annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

medion mt 6 GOING TO SLEEP

7 ANTWOORDEN 7
patt
New Voice
Bericht 1 van 8
939 Weergaven
Bericht 1 van 8
939 Weergaven

medion mt 6 GOING TO SLEEP

beste,

 

heb een oude MT  6 terug bovengehaald en even het verloop schetsen mbt een probleem :

 

Comp opgestart, en WERKT

 

dag nadien opstarten en GEEN muiscursor die werkt ,3 muizen geprobeerd, niks

en GEEN muis aktiviteit meer, cursuspijltje blijft dus ter plaatse staan

3 verschillende muizen geprobeerd, niks

 

Beetje met de toetsen geprobeerd, en me gered om af te sluiten,ttz;

 

krijg het afsluitvenstertje uiteindelijk , maar denk dat ik van de 3 opties de verkeerde heb gekozen, met betrekking tot " in slaapstand",(ben de naam vergeten) ipv gewoon "OK" te kiezen (was allemaal met toetsen ipv muis

Dus ,naar donker scherm, en comp in pyamastand duidelijk ;-))

Maar hij blijft wel "aan staan"

DUs, ik denk dat die dan in slaapstand was/is....

Maar, ..lijkt winterslaap te worden 😉

Als ik MONITOR eens aan/uit duw, toont hij monitor merk/logo   op het scherm en gaat dan naar zwart scherm en meldt effe ; "no signal going to sleep"

 

DUs, enkel UIT zetten door on/of knop INGEDRUKT te houden,

 

Opstarten kan, maar blijft in "going to sleep" stand...

Ik zie mogelijk verband met verandern van muis, maar weet niet hoe, wat,waarom..?

TJa, wat nu 

 

Iemand een goede praktische tip aub?

 

dank

mvg

patt

 

7 ANTWOORDEN 7
patt
New Voice
Bericht 2 van 8
934 Weergaven
Bericht 2 van 8
934 Weergaven

beste, 

 

DEEL 2

 

heb tijdje de voedingskabel uitgetrokken

Kan nu weer opstarten, en op enter duwen om "te beginnen werken" met de comp

voorheen kon ik uitzetten met de startknop, maar telkens bij opstarten ZWART scherm NA de Merklogo vd monitor die ff verscheen, dan weer ZWART

 

Misschien gekend dit gegeven mbt slaapstand en er UIT komen

 Voedingskabel er tijdje uit heeft geholpen 

 

nu "stap 2 " , ...Mickey MOUSE 😉

 

 nog steeds geen reactie van de MUIS, cursor

Dus, opstarten ok, maar wat kan ik nu doen ZONDER muisfunctie ?

Wil nu niet teveel met de toetsen gaan werken, dus beter comp terug afzetten, via ON/OFF toets, inhouden en afsluiten dus

 

Misschien iemand een idee hoe ik dit aanpak, ttz MUIS functie terug actief krijgen .

 

dank

mvg

patt

patt
New Voice
Bericht 3 van 8
925 Weergaven
Bericht 3 van 8
925 Weergaven

deel 3 en opgelost 😉

 

TJa, Medion PC MT 6; ooit een zeer fijne comp met heel wat mogelijkheden

 

maar blijkbaar was ik vergeten dat men ook een USB muis kon aansluiten op USB ingang, ipv de PS (?) muis, een ingang die zowieso NU niet meer werkt, 

HOE dit oplossen, tja, even terzijde dan, want kan nu met de USB muis verder, fijn ! 😉

 

Ik vond n handleiding van deze comp ,100 blz Engels, maar het grappige was , dat er stond : "om de grafische lay out van voor en achterzijde te zien, mbt alle aansluitingen, draai dan de linker flap van de kaft open " ...??? ;-)) en IN deze complete pdf handleiding stond nergens een grafische voorstelling van voor/achterkant vd comp...tja, Mystiek, ;-))

 

Eender hoe, ff stukje Vintage nog nu, leuke comp die Medion ,en kan ik het nodige er eens afhalen,Yes 😉

(ahja, de diskette drive werkt niet, maar wschlijk de "tand des Tijds, of ...ooit zo weggezet...te lang geleden  

 

Een nieuwe via amazon gekocht, maar die vraagt bij elke DISKETTE die men er in stopt" schijf moet geformatteerd worden",...Nu dacht ik steeds dat formateren "alles wissen" was...dus tja?

zeg ik maar "neen".....Kan nooit dé oplossing zijn denk ik dan 😉

Bij deze "chinese" drive zat niks van "type info, of drivers"

Zo, berichtje vol smilies

fijne dag nog 

 

mvg

patt

 

daddle
Superuser
Bericht 4 van 8
917 Weergaven
Bericht 4 van 8
917 Weergaven

@patt 

 

Een paar mooie verhaaltjes. Alleen als je niet precies de MT 6 nader kunt specificeren, wil zeggen, de MSN nummer of en ook de MD nummer van deze phantom MT 6 aangeeft, kann welllicht niemand er iets mee beginnen.

