annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Windows 11 Incompatibele stuurprogramma's

OPGELOST
8 ANTWOORDEN 8
JohanM
Trainee
Bericht 1 van 9
4.364 Weergaven
Bericht 1 van 9
4.364 Weergaven

Windows 11 Incompatibele stuurprogramma's

Ik heb Windows 11 geïnstalleerd en deze loopt uitstekend op mijn PC Medion AKOYA P62012 MD34238/ C775 NL. Windows beveiliging registreert echter 5 incompatibele stuurprogramma's.

 

Dit betreft:

-ftdibus.sys 2.8.2.0 oem59.inf

-optousb.sys 2.1.0.9 oem14.inf

-optovcm.sys 2.1.0.9 oem14.ibf

-optousb.sys 2.0.1.1 Interface USB Library

-optovcm.sys 2.0.3.2 USB Virtual Serial Port Driver

 

Deze verouderde drivers blokkeren de inschakeling van de geheugenintegriteit/kernisolatie. Waar updates te halen? Ik heb de Medion Service app geïnstalleerd maar dat ding doet niets.  

 

Graag uw reactie.

Met vriendelijke groet,

JohanM

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
JohanM
Trainee
Bericht 8 van 9
4.247 Weergaven
Bericht 8 van 9
4.247 Weergaven

@EastClintwood 

Ik diende vandaag mijn GFK consumerclick scanner te gebruiken op mijn PC en daar staat de merknaam Opticon op. Toen ging mij een lichtje branden in relatie tot dit topic. Ik heb de software ervan verwijderd en de bij behorende sys files verwijderd en het probleem met de kernisolatie is opgelost. Ik dank je voor de hulp en de casus kan worden afgesloten.

 

Groeten Johan Melssen

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
EastClintwood
Moderator
Bericht 2 van 9
4.357 Weergaven
Bericht 2 van 9
4.357 Weergaven

Hoi @JohanM,

 

Er is een FAQ over het updaten van de drivers, ik hoop dat het je helpt:

 

How do I update device drivers? - MEDION Community

 

Als het probleem niet door de FAQ kan worden opgelost, neem dan hier opnieuw contact met ons op.

 

Gegroet,

EastClintwood


MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de


Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
JohanM
Trainee
Bericht 3 van 9
4.352 Weergaven
Bericht 3 van 9
4.352 Weergaven

Goedemiddag @EastClintwood

Dank voor je reactie.

 

ik heb de stappen conform deze FAQ doorlopen. Ik kon daarbij een driver vinden voor de Opticon USB Code Reader (1D) echter dit was exact de zelfde als degene die in mijn lijstje staat. Graag uw reactie. Groet Johan Lijst incoompatibele stuurprogramma'sLijst incoompatibele stuurprogramma'sLijst met gevonden updates is MS Update CatalogLijst met gevonden updates is MS Update Catalog

JohanM
Trainee
Bericht 4 van 9
4.327 Weergaven
Bericht 4 van 9
4.327 Weergaven

Inmiddels zijn er 3 incompatibele stuurprogramma's verdwenen uit de lijst. Er zijn er nog twee over; de onderste twee van het geplaatste screenshot.

JohanM
Trainee
Bericht 5 van 9
4.303 Weergaven
Bericht 5 van 9
4.303 Weergaven

Nu net een update gehad en de originele 5 incompatibele stuurprogramma's zijn weer terug helaas...

EastClintwood
Moderator
Bericht 6 van 9
4.262 Weergaven
Bericht 6 van 9
4.262 Weergaven

Hoi @JohanM,

Ik neem aan dat er geen officiële Win 11 ondersteuning is voor dit model.
Als u zeker wilt weten dat de vermelde drivers niet afkomstig zijn van later geïnstalleerde hardware of software, kunt u de pc ook resetten of opnieuw installeren met Win 10 en vervolgens opnieuw upgraden naar Win 11.

 

Groeten,

EastClintwood


MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de


Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
JohanM
Trainee
Bericht 7 van 9
4.258 Weergaven
Bericht 7 van 9
4.258 Weergaven

Beste @EastClintwood 

 

Dank voor je reactie. Het is een legitieme Windows 11 dus ik denk dat Microsoft wel degelijk ondersteuning biedt. Ik heb me hier gemeld omdat de drivers van de hardware fabrikant/leverancier i.c. Medion Akoya komen. Ik neem aan dat jullie aan kunnen geven waar deze stuurprogramma’s voor zijn is dat voor de usb ingangen achterop de pc of voorop de pc. Is dat laatste het geval dan kan ik die simpel afkoppelen. 
Graag je reactie. 

groet Johan. 

JohanM
Trainee
Bericht 8 van 9
4.248 Weergaven
Bericht 8 van 9
4.248 Weergaven

@EastClintwood 

Ik diende vandaag mijn GFK consumerclick scanner te gebruiken op mijn PC en daar staat de merknaam Opticon op. Toen ging mij een lichtje branden in relatie tot dit topic. Ik heb de software ervan verwijderd en de bij behorende sys files verwijderd en het probleem met de kernisolatie is opgelost. Ik dank je voor de hulp en de casus kan worden afgesloten.

 

Groeten Johan Melssen

EastClintwood
Moderator
Bericht 9 van 9
4.234 Weergaven
Bericht 9 van 9
4.234 Weergaven

Hallo en hartelijk dank voor uw feedback.

 

Ik wens je veel plezier met je PC en als er weer iets gebeurt, weet je ons te vinden.

 

Gegroet,

EastClintwood


MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de


Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
8 ANTWOORDEN 8