annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

MD35069 FREEZE (GRAPHICS PROBLEEM)

8 ANTWOORDEN 8
GuidoJans
Trainee
Bericht 1 van 9
3.280 Weergaven
Bericht 1 van 9
3.280 Weergaven

MD35069 FREEZE (GRAPHICS PROBLEEM)

Mijn MD35069 loopt op onwillekeurige tijdstippen volledig vast. Het beeld beweegt niet meer, muis en toetsenbord doen niets, geen geluid. Het enige dat mogelijk is is de power knop indrukken. Dan geven mijn luidprekers een luide 'doodsreutel' en herstart de PC.

 

Het freezen gebeurt vaak als ik een nieuwe tabpagina open in Firefox met een embedded video erin (zoals YouTube). Soms gebeur er een hele dag niets, soms loopt de PC 2 maal vast per dag. Ook als ik de PC volledig afsluit (met SHIFT - shut down) geeft de PC net voor hij zichzelf uitschakelt die typische 'doodsreutel' via de luidsprekers.

 

Medion Diagnostics vind niets. De WIndows log files geven geen exact probleem aan na een freeze, buiten het feit dat de PC plots crashte (en heropstartte) door een onbekende reden.

 

Ik heb alles al geprobeerd NVIDEA en Realtek herinstalleren, Medion Diagnostics runnen.

Mijn scherm is geconnecteerd via HDMI. Geluid loopt (met enkel de groene stereo audio out stekker) naar een Dell Altec Lansing 5.1 maar met de surround kabels niet ingestoken, enkel stereo.

8 ANTWOORDEN 8
Major_ToM
Professor
Bericht 2 van 9
3.273 Weergaven
Bericht 2 van 9
3.273 Weergaven

Hoi @GuidoJans ,

 

dit klinkt echt vreemd. Kunt u alstublieft controleren, wat uw huidige geïnstalleerde Biosversion is? De nieuwste beschikbare versie is V1.16.
Dit is een voorbeeld van hoe het eruit zou kunnen zien.

 

Major_ToM_0-1649748220764.png

 

Groetjes

 

Major ToM


MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de


Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
GuidoJans
Trainee
Bericht 3 van 9
3.265 Weergaven
Bericht 3 van 9
3.265 Weergaven

BIOS VERSION: 560H6W0X.019

Version 2.21.1278 - AMI 2021

 

Major_ToM
Professor
Bericht 4 van 9
3.200 Weergaven
Bericht 4 van 9
3.200 Weergaven

Hoi @GuidoJans ,

 

we hebben een nieuwe Bios upodate (Versie 0.21) beschikbaar, die helpt bij het oplossen van uw stabiliteitsproblemen.
U vindt de update en een meertalige installatiegids in dit updatebestand.

 

Laat het ons weten, als u verdere hulp nodig heeft

 

Groetjes

 

Major ToM


MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de


Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
GuidoJans
Trainee
Bericht 5 van 9
3.196 Weergaven
Bericht 5 van 9
3.196 Weergaven

Bedankt. Ik zal dit uitproberen.

GuidoJans
Trainee
Bericht 6 van 9
3.185 Weergaven
Bericht 6 van 9
3.185 Weergaven

Het vastlopen van de PC bij het wijzigen van tabblad of applicatie stel ik haast niet meer vast (slechts 1 x de afgelopen twee weken). Dit werd opgelost door het installeren van Nvidia Geforce Experience. Ik heb geen flauw idee wat dat doet maar het heeft geholpen.(Dit was dus voor de nieuwe BIOS.)

 

Waar mijn boxen vroeger meestal geen 'doodsreutel' (kortsluitingsgeluid) gaven wanneer de PC uitschakelt doen ze dat nu - sinds de nieuwe BIOS - altijd. Ik heb de boxen gewijzigd om alvast zeker te zijn dat het niet lag aan mijn 20 jaar oude Altec Lansing 5.1 installatie. De nieuwe stereo boxen zijn verbonden via de groene stekker en niet via HDMI. Het lijkt me ook raar dat Realtek Audio geen enkele 'advanced' geluidsfunctie heeft, zoals bv een equalizer, in Win11. De driver is de meest recente, als ik Microsoft mag geloven.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zetoshi
Newcomer
Bericht 7 van 9
3.043 Weergaven
Bericht 7 van 9
3.043 Weergaven

@Major_ToM,

 

Ik had dit probleem ook en heb dus de Bios update geïnstalleerd.
Echter kan ik de tweede stap (EC firmware) niet installeren omdat ik steeds dezelfde fout krijg.

"Please check Administrator or InpOutX64.DLL !"

Echter heb ik CMD uitgevoerd als admin en is InpOUTX64.DLL wel degelijk aanwezig in dezelfde folder als 2_EC.

Enig idee wat dit kan verhelpen?

Ik vermoed dat mijn probleem niet opgelost zal zijn zonder het uitvoeren van de EC firmware update?

GuidoJans
Trainee
Bericht 8 van 9
3.033 Weergaven
Bericht 8 van 9
3.033 Weergaven

De BIOS update heeft het probleem van de 'doodsreutel' niet verholpen, integendeel.

Het vastlopen van mijn scherm werd opgelost door NVIDIA Gforce Experience te installeren.

Major_ToM
Professor
Bericht 9 van 9
2.906 Weergaven
Bericht 9 van 9
2.906 Weergaven

Hoi @Zetoshi ,

 

Ik weet niet zeker waarom u er niet in slaagde de volledige update uit te voeren, maar ik zou u willen aanraden de nieuwe FAQ te raadplegen, die een installatiegids bevat voor de nieuwe versie 0.27.

Volg de instructies stap voor stap en geef ons feedback, als het deze keer wel lukt met versie 0.27

 

Groetjes

 

Major ToM

 


MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de


Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
8 ANTWOORDEN 8