annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Erazer Cooling Kit MD60961 werkt niet meer goed

3 ANTWOORDEN 3
RuudBijkerk
Trainee
Bericht 1 van 4
645 Weergaven
Bericht 1 van 4
645 Weergaven

Erazer Cooling Kit MD60961 werkt niet meer goed

Beste community,

 

Zo'n 3 dagen geleden merkte ik dat, van het ene op het andere moment, al mijn games op mijn Medion Erazer Beast X40 met externe laptopkoeler, onspeelbaar waren geworden qua framerate.
 
Ik haalde met Cyberpunk in ultra settings op een externe widescreen monitor meer dan 100FPS en opeens werd het onspeelbaar in zelfs de laagste kwaliteit settings. Hetzelfde gelde voor alle andere games. 
Na ongeveer een dag zoeken en software updaten, herinstalleren etc.. kwam ik erachter dat het probleem zich alleen voordoet wanneer ik gebruik maak van de externe laptop koeler. Deze koeler moet aangesloten worden op de laptop voeding en leidt dan de voeding met een eigen kabel door naar de laptop. Dit is genoeg om de laptop bij licht gebruik op te laden, maar dus niet meer om normaal mee te gamen. Ik vermoed dat er in de koeler, de aansluitingen of de kabel tussen de koeler en de laptop, een probleem zit.

Heeft iemand dit wel eens ervaren en opgelost? Kan ik aanspraak maken op garantie (aanschaf 11 mnd geleden)? 

Mvg,
Ruud
 
3 ANTWOORDEN 3
Paul2023
Tutor
Bericht 2 van 4
639 Weergaven
Bericht 2 van 4
639 Weergaven

@RuudBijkerk 

 

Heel vervelend dat jouw Cooling kit niet hetgeen doet wat het zou moeten doen. Om een beter inzicht in de situatie te krijgen, verzoek ik jou de volgende vragen te beantwoorden: 

 

- Knippert de ledindicator oranje?
- Wordt de cooling kid weergegeven in het Control Center?
- Maakt de cooling kit "ongewone geluiden"  (lijkt het erop dat de cooling kit harder moet werken?)?

 

Je kan overigens, ook contact opnemen met Medion via de Service Hotline of door middel van het contactformulier op de Medion Website.

 

De service-hotline in Nederland is bereikbaar op 0900-2352534 en in België op 02-2006198.

Openingstijden België: maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 17:00 uur.
Openingstijden Nederland: maandag t/m vrijdag van 08:30 uur tot 17:00 uur.


Het contactformulier kunt u bereiken door te klikken op: https://www.medion.com/nl/service/contact-form/general?supportq1=2&supportq2=21F&supportid=21F10

 

Jouw reactie zie ik graag tegemoet.

 

Groet,

Paul2023

 

RuudBijkerk
Trainee
Bericht 3 van 4
627 Weergaven
Bericht 3 van 4
627 Weergaven

@Paul2023 

Dank je wel voor je snelle reply. Mijn antwoord op je vragen


- Knippert de ledindicator oranje?

--> Nee hij was toen solide oranje


- Wordt de cooling kid weergegeven in het Control Center?

--> Ja hij was zichtbaar, connected en gaf geen error meldingen (zoals bijv. flow state error)


- Maakt de cooling kit "ongewone geluiden"  (lijkt het erop dat de cooling kit harder moet werken?)?
--> Nee de kit werkte ogenschijnlijk normaal. Ik zag wel dat de GPU volgens mij niet hoger kwam dan een procent of 40-50 utilization. Het is net alsof de laptop denkt dat hij op de batterij draait. 

 

Ik heb alternate.nl (waar ik de set besteld heb) een mail gestuurd maar ik denk dat ik beter af ben met je suggestie om rechtstreeks met Medion contact op te nemen.

 

Mvg,

Ruud

Paul2023
Tutor
Bericht 4 van 4
583 Weergaven
Bericht 4 van 4
583 Weergaven

@RuudBijkerk ,

 

Ik heb jouw een privé-bericht gestuurd. Graag het advies opvolgen om in contact te treden met het service center van Medion.

Zodra het service center alle gevraagde gegevens heeft ontvangen, zal er een klantnummer worden aangemaakt, waarna je verder zal worden geholpen.

 

Groet,

Paul2023

3 ANTWOORDEN 3