annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

ERAZER MD 34494 valt uit

17 ANTWOORDEN 17
Ramaeker
Apprentice
Bericht 1 van 18
2.145 Weergaven
Bericht 1 van 18
2.145 Weergaven

ERAZER MD 34494 valt uit

ik heb een probleem met mijn pc  .1 het beeldscherm valt  uit    2 De ventilatoren gaan hard draaien 3  daarna herstart mij pc  vanzelf               daarna lijk alle weer goed te zijn en kan ik alles er mee doen  

dit gebeurd dagelijks de laatste dagen iemand een idee

17 ANTWOORDEN 17
Paul2023
Tutor
Bericht 2 van 18
1.193 Weergaven
Bericht 2 van 18
1.193 Weergaven

@Ramaeker Kan je aangeven op welke momenten het beeldscherm uitvalt en de pc opnieuw opstart? Gebeurt dat bijvoorbeeld tijdens het gamen, wanneer je een bepaalde taak uitvoert op de pc, of uit zichzelf (zonder dat u met de pc bezig bent)?

 

Voor de zekerheid , kan je alvast de geoptimaliseerde standaardwaarden laden in het BIOS. Dit kan je als volgt doen:

 

Schakel de pc in en begin direct te tikken op de F2- of delete toets. Indien correct uitgevoerd, zal het BIOS scherm getoond worden.
In het BIOS scherm kiest je voor de optie "Load default settings" (vaak terug te vinden in het menu save & exit) en bevestigt je de vraag met de letter Y (Yes).
Vervolgens druk je op F10 en bevestig je “Save to CMOS and exit” wederom met de letter Y (Yes).

 

Groetjes,

Paul

Ramaeker
Apprentice
Bericht 3 van 18
1.186 Weergaven
Bericht 3 van 18
1.186 Weergaven

Hallo Paul 

 

het gebeurd eigenlijk  bij alles wat ik doe  ,Onder het  gamen ook , en ook als ik als ik niet actief bezig ben dus als het beeld stil staat  (bevoordeeld ik verlaat even de pc en kom terug dan staat ie weer op het opstart scherm) 

ik heb gedaan wat je gevraagd heb dus afwachten 

 

gr Wil

 

Paul2023
Tutor
Bericht 4 van 18
1.180 Weergaven
Bericht 4 van 18
1.180 Weergaven

Hoi @Ramaeker 

 

Je kan het inderdaad even afwachten en kijken of dit probleem zich weer voor zal doen. Meld maar als je weer last krijgt hiervan. 

Als aanvulling kan je ook de Service App erop loslaten om het systeem te controleren. Deze kan je downloaden via: 

https://www.medion.com/nl/service/service-app

 

Groetjes

 

Paul

Ramaeker
Apprentice
Bericht 5 van 18
1.175 Weergaven
Bericht 5 van 18
1.175 Weergaven

hoi Paul 

 

heb het programma geïnstalleerd naar het doet niets  krijg een wit scherm  met links boven staat er Medion wimdows dianosties    en dat is alles 

 

heb het weer verwijder en weer geïnstalleerd , pc herstart      naar doet niets  krijg een wit scherm 

gr Wil

Paul2023
Tutor
Bericht 6 van 18
1.156 Weergaven
Bericht 6 van 18
1.156 Weergaven

Hoi @Ramaeker 

 

Ik zie dat de service app inderdaad een issue vertoont. hopelijk wordt dat snel verholpen. Indien het probleem zich weer voordoet, kan je meteen daarna een screenshot van de betrouwbaarheidsgeschiedenis maken en het bij jouw reactie plaatsen.

 

De betrouwbaarheidsgeschiedenis kan je als volgt opvragen:

- Ga met de muis naar de linker benedenhoek en klik met de rechtermuisknop.
- Kies voor 'Configuratiescherm'.
- Klik op 'Systeem en beveiliging'.
- Klik op 'De status van deze computer controleren en problemen oplossen' (terug te vinden onder de categorie 'Onderhoudscentrum').
- Klik op de pijl naast 'Onderhoud'.
- Klik op 'Betrouwbaarheidsgeschiedenis weergeven'.
- Klik op 'Weken' bij 'Weergeven op'.

 

Je kan hierna de screenshot maken .

 

Groetjes

Paul

Ramaeker
Apprentice
Bericht 7 van 18
1.135 Weergaven
Bericht 7 van 18
1.135 Weergaven

de app werkt nog altijd niet 

Of bij mij werkt ze niet

krijg een bericht boven aan offline terwijl ik wel online ben 

Tags (1)
Paul2023
Tutor
Bericht 8 van 18
1.115 Weergaven
Bericht 8 van 18
1.115 Weergaven

Hoi @Ramaeker , Het klopt inderdaad dat het probleem met de service app nog niet opgelost is. Afwachten dus. De service app is wel een applicatie, die alleen controleert op  de aanwezigheid van de juiste drivers voor jouw hardware. De Service app zelf herstelt niks. 

 

Het inmiddels al een paar dagen geleden, dat je de "load optimized defaults" hebt uitgevoerd in de BIOS. Heeft het probleem die jij aangaf, zich weer voorgedaan hierna? Als het zich weer heeft voorgedaan, kan je meteen nadat de pc weer is opgestart, de betrouwbaarheidsgeschiedenis raadplegen en daar een screenshot van de bijbehorende grafiek maken. De screenshot kan je mij in een persoonlijk bericht toesturen. Als het probleem zich niet meer heeft voorgedaan, mogen wij ervan uitgaan dat het probleem opgelost is. 

 

Groetjes,

Paul

Ramaeker
Apprentice
Bericht 9 van 18
1.084 Weergaven
Bericht 9 van 18
1.084 Weergaven

hallo sorry dat het wat langer duurde maar ben een weekje weg geweest 

zo  snel als het weer gebeurd stuur ik het je toe

deze week is het 1 keer gebeurd 

 

gr wil

 

Paul2023
Tutor
Bericht 10 van 18
1.074 Weergaven
Bericht 10 van 18
1.074 Weergaven

Hoi @Ramaeker ,

Jammer om te horen dat het probleem zich nog steeds voordoet, ondanks de uitgevoerde LOD in het BIOS.

Wil je in het BIOS ook controleren of je een abnormale temperatuurstijging van de processor en van het hele systeem waarneemt?

In het BIOS, onder advanced , kan je kijken wat de temperatuur van het hele systeem en dat van de CPU doet. 

Het is belangrijk dat de CPU niet boven 95 komt. Temperatuur van het systeem, mag rond de 30 zijn. Hou het BIOS ongeveer 10 minuten open en hou de temperatuur-ontwikkeling in de gaten. Laat even weten wat de waarden zijn die jij ziet.

 

 

Groetjes,

Paul

17 ANTWOORDEN 17