annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

herrie Erazer 5305 G

OPGELOST
13 ANTWOORDEN 13
Terrapanthera
Trainee
Bericht 1 van 14
9.026 Weergaven
Bericht 1 van 14
9.026 Weergaven

herrie Erazer 5305 G

Goedemorgen. Sinds vrijdag heb ik een Erazer 5305 G, met een GTX 970 (2Gb). Ik had overal gelezen dat de Medion pc's fluisterstil zijn, maar gelijk toen ik hem aanzette, dacht ik 'tjemig, hij maakt nog meer herrie dan mijn oude pc!' 
Komt dit door de 970 videokaart??? 
Heb al geprobeerd of ik SpeedFan hierop los kon laten, maar die ziet de bus niet 😞 
Ik gebruik de pc veel voor grafische programma's, in mindere mate voor spellen zoals Cities: Skylines. Het geluid lijkt niet te vermeerderen door het spelen van dit spel.
Is er iets mis met een fan of kan ik iets instellen?
Dank voor een antwoord.
Annemieke

13 ANTWOORDEN 13
Terrapanthera
Trainee
Bericht 11 van 14
10.801 Weergaven
Bericht 11 van 14
10.801 Weergaven

Maar natuurlijk. 
Ga naar configuratiescherm, open Intell Rapid Storage techonologie. Als je die niet hebt eerst downloaden & installeren.

Ga naar 'prestaties' en schakel Link Power management uit.

That's it Smiley Erg vrolijk

 

RS13
Master NL
Bericht 12 van 14
3.354 Weergaven
Bericht 12 van 14
3.354 Weergaven

Hoi @Terrapanthera

 

Hartelijk dank voor het doorgeven van de de uiteindelijke oplossing! 

Ik ben zo vrij geweest om dit bericht als oplossing te markeren in plaats van je vorige bericht, zo is het bij het openen van het onderwerp ook meteen zichtbaar voor mensen met vergelijkbare problemen :).

 

Groeten, 

Paul

Terrapanthera
Trainee
Bericht 13 van 14
3.166 Weergaven
Bericht 13 van 14
3.166 Weergaven

De oplossing was: Intel Rapid Storage (downloaden als niet aanwezig), uitschakelen power management.
Zo simpel 🙂

bobromeo
Beginner
Bericht 14 van 14
2.986 Weergaven
Bericht 14 van 14
2.986 Weergaven

Startte de X5352 en ook een enorm ventilatorgeluid, flinke herrie.

Switchte van Ubuntu 16.04 naar Win10, maar nog steeds herrie.

Deze post gevonden en de actie 'Intell Rapid Storage techonologie en ga naar 'prestaties' en schakel Link Power management uit.' gedaan.

Win herstarten, 6 minuten wachten op updates, nog steeds herrie en weer 3 minuten wachten op updates.

Vorige weer ingeschakeld en pc uitgezet.

Stekker uit de pc en 30 sec. gewacht. Stekker er weer in en voordat ik onder mijn buro vandaan was, was Linux al fluisterstil opgestart 🙂

 

13 ANTWOORDEN 13