In de Medion database vind ik geen MT 6. Ook al als ik een idee hab, wat je bedoeld, zouden de user hier  toch graag nadere infos willen hebben.

Wat is dit voor een toestel?

 

Groetjes, daddle

patt
New Voice
Bericht 5 van 8
907 Weergaven
Bericht 5 van 8
907 Weergaven

dankjewel Daddle

 

 

op de comp achteraan staat :

 

MEDION 

modell:PC MT6

 

typ: MED MT 181 A

med s/n  11124010070454

 

is dat ok?

tja, zegt natuurlijk iets over mn leeftijd ..haha

 

zoals ik zei , uit de kast na zo een (ruim) 30 jaar, en direct "in orde" , enkel diskette drive ging/gaat niet, geen teken van leven 

en dan uurtje mee gewerkt,zet em dag nadien terug op en muis cursor onbeweeglijk

3 muizen geprobeerd, niks( en telkens voorzichtig geweest bij het aansluiten(herinner me uit een vorig leven 😉 dat men bijv met een MONITOR best niet switched terwijl de comp aanstaat mbt "kontakten" maken

 

en dan zonder muis wat met de toetsen geprobeerd en kwam in keuze schermpje ,waar ik volgens mij verkeerde keuze maakteom uit te zetten , en toen ging die in slaapmodus

en dat ZWART cherm kreeg ik niet meer weg

Voedingsnoer er tijdje uit en terug ok, MAAR cursor nog steeds statisch/passief

 

Eureka met de intelligente vondst dat ik een usb muis in de usb ingang(en ) mocht steken, want er zijn er meer ;-)))

tja, al best n tijdje geleden om groen en paarse stekkertjes in een comp te steken vr keyboard en muis 😉

 

zo, nog n fijne avond en dank bij voorbaat

pat

daddle
Superuser
Bericht 6 van 8
897 Weergaven
Bericht 6 van 8
897 Weergaven

@patt 

 

Welkom  bij de "Silberrücken"

Je muis en toetsenboord helft dus  noch een PS2 aansluiting. 

Probeer eens na het uithalen  van de walaansluitig en de Monitor afgesloten ( disconnected),  de inschakelknop

voor 15 - t/m 20 seconds te persen. Evtl ook een paar keeren. Hetzelfde doe je met de enkele monitor (alle kabel eraf). Dann alles weer aansluiten, en de PC inschakelen.

Maar krijg je geen notificatie op de scherm dat  de time and date instellingen niet kloppen?

En de cmos batterij is zeker ook  helemaal leeg! Welk bestuursystem zit er op? Win 98, of nog vroeger?

 

groetjes, daddle

patt
New Voice
Bericht 7 van 8
867 Weergaven
Bericht 7 van 8
867 Weergaven

bedankt Daddle

 

wel ,kijk:

 

windows XP Home edition

 

Pentium 4  2,60 Ghz,  toch wel vlotte computer vond/vind ik 

 

CMOS batterij, ja dat zou wel kunnen natuurlijk, HOE weet ik dat? ENKEL aan UUR en DATUM die NIET juist staan?

 

Wel, die staan NIET juist

- herinner mij van lang geleden dat CMOS batt VERVANGEN niet zo moeilijk is ? 😉

- KEYBOARD ,( een universeel ,ouder keyboard) is PS 2 aansluiting, is OK (maar kan waarschijnlijk ook een USB keyboard op ? ) hoeft geen ALDI keyboard te zijn vr mij, met al die "multimedia knoppen" . 

- Muis PS 2 werkt NIET, maar is NIET nodig, heb nu  toch USB muis aangesloten, MAAR.....moest  bij opstarten van de computer de MUIS wel eens opnieuw AANSLUITEN, geen probleem 

 

Weet U WAAR ik een handleiding vindt in het NEDERLANDS voor deze Computer aub?

dank

 

mvg

patt

daddle
Superuser
Bericht 8 van 8
793 Weergaven
Bericht 8 van 8
793 Weergaven

@patt

 

Edit:  Is het deze PC--> https://www.harlander.com/medion-med-mt181a-pentium-iv-2-6ghz-1-5gb-xp.html

 

Het probleem met de PS 2 aansluitingen van muis en toetsenboord ist, da getijdens de POST daarna gezocht word. Dus zou je "Geen stop on all Errors" moeten aanvinken.

De USB wordt pas later gezien,

De batterijtje vervangen is vrij makkelijk  Open de kast, en jje zult de batterij vinden.

 

Nee, een handleiding weet ik niet. Heb je niet nog een MSN Nummer op de PC Box staan? Misschien van onder de PC-behuizing.

Maar toen had je in elk geval een printed handboejke erbij gekregen. Kijk in je boekenkast.

 

doei, daddle

7 ANTWOORDEN 7