cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

CPU word bizar heet van Deputy P60

4 REPLIES 4
Vontrox
New Voice
Message 1 of 5
409 Views
Message 1 of 5
409 Views

CPU word bizar heet van Deputy P60

Hallo,

 

ook al gevraagd op het Engelse forum, ik heb recentelijk een Deputy P60 gekocht en wat mij opvalt is dat de temperatuur van de CPU bizar hoog word, maakt niet uit welke stand de fans draaien (sterker nog, maximum doet minder koelen dan als ik zelf wat instel).

 

ik kan toch wel stellen dat deze laptop het niet lang gaat vol houden als dit de normale trend is van de CPU temperaruur. De laptop staat gewoon op een vlakke ondergrond..  

 

Iemand ervaring hiermee ?

 

Mvgr,

Peter

1000026807.jpg

4 REPLIES 4
Paul2023
Tutor
Message 2 of 5
383 Views
Message 2 of 5
383 Views

Hoi @Vontrox ,

De temperatuur lijkt niet extreem hoog voor zo een gaming laptop. Wel zou ik je aanraden om de fan speed in te stellen op automatic. Daarmee zorg je ervoor dat de sensor de fan aanstuurt.

Het is ook raadzaam om erop toe te zien dat er lucht doorgelaten wordt aan de onderkant van de laptop.

 

Groet,

Paul2023

Vontrox
New Voice
Message 3 of 5
377 Views
Message 3 of 5
377 Views

Ik lees toch wel verscillende verhalen hierover, waar de een zegt, geen probleem, zegt een ander dat als je dit langere tijd doet de levensduur van je CPU achteruit gaat. Nu heb ik wel een 1 jaar garantie op die laptop, maar toch. Daarnaast maakt het installen van automatisch of maximum geen moer uit voor de koeling, op beide standen BLIJFT de temperatuur op 98 graden staan, op beide standen gaat de fan maximaal blazen. 

Paul2023
Tutor
Message 4 of 5
370 Views
Message 4 of 5
370 Views

Hoi @Vontrox ,

 

Om een beter beeld te krijgen in dit probleem wil ik jou het volgende voorstellen;

 

-Ventilatie openingen controleren en indien nodig reinigen.
-Apparaat zodanig plaatsen dat er lucht wordt doorgelaten onder het apparaat.

 

Je kan dan controleren of de fan zich anders gaat gedragen. Indien het probleem zich blijft voordoen, kan je de control center de-installeren en het apparaat laten draaien zonder control center.
Het tijdelijk verwijderen van de Control Center dient alleen om het gedrag van het apparaat te analyseren. Deze kan nog altijd opnieuw geïnstalleerd worden.

Graag hoor ik van jou of er veranderingen optreden na bovenstaande adviezen opgevolgd te hebben.

 

groet,
Paul2023

Vontrox
New Voice
Message 5 of 5
368 Views
Message 5 of 5
368 Views

Hoi Paul,

 

De laptop is 1 maand oud, totaal geen stof in de openingen. Hij staat op een vlakke ondergrond, een tafel. Dus dat lijkt mij ook niet het probleem. Ik ga je andere suggestie proberen, maar control center doet toch veel meer dan alleen een controle ?.

4 REPLIES 4