op 09.11.2024 16:29
op 09.11.2024 16:29
Systeem: MEDION ERAZER ENGINEER X10
Modelnummer: MD35182
Hallo allen,
Ik heb een probleem met mijn MEDION ERAZER ENGINEER X10 (MD35182) desktop en hoop dat iemand hier een oplossing of advies heeft voor mij. Zelf ben ik niet heel technisch en heb weinig mensen om me heen met meer ervaring.
Het probleem van mijn pc heeft geëvolueerd in een soort reboot-loop met CRITICAL_PROCESS_DIED. Enkele dagen geleden was het een crash vrij snel na start up, waarbij het scherm froze en de pc niet meer reageerde. Windows logboek zei dat er fout was in een kernell.
De foutmeldingen:
Heeft iemand dit eerder meegemaakt of weet iemand een oplossing? Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt!
op 09.11.2024 17:47
op 09.11.2024 17:47
Welkom.. Maar het te weten wat der fout veroorzaakt is een beetje moelijk vanuit de verte. Maar je hebt al veel juist gedaan. 😁
Alleen je moet sfc /scannow vaaker starten, minst twee keer nadat de fouten zijn vastgesteld.
En heb je de cmd raampje als Admin opgeroepen ? Anders kann de Dism command niet opstarten ?
Dan zou ik ook voor verder testen een USB Stick met de MediaCreationTool van Microsoft opmaken
--> https://www.microsoft.com/Nl-nl/software-download/windows10
Min 8 GB, Win 64-bit en "Voor een ander PC" kiezen.
Daarmee proberen of jouw X10 bootet.
Als ja, kun je in de reparatie opties gaan (in de eerste schermpjes, ondere hoek li.), en het startverhouden laten proeven.
En als je toch nog een keer je Windows binnen komt, kun je ook de stick insteken, en de setup.exe op de stick van binnen Windows starten. Dit is dann een reparatie-installatie,
Er is dan sprake van een reparatie-installatie en uw gegevens blijven behouden.
Maar misschien heeft de Samsung PCIe M.2 opstart SSD een foutje.
Dit kun je testen door de M.2 SSD eruit te halen. Is maar met een klein schroefje vastgezet. Is plat als een reepje kauwgom.
Ga op der service pagina--> https://www.medion.com/de/service/product-detail/10024300, en klick op de SSD -> Hard disk 2, dan zie je hoe die eruit ziet!
En dan met een PCIe naar USB Adapter aan een andere PC bij vrienden aansluiten, en testen.
Daardoor gebeurt de andere PC niets.
Tot ziens als je alle trucjes hebt geprobeerd
Groet, daddle
op 10.11.2024 20:24
op 10.11.2024 20:24
Hallo @daddle,
Dank voor je uitgebreide reactie en tips!
Ik voerde de scans inderdaad uit als administrateur (vanuit de Windows Recovery Environment). Je oplossing middels Media Creation Tool zal ik verder uitzoeken en proberen te regelen komende dagen.
Aanvullende info: Ik heb Windows 11, de MSN: 1002 4299 en de SSD is van Phison (heb ik tevens gevonden in mijn PC). Volgens mij heeft dit niet zo zeer impact op je gegeven oplossing voor mijn probleem.
Wat betreft het testen van en sleutelen aan hardware (waar waarschijnlijk het probleem ligt), ben ik niet heel comfortabel mee. Daarom overweeg ik misschien om dit deel alsnog via een lokale pc-reparateur te laten uitvoeren, zodat ik zeker weet dat het goed gebeurt zonder schade aan te richten.
Bedankt voor je hulp!
Groet, Meije
10.11.2024 21:19 - bewerkt 10.11.2024 21:22
10.11.2024 21:19 - bewerkt 10.11.2024 21:22
Ok, dus MSN 1002 4299. Inplaats van een Samsung een Phison M.2 SSD. Maakt geen verschil, behalve de Phison is een tikje langzamer,
Maar gaat wel vaker kapot dan een Samsung!
Maar het testen met de MedionCreationTool Stick en de reparatieopties zou ik wel nog doen.
@Meije schreef:Wat betreft het testen van en sleutelen aan hardware (waar waarschijnlijk het probleem ligt), ben ik niet heel comfortabel mee. Daarom overweeg ik misschien om dit deel alsnog via een lokale pc-reparateur te laten uitvoeren, zodat ik zeker weet dat het goed gebeurt zonder schade aan te richten.
Vaak genoeg het is niet de hardware, maar de software. Daar onder valt ook de startparameter voor het opstarten van de harde schijf en het laden van Windows.
Groet, daddle