le 10.12.2023 22:28
le 10.12.2023 22:28
Ik wil graag weten hoe ik in het bios van deze pc kom want als ik ooit
het cr-cmos batterijtje moet vervangen dan moet ik wellicht de bios instellingen aanpassen daarna.
en bovendien is het het beste om deze over te schrijven voor eventuele andere calamiteiten,
maar ik kan niet in het bios komen. del f2 f10 esc enter f12 het werkt allemaal niet
ik krijg het medion logo te zien en verder start ie gewoon door naar windows 11.
van steam info uitgeprint, ik heb sinds vorige week het volgende model :
15.12.2023 17:28 - modifié 16.12.2023 13:57
15.12.2023 17:28 - modifié 16.12.2023 13:57
@SingingCoyote13 schrieb:het is op de een of andere manier gelukt.
ik heb als een gek esc f11 en del blijven indrukken om en om en niet alle
tegelijk terwijl ik hem aanzette en uiteindelijk kwam ik eerste keer
in power recover.
Sorry, maar dit is gek.
Niemand zei je moet Esc, Del of F11 om en om indrukken. In plaats daarvan zei ik bevoor het opstarten al de Esc of Del toets om het het Bios binnen komen voor het opstarten ingedrukt houden.
Dan zijn de 5 secondjes belangloos. Ik had al vermoed en begrepen, dat jij de aanleiding niet "begrepen" en correct opgevolgd had.
Het zelfde geld voor de F10 ( of F8) toets , net zo als beschreven.
@SingingCoyote13 schrieb:dus tweede keer opnieuw opgestart en hetzelfde gedaan.
toen kwam ik in de bios !! dus jullie hadden toch gelijk. maar ik moest
het supersnel blijven indrukken totdat iets gebeurd. het systeem
start namelijk binnen 5 sec op dus er is heel weinig tijd om dit
te doen gelukken.
Doe dit maar met de ene toets (Del),en niet afwisselnd alle door mekaar gooien!
Het ritmisch snelle indrukken (togglen) van de ene specifieke toets meteen na het inschakelen doet het ook.
Of, als je de toets voor het Bios binnenkomen (Del), meteen met het inschakelen al perst, gaat dit net zo goed.
Nouw ben ik nog benieuwd hoezo je niet met de instellingen en de Advanced opstart mogelijkheiden in Win RE in de Bios binnen gekomen bent.
Welk excuus of verklaring komt hiervoor?
daddle
le 10.12.2023 22:44
le 10.12.2023 22:44
Hallo,
de Del toets geperst duren het inshakelen van de PC doet de job
Maar het hangt ook daarvan af hoe je de PC uitgeschakeld hebt.
Probeer eens de shift toets geperst te houden en dann Uit schakelen kiezen.
Daarna dan met geperste Del toets opstarten, tot Entering setup verschijnt
Een andere mogelijkheid zou zijn als je de F8 toets tijdens het inschakelen geperst houdt. (Misschien is het met jouw PC de F10 toets)
Dan komt de bootmenu op de scherm met een oplijsting van alle boot media. De onderste, "Setup" laat je ook het Bios bonnenkomen.
Groetjes, daddle
le 11.12.2023 13:11
le 11.12.2023 13:11
nou dat heb ik geprobeerd maar het werkt allemaal niet.
toen heb ik geprobeerd met een hdmi switch om te zien of
de computer de bios in de interne gpu opstart, de
nvidia rtx 3060 is namelijk een losse gpu kaart, maar
dat was het ook niet. als ik hem aanzet zie ik overigens
alleen maar 5-10 sec een cursor op het scherm en
dan gelijk het MEDION logo en gelijk daarna binnen
5-8 sec is windows login opgestart.
ik snap er niks van
11.12.2023 18:43 - modifié 12.12.2023 12:44
11.12.2023 18:43 - modifié 12.12.2023 12:44
Het lijkt er niet erop dat je mijn tips opgevolgd bent. Ben jij erg ongeduldig?
Start de PC met de F10 geperst op ( of misschien de F8 toets). Of stuur jij de PC per uitschakelen in de slaaptoestand; dan gaat dit niet.
Als ik al zij, de shift toets geperst en dan Afsluiten kiesen. Daarna met de volgende startop de DEL toets van begin af aan geperst houden.
Of je doet het over de instellingen -> Bijwerken en beveiliging -> geavanceerde opstart opties --> Opnieuw starten (
dan kom je in Windows RE terecht -> Problemen oplossen -> Geavanceerde oties -> Instellingen voor UEFI Firmware -> Opnieuw opstarten,
Voila!
daddle
le 12.12.2023 13:21
le 12.12.2023 13:21
@daddle schreef:
Het lijkt er niet erop dat je mijn tips opgevolgd bent. Ben jij erg ongeduldig?
Start de PC met de F10 geperst op ( of misschien de F8 toets). Of stuur jij de PC per uitschakelen in de slaaptoestand; dan gaat dit niet.
Als ik al zij, de shift toets geperst en dan Afsluiten kiesen. Daarna met de volgende startop de DEL toets van begin af aan geperst houden.
