annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

De 2e SSD kaart in slot M2. SSD wordt niet in de Bios herkend. (WD Blue SN570 NVMe SSD 2TB)

3 ANTWOORDEN 3
Sambala
Trainee
Bericht 1 van 4
1.357 Weergaven
Bericht 1 van 4
1.357 Weergaven

De 2e SSD kaart in slot M2. SSD wordt niet in de Bios herkend. (WD Blue SN570 NVMe SSD 2TB)

MSN 10024943. De SSD: Compatibility Requires: M.2 2280 port

Moederbord B660H7-M20 (U3E1) V1.0

Zit het probleem in de Bios? Onder de SATA configuratie :

SATA Mode Selection AHCI -  deze heeft geen andere opstie dan AHCI.

 

In gevonden handleiding online staat er een regel onder die ik niet heb:

Enable VMD controller: Disabled

 

Bios 13-10-22 AMI v. B660H7W0X.111

Ik kom er niet uit...

3 ANTWOORDEN 3
Fishtown
Superuser
Bericht 2 van 4
1.337 Weergaven
Bericht 2 van 4
1.337 Weergaven

Hallo @Sambala en welkom
je hebt een M.2 SSD PCIe 1TB geïnstalleerd.

Het tweede M.2 SSD slot is voor een SATA SSD, dus je tweede PCIe wordt niet herkend, die moet je omwisselen

1 x M.2 (for PCIe X4 NVMe SSD and Intel Optane module 2242 & 2280)

1 x M.2 (for SATA SSD module 2280)

1 x M.2 (E-Key 2230 for Wifi only, Support CNVI)

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
Sambala
Trainee
Bericht 3 van 4
1.307 Weergaven
Bericht 3 van 4
1.307 Weergaven

Bedankt voor je antwoord! Ik heb inmiddels heel veel gelezen en oef, lastig hoor.

 

Er is behuizing (wordt grote usb-stick) te koop voor die M.2 NVMe ssd, voor M-Key, B-key en M+B-key...... dan extern in de USB-C port, dat gaat dan toch ook veel sneller dan 500 MB/s van de SATA?

 

Uit nieuwsgierigheid vraag ik me ook af of je het via een adapterkaart in de PCIe x1 aan kan sluiten, ik zag dit te koop:

PCI Express naar 7-Polig SATA en 2x M.2 NGFF adapter

Aansluiting 1 PCI Express x1
Aansluiting 2 USB 2.0 Pin header
Aansluiting 3 2x 7-Polig SATA Female
Aansluiting 4 2x 67-Polig M.2 NGFF Key B slot
Snelheid 6 Gbps


Volgens informatie bij Medion zit er géén USB-C aansluiting op de MD34905 (100249943), achterop zit die er wél.

Overigens klopt er meer informatie niet, pc heeft 1x HDMI en 3x Display Port, volgens handleiding van  het moederbord is er 1x HDMI en maar 1x Displayport. 

 

 

Fishtown
Superuser
Bericht 4 van 4
1.299 Weergaven
Bericht 4 van 4
1.299 Weergaven

Hallo @Sambala 
De gegevens kloppen, dit zijn de gegevens van het bord, het is niet actief en afgetopt, maar aangezien je er een hebt
Grafische kaart heb je daar 1x HDMI en 3x Displayport.


Je sluit de PCIE SSD aan op een externe adapter met usb C 3.2 Gen2. Het werkt.


je hebt er twee PCIe-slots: 1x PCIe x16 / 1x PCIe x1
De x16 wordt ingenomen door de grafische kaart, de PCIex1 / Gen3 -verbinding is vrij (1GB/s)

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
3 ANTWOORDEN 3