

Hartelijke groet,

Richard

 

EBRY
New Voice
Bericht 8 van 10
6.131 Weergaven
Bericht 8 van 10
6.131 Weergaven

Hallo @REV  en @RS13 ,

 

Ik heb nu geprobeerd om de 2x 6TB WD BLUE WD60EZAZ disks te formatteren. Ik heb hiervoor een Medion external drive bay gebruikt (MD90179.02) waar een 3TB drive was geplaatst.

Ik heb diskmanagement van WIN10 opgestart en ik zie de schijf in de lijst, echter moet deze nog geïnitialiseerd worden, maar hier loopt het fout.  Ik krijg de melding "gegevensfout (cyclische redundantiecontrole)" als error. zowel bij MBR als GPT.  Ik heb ook de 2-de schijf geprobeerd en krijg zelfde resultaat.  Is dit een mogelijk interfaceprobleem van de SATA/USB3.0 of een ander probleem ?

 

hartelijk dank voor uw tijd !

vr.groet

Erik

REV
Moderator Moderator
Moderator
Bericht 9 van 10
6.109 Weergaven
Bericht 9 van 10
6.109 Weergaven

Hallo @EBRY 

 

Heb je wel een volume toegewezen aan deze schijven? Je kan ze dan proberen te formatteren via Fat32.

 

Hartelijke groet,

Richard

Bert1
Beginner
Bericht 10 van 10
4.621 Weergaven
Bericht 10 van 10
4.621 Weergaven

Bij ons iets ander probleem maar wel ook met de MD 90223 NAS.

De hardware (moederbord?) is waarschijnlijk defect en de schijven lijken in orde. De NAS is via het netwerk niet meer benaderbaar (krijgt geen netwerkverbinding). Onze hoop is nu om de schijven in een andere, werkende MD090223 te kunnen transplanteren waardoor de data hopelijk weer benaderbaar is. Paul(?) @RS13, is er via jullie nog aan een lege MD-90223 te komen? Of iemand andere suggesties?

 

Mvg, Bert

Tags (2)
9 ANTWOORDEN 9