cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Java uitzondering toevoegen aan Java security console

SOLVED
4 REPLIES 4
dutchbarnie
Apprentice
Message 1 of 5
4,325 Views
Message 1 of 5
4,325 Views

Java uitzondering toevoegen aan Java security console

Dag.

Vraag.
Welke regel moet ik invoeren in uitzonderingslijst in de Java console om Java automatisch uit te voeren als een vertrouwd IP adres (is dat 192. etc?).

Vanwege de verhoogde veiligheidsregels in Java krijg ik regelmatig een error in beeld als ik "slepen en neerzetten" selecteer.

Kan ik alleen verhelpen door (hoe vreemd ook) alle verbindingen te verbreken, inclusief netwerkverbindingen, en weer opnieuw verbinding te maken.

Mvg, Dirk

1 ACCEPTED SOLUTION

Accepted Solutions
dutchbarnie
Apprentice
Message 5 of 5
5,219 Views
Message 5 of 5
5,219 Views

Dag.

De regel die ik gebruik is: http://192.168.178.22/

Deze regel zou het gehele apparaat (en zijn software) onder dit IP adres toestaan om Java te gebruiken (let vooral op de laatste "voorwaartse" slash).

Klopt niet helemaal maar Java komt vanwege de verhoogde veiligheid (sinds de laatste update van Oracle is er hoog en heel hoog) wel met de vraag om Java te activeren per sessie.

Daarna zijn er geen problemen meer met "slepen en neerzetten".

Dit alles NA het invoeren van deze regel in het security centrum van Java paneel (console) met instellingen en opnieuw starten van de browser.

Zeer waarschijnlijk kan het nog eenvoudiger gemaakt worden in het paneel "Advanced" echter daar heb ik geen verstand van dus credo is dan "blijf er van af".

Mvg, Dirk

View solution in original post

4 REPLIES 4
Iks-Jott
Superuser
Message 2 of 5
4,321 Views
Message 2 of 5
4,321 Views

Hoi @dutchbarnie

 

Ik heb het op deze manier gedaan. Of het helemaal juist is, weet ik niet maar het werkt.

 

java.jpgjava1.jpgjava2.jpg

 

Veel succes!

Groetjes

Iks-Jott

 

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
dutchbarnie
Apprentice
Message 3 of 5
4,309 Views
Message 3 of 5
4,309 Views

Dag.

Ik had zoiets uitgevoerd (op de gedeelde submap zelf) maar het werkte niet.

Waarschijnlijk heb ik ergens een fout gemaakt dan.

Ben momenteel aan het uploaden via "slepen en neerzetten" en wacht even met het toepassen van deze oplossing tot het uploaden (+/-700GB ) gereed is.

Indien toegepast zal ik dit eventueel als "oplossing" aanmerken.

Dank voor de moeite.

Dirk

dutchbarnie
Apprentice
Message 4 of 5
4,295 Views
Message 4 of 5
4,295 Views

Dag.

Ik heb nu diverse links uit de balk gekopieerd in zowel Flash als Java console.

Helaas zonder resultaat.

Ik vermoed dat de uitzondering regels worden opgeslagen in een cookie.

Na (en tijdens) iedere sessie (met ctrl+shift+delete) met Firefox worden cookies en tijdelijke bestanden automatisch verwijderd.

Met het verwijderen van de cookies zal ook de permissie worden verwijderd vermoed ik.

Daar ga ik nog achteraan om te zien of er een andere oplossing is (via de site van Adobe ofzo).

Dus deze oplossing werkt niet voor mij.

Tot zover de vraag, op naar de volgende.

Mvg, Dirk

 

dutchbarnie
Apprentice
Message 5 of 5
5,220 Views
Message 5 of 5
5,220 Views

Dag.

De regel die ik gebruik is: http://192.168.178.22/

Deze regel zou het gehele apparaat (en zijn software) onder dit IP adres toestaan om Java te gebruiken (let vooral op de laatste "voorwaartse" slash).

Klopt niet helemaal maar Java komt vanwege de verhoogde veiligheid (sinds de laatste update van Oracle is er hoog en heel hoog) wel met de vraag om Java te activeren per sessie.

Daarna zijn er geen problemen meer met "slepen en neerzetten".

Dit alles NA het invoeren van deze regel in het security centrum van Java paneel (console) met instellingen en opnieuw starten van de browser.

Zeer waarschijnlijk kan het nog eenvoudiger gemaakt worden in het paneel "Advanced" echter daar heb ik geen verstand van dus credo is dan "blijf er van af".

Mvg, Dirk

4 REPLIES 4