annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

bios updaten Akoya P22000

3 ANTWOORDEN 3
Druppie
Beginner
Bericht 1 van 4
1.779 Weergaven
Bericht 1 van 4
1.779 Weergaven

bios updaten Akoya P22000

Is het zinvol de bios vernieuwen van Medion Akoya P22000

Processor    Intel(R) Core(TM) i3-7100 CPU @ 3.90GHz, 3912 MHz, 2 core('s), 4 logische processor(s)
BIOS-versie/datum    American Megatrends Inc. 110M2W0X.205, 22-2-2017

3 ANTWOORDEN 3
WZwijger
Tutor
Bericht 2 van 4
1.774 Weergaven
Bericht 2 van 4
1.774 Weergaven

@Druppie 

Wanneer er sprake is van het oplossen van een bug, dan wel ernstige beveiligingsproblemen, dan zou ik de update uitvoeren.

Wanneer er sprake is van perfomance winst zou ik het ook uitvoeren.

Let op: er zijn leden op het forum die het niet gedaan hebben en daar later spijt van hebben gekregen omdat er in een latere fase toch problemen kwamen bij de ondersteuning door Windows 10.

 

Het updaten van een BIOS is altijd risicovol.

Zorg ervoor dat je computer is aangesloten op netstroom.

Wanneer het om een laptop gaat, batterij  liefste volledig opladen.

Alle geopende programma's (waaronder antivirus) afsluiten dan wel tijdelijk stoppen, ook programma's die rechts onderaan staan in je systeemvak.

Wees zeker dat je de BIOS van een betrouwbare site hebt en dat deze echt precies hoort bij het model wat jij hebt. Een verkeerde BIOS kan echt je computer helemaal in de vernieling helpen.

 

Wanneer je al deze zaken op orde hebt, moet het goedkomen.

 

Succes

WZwijger.

 

 

Druppie
Beginner
Bericht 3 van 4
1.770 Weergaven
Bericht 3 van 4
1.770 Weergaven

Beste WZwijger,

Bedankt voor je reactie.

Ik denk niet dat ik het updaten van de bios uitvoer. Had het als tip gekregen omdat een fotoprogramma niet optimaal werkte. Gezien je antwoord zou het de vraag zijn of de bios de oorzaak is. Denk eerder de grafische kaart.

Maar alsnog bedankt voor je advies.

 

groet, Druppie

REV
Moderator Moderator
Moderator
Bericht 4 van 4
1.732 Weergaven
Bericht 4 van 4
1.732 Weergaven

@Druppie 

 

Ik denk dat het een verstandige keuze is. In principe hanteren wij ook 'if it's not broken, don't fix it'. 

Zoals WZwijger al heeft aangegeven. Een verkeerde BIOS versie kan heel slecht uitpakken voor je PC. Een mogelijk herstel hiervan zal ook niet onder de garantie vallen.

Als er een BIOS update beschikbaar zal zijn, zal dit tegenwoordig automatisch via de Windows Update plaatsvinden.

 

Met vriendelijke groet,

REV

3 ANTWOORDEN 3