Of je doet het over de instellingen -> Bijwerken en beveiliging -> geavanceerde opstart opties --> Opnieuw starten (
dan kom je in Windows RE terecht -> Problemen oplossen -> Geavanceerde oties -> Instellingen voor UEFI Firmware -> Opnieuw opstarten,
Voila!
daddle
ik heb het allemaal geprobeerd. ik kan nog steeds niet in de bios komen. ik kom zelfs niet in windows re.
ik heb dus de geavanceerde opstartopties aangeklikt toen vroeg windows voor herstarten. dat gedaan
met shift. ik kwam weer gewoon in windows normaal bij mijn login scherm. hoe kan dit ?
ik heb nog nooit bij een pc gehad dat ik niet in de bios kon komen. ik kan niet eens in windows re komen
zoals bovenstaand. ik meld ook nog dat ik de pc via mediamarkt.nl heb gekocht, weet niet of zij
iets hebben gedaan dat alleen zij in de bios kunnen komen omdat mogelijk mensen iets verkeerds
veranderen aan de bios instellingen.
de Medion Erazer Erazer Recon P20 MD35348
ik moet wel zeggen dat het een zeer goed apparaat is en alles draait supervloeiend ben er heel blij mee
maar het is wel vervelend als ik niet in de bios kan komen wanneer er iets is (nieuw geheugen, andere cmos batterij etc).
12.12.2023 13:56 - modifié 12.12.2023 14:14
12.12.2023 13:56 - modifié 12.12.2023 14:14
Ik snap het niet.
@SingingCoyote13 schrieb:ik kom zelfs niet in windows re.
ik heb dus de geavanceerde opstartopties aangeklikt toen vroeg windows voor herstarten. dat gedaan
met shift. ik kwam weer gewoon in windows normaal bij mijn login scherm.
Als je mijn instructies hebt gevolgd, kun je jezelf op geen enkele manier afsluiten terwijl je de Shift-toets ingedrukt houdt. Dit gebeurt allemaal door op de weergegeven menu-items te klikken, hier het ""Opstarten" klikken als je in het menu-item "UEFI-firmware instellingen" bevindt. Maar niet zelf "Afsluiten" met gepersde Shift toets doen!
Dus nog eens:
Of je doet het over de instellingen -> Bijwerken en beveiliging -> geavanceerde opstart opties --> Opnieuw starten (klikken)
dan kom je in Windows RE terecht -> Problemen oplossen -> Geavanceerde oties -> Instellingen voor UEFI Firmware -> Opnieuw opstarten (in het kleine raampje > Opnieuw opstarten klikken!)
daddle
le 14.12.2023 17:27
le 14.12.2023 17:27
ik weet nog niet waar het aan ligt, maar niks werkt.
ik kan dus echt niet in windows re komen,. of de bios.
nu heb ik eens gekeken op de D:/recovery partitie
en daar vond ik het bestand WinRE.wim -->
en die blijkt maar 2 kilobytes. is dit de juiste grootte ?
ik heb namelijk eens gegoogled naar de grootte van dit
bestand, en overal zie ik waarden in de
minstens vele honderden megabytes en nergens NIET 2 kb.
kan dit de oorzaak zijn ? hoe moet ik nu verder
moet ik ergens dit bestand met de juiste grootte
vandaan halen en kopieren naar die schijf ??
is het mogelijk dit bestand te downloaden van de
microsoft servers en het op 😧 te plaatsen?
14.12.2023 17:55 - modifié 14.12.2023 22:41
14.12.2023 17:55 - modifié 14.12.2023 22:41
@SingingCoyote13 schrieb:ik weet nog niet waar het aan ligt, maar niks werkt.
ik kan dus echt niet in windows re komen,. of de bios.
Jij bedoeld Win RE (Rescue); maar je komt toch wel Windows zelf binnen?
@SingingCoyote13 schrieb:...op de D:/recovery partitie en daar vond ik het bestand WinRE.wim -->
en die blijkt maar 2 kilobytes. is dit de juiste grootte ?
Sorry dit wat ik voordien hier schreef was fout. Heb ik verwijderd. Juist is: De " Win RE.wim" ist tussen 1,5 en twee KB groot. De eigentlijke image is de " install.wim, " die ongeveer tussen 15 en 18 Gigabyte groot is.
Maar dit heeft niks te maken dat je niet het BIos binnenkomt.
Maak aub een screenshot of foto van het Diskmanagement
(Win toets plus X, --> Diskmanagement (weet niet hoe het in dutch heet. Schijfbeheer?)
daddle
Edit:
En nee, die image krijg je niet opnieuw. Deze is ook niet van Microsoft maar van Medion.
Jouw beeldje is nog niet vrij gegeven.
le 15.12.2023 08:52
15.12.2023 10:49 - modifié 15.12.2023 12:04
15.12.2023 10:49 - modifié 15.12.2023 12:04
Nouw pas kon ik jouw screenshot zien. Dus de rrecovery-map is in orde., zoals het zijn moet.
Als je met F11 bij het opstarten van de PC of met de Power Recover App in Windows
PowerRecover de recover map niet vindt, dann daarom dat er iets aan de partitie scheme veranderd werd.
Ik vind het wel vreemd, dat jij een PN aan de user stuurt, maar zie er geen reden voor. Ik probeer geduldig over de laatste dagen @SingingCoyote13 zijn prob optelossen, met zeker niet verkeerde tips, en dan wordt een prive mededeling verstuurt.
Dit is goed als het helpt, maar ik denk als Superuser en als een enthousiaste helper mag ik, en ook de community weten, wat jouw oplossing of idea of het prob optelossen is.
Of zie jij in mij support een fout?
Groetjes, daddle