annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Medion Erazer Gaming Notebook X7855: Upgraden van SSD: Vind de info van de interne SSD niet terug

3 ANTWOORDEN 3
ThunderSpark91
Trainee
Bericht 1 van 4
1.282 Weergaven
Bericht 1 van 4
1.282 Weergaven

Medion Erazer Gaming Notebook X7855: Upgraden van SSD: Vind de info van de interne SSD niet terug

Hallo, ik heb toch al sinds wat enkele jaarjes (ongeveer al drie jaar) een Medion Erazer Gaming Notebook X7855.

Ondanks dat ik alles zo veel mogelijk verplaats van mijn SDD naar mijn 1.5 (1.33 in werkelijheid) TB harde schijf, zijn er toch moment dat ik nog nauwelijks rond de 15 GB beschikbaar heb op mijn SSD.

Dit komt vooral omdat ik ook programmeer met deze Laptop (Visual Studio) en dat ik er programma's op heb, die desondanks op de D schijf installeer toch ruimte op de C schijf innemen.


Om die reden wil ik dus mijn Laptop SSD upgraden van 256 GB (236 in werkelijkheid) naar een SSD van een 1TB op zijn minimum.
Maar voor een Schaduw kopie te maken en ik deze laptop open wil draaien, heb ik wat informatie proberen op te zoeken over deze laptop en zijn SSD.

 

Maar de informatie is wat botsend.
Een website zegt dat deze SSD ingebouwd op deze PC (Hardware Info) SSD/Flash  is.
De productenwinkel zegt dat het gewoon een ingebouwde PCIE SSD is. Amazon zegt dit ook. Dus mag ik ervanuit gaan dit correct is?


Over de SSD apart vind ik heel wat moeilijk informatie erover.
Ik heb kijkje genomen via Speccy om de SSD info te achterhalen zonder de laptop open te draaien.


Dit is de informatie die ik heb van Speccy:

  • NVMe SAMSUNG MZVLW256 (SSD)
  • Manufacturer SAMSUNG
  • Serial Number S33VNX0J684029
  • Firmware Version Number CXB7401Q
  • Interface RAID
  • Capacity 238 GB
  • Real size 256 060 514 304 bytes
  • RAID Type Software RAID

Maar als ik daar naar opzoek, vind ik alleen maar gerelateerde SSD's van andere fabrikanten.
Ook het serienummer bij Samsung zelf is niet terug te vinden. Kan iemand me hierbij helpen?

3 ANTWOORDEN 3
daddle
Superuser
Bericht 2 van 4
1.278 Weergaven
Bericht 2 van 4
1.278 Weergaven

@ThunderSpark91 

 

Hllo,

het eerste is dat wij precies te weten komen welke model X7855 jij hebt. Daarvoor moeten wij de MSN nummer weten.

Die zit op een stikker onderaan de Laptop.

Ik vind in de voor mij toegankelijke deel van de Medions Database 7 variaties van een X7855. Allemaal heben een 256 GB groote Samsung M.2 SSD met PCIe aansluiting. Dus de SSD kaartje heeft een M-Key gleuf. Maar de tweede SSD, een 2.5" model, hebben allen maar een model met 1 TB kapaziteit. 

Service portaal: https://www.medion.com/de/service/topic/medion-products?msnCheck=X7855

 

Dus misschien heb jij noch een ander model

 

Maar betrekkelijk de upgrading van jouw Samsung SSD  is het met allen eens: Jij  moet een M.2  PCIe 1 TB SSD  zoeken.

 

Doei, daddle

ThunderSpark91
Trainee
Bericht 3 van 4
1.271 Weergaven
Bericht 3 van 4
1.271 Weergaven

MSN 30023754 is het nummer Dat is deze: https://www.medion.com/de/service/product-detail/30023754

Dus voor deze dus gewoon ook een M2 SSD?

 

 

daddle
Superuser
Bericht 4 van 4
1.265 Weergaven
Bericht 4 van 4
1.265 Weergaven

@ThunderSpark91 

 

Dus dan is er tenminste nog een modelvariatie meer.  😣

En ja, je moet een M.2 SSD met een PCIe aansluiting hebben. Edit:  Net dezelfde als de ingbouwde NVMe SAMSUNG MZVLW256 .

 

Daar door dat ik dit model niet in de Medion Database vindt, kan ik maar een beetje gokken. want ich heb verder geen technieke data.

Volgens jouw aangaven is de  M.2 SSD  in je Laptop een PCIe model, net als als bij alle anderen.

 

Maar dit kun je nakijken, bv met HW Info

 

daddle

3 ANTWOORDEN 3