annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Externe Monitor Erazer Deputy p60

7 ANTWOORDEN 7
bloblub
Trainee
Bericht 1 van 8
1.452 Weergaven
Bericht 1 van 8
1.452 Weergaven

Externe Monitor Erazer Deputy p60

Hallo, 

 

Ik heb zojuist een Medion Erazer Deputy P60 ontvangen. MSM: 30036570+40086088

Als ik hier een externe widescreen monitor op aan sluit via de HDMI poort krijgt deze niet de goede resoluties, alle resoluties die ik krijg zijn voor een 16:9 scherm, terwijl het een 21:9 widescreen is. De resolutie schaalt dus niet goed.

 

Ik heb een USB C Hub gekocht met 2 hdmi poorten om te kijken of dit wel werkt, maar hierbij vind hij zelfs de hele monitor niet. 

 

Wat kan ik doen?

7 ANTWOORDEN 7
Paul2023
Tutor
Bericht 2 van 8
1.438 Weergaven
Bericht 2 van 8
1.438 Weergaven

Hoi @bloblub,

 

Heel vervelend dat je niet de juiste beeldweergave krijgt op jouw externe widescreen monitor. 

De videokaart bepaalt de de ondersteuning. In jouw notebook zit namelijk een GeForce RTX 4060 en deze ondersteunt 'ultra wide' . Het zou jou monitor dus moeten ondersteunen. Zou je kunnen aangeven wat de maximale resolutie is die je kan kiezen?. Het is wel van belang dat je de normale HDMI-poort gebruikt.

 

Over de USB hub kan ik alleen aangeven dat deze wel USB 3.2 moet ondersteunen. Aangezien het een 3th party apparaat is, kan ik verder niet veel over zeggen. De werking daarvan, hangt namelijk van verschillende factoren af.

 

Ik zie graag jouw antwoord tegemoet.

 

Groet,

Paul2023

bloblub
Trainee
Bericht 3 van 8
1.431 Weergaven
Bericht 3 van 8
1.431 Weergaven

Hallo @Paul2023 

 

Bedankt voor je snelle antwoord.

De maximale resolutie is 2560 x 1440. Het scherm zelf heeft een maximale resolutie van 3440x1440. De eerst volgende die ik kan kiezen zijn:

  • 2048 x 1152 
  • 1920 x 1080 
  • 1600 x 900 

Er worden alleen 16:9 resoluties getoond om te kiezen. 

 

Het scherm is getest met mijn oude desktop, daarbij krijg ik wel alle resoluties. 

 

Over de USB-C hub. Kan deze laptop überhaupt HDMI versturen over USC-C? Ik kan dit nergens vinden in de handleiding. 

Paul2023
Tutor
Bericht 4 van 8
1.405 Weergaven
Bericht 4 van 8
1.405 Weergaven

Hoi @bloblub

 

Ik kan je allereerst melden dat bij het gebruik van een tweede beeldscherm, in combinatie van uw notebook, de notebook van de instellingen overneemt van het primaire scherm (notebook scherm). Graag adviseer ik jou om bij gebruik van de widescreen scherm, uw notebook dicht te klappen en de resolutie opnieuw in te stellen. Als het goed is zou u daarbij tussen meerdere resoluties kunnen kiezen. Het is wel raadzaam om daarbij een extern toetsenbord en muis erbij te gebruiken. 

 

Met betrekking tot jouw vraag over de USB-C hub, Adviseer ik jou om de hub aan te sluiten op de displayport en daarna te controleren of het scherm wel gedetecteerd wordt. 

 

Groet,

Paul2023

bloblub
Trainee
Bericht 5 van 8
1.392 Weergaven
Bericht 5 van 8
1.392 Weergaven

Hallo @Paul2023 ,

 

Dit is onjuist. Ik gebruik het scherm als "uitbreiding" en niet als duplicatie van mijn laptopscherm. 

Dus ook bij het enkel aansturen van het externe scherm krijg ik de verkeerde resoluties. 

Fishtown
Superuser
Bericht 6 van 8
1.375 Weergaven
Bericht 6 van 8
1.375 Weergaven

Hallo @bloblub en welkom
Waar maak je de instellingen voor het externe beeldscherm?
op het gebied van Intel® grafische afbeeldingen Commando centrum?
Je hebt een barebone Clevo NP50RND1.
Hier is een handige gebruikershandleiding voor u. zie vooral pagina B voor scherminstellingen

https://www.sagernotebook.com/drivers/manual/NP62X1C_Manual.zip

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
Paul2023
Tutor
Bericht 7 van 8
1.353 Weergaven
Bericht 7 van 8
1.353 Weergaven

Hoi @bloblub,

 

Allereerst mijn excuses dat mijn reactie niet helder genoeg en volledig geformuleerd is. Het voorstel is als test bedoeld en niet als 'eindoplossing' . Ik zou graag willen weten, of je wel een hogere resolutie kan kiezen wanneer je de notebook dicht doet en alleen de widescreen scherm gebruikt.  Bij het dichtklappen van de notebook,  wordt deze namelijk  "gedwongen" het 2de scherm te zien (met hogere resolutie). Houdt er rekening mee, dat veel systemen geen 2 resoluties tegelijkertijd kunnen verwerken. Wanneer je het scherm van de notebook openlaat, zal de notebook zijn scherm als hoofdscherm aanzien en de resolutie daarvan overzetten naar jouw widescreen scherm. 

Klap je de notebook dicht, zal jouw systeem de widescreen als hoofdscherm detecteren en de beschikbare resoluties daarvan gebruiken.

 

Voer dus a.u.b. de test uit en laat mij weten of je daarbij de mogelijkheid krijgt om een hogere resolutie te kiezen. Daarmee kunnen wij tenminste een probleem met jouw widescreen, of notebook uitsluiten.

 

Groet,

Paul2023

 

bloblub
Trainee
Bericht 8 van 8
1.336 Weergaven
Bericht 8 van 8
1.336 Weergaven

Dag @Paul2023 ,

 

Met de laptop dicht krijg ik precies dezelfde resoluties, zoals verwacht. 

Ik ga er toch van uit dat een laptop van dit kaliber wel 2 verschillende resoluties kan verwerken? Dit is vaker gelukt met veel zwakkere en oudere systemen. 

 

@Fishtown Bedankt voor deze handleiding! Hier staat meer informatie in dan de Medion handleiding, ik duik er eens in.

7 ANTWOORDEN 7