annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

WHEA_NCORREECTABLE_ERROR

10 ANTWOORDEN 10
EdZ
Trainee
Bericht 1 van 11
47.782 Weergaven
Bericht 1 van 11
47.782 Weergaven

WHEA_NCORREECTABLE_ERROR

Regelmatig ondervind ik hinder van een zelfde type crash, d.w.z. er verschijnt een effen blauw scherm met bovenstaande tekst.
Daarbij wordt aangegeven dat er foutgegevens worden verzameld..., enz. Dan start de laptop weer op, maar zijn mijn werkzaamheden verstoord en soms verdwenen!

Wie weet raad?

10 ANTWOORDEN 10
Iks-Jott
Superuser
Bericht 2 van 11
47.038 Weergaven
Bericht 2 van 11
47.038 Weergaven

Hoi @EdZ,

 

welkom op de community.

 

Iemand die jou misschien hulp verlenen kan zou graag willen weten over welk laptop jij het hebt (MD en MSN nummer) en welk besturingssysteem daarop werkt.

 

Groetjes

Iks-Jott

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
EdZ
Trainee
Bericht 3 van 11
46.725 Weergaven
Bericht 3 van 11
46.725 Weergaven

Medion AKOYA type E7225,
Windows version: Windows 10 , 10.0, build: 10586
CPU: GenuineIntel Intel(R) Celeron(R) CPU N2940 @ 1.83GHz Intel586.

MD 99009
MSN: 30018047

 

Tijdens beantwooring van jouw vraag, is de laptop 2x gecrashed.
Ik heb geprobeerd de laptop naar de fabrieksinstellingen terug te zetten, maar zelfs dat lukte niet omdat dat werd afgebroken door een crash!

Help me aub!!

Iks-Jott
Superuser
Bericht 4 van 11
46.717 Weergaven
Bericht 4 van 11
46.717 Weergaven

@EdZ

 

Ik ben niet diegene die jou helpen kan. Maar ik weet hoe dat hier op de community werktSmiley Knipoog.

 

Heb je al via google gezocht? Als je vanuit Nederland zoekt, krijg je misschien ook nog andere uitslagen.

 

Groetjes

Iks-Jott

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
EdZ
Trainee
Bericht 5 van 11
46.677 Weergaven
Bericht 5 van 11
46.677 Weergaven

Ja, dat heb ik enige tijd geleden al gedaan...
Ook via Google is niemand die een oplossing kan bieden, wel hebben anderen ook het zelfde probleem.

Anu
Scientist
Bericht 6 van 11
45.126 Weergaven
Bericht 6 van 11
45.126 Weergaven

Hoi @EdZ

 

Als ik google vind ik inderdaad ook de meest uiteenlopende oorzaken van het probleem, van hardwareproblemen tot temperatuursproblemen, instellingen in de bios of driverissues, ik denk dat het enige wat je kunt doen is stap voor stap dingen uitsluiten.

 

Wat ik heel veel tegenkom is dat het met name bij overclockte systemen voorkomt, ik weet niet of je daar iets mee gedaan hebt? Misschien is het zowieso een goed idee om te beginnen met de BIOS op standaard waarden zetten?

Verder zou ik aanraden om ook alle nieuwste stuurprogramma's te installeren. 

 

Je had geprobeerd de fabrieksinstellingen te herstellen, hoe heb je dat precies gedaan? Via Windows of via het herstelprogramma van Medion? Als je het via Windows geprobeerd hebt, zou je het ook nog via het herstelprogramma van Medion kunnen proberen, dit kun je normaal openen door tijdens het opstarten op F11 te drukken. De notebook zou dan zo moeten zijn als hij uit te winkel kwam, als je dan nog dezelfde fouten krijgt kunnen we software ook wel uitsluiten en zou ik contact opnemen met de service voor een reparatie. 

 

Groetjes, 

Anu

 

EdZ
Trainee
Bericht 7 van 11
44.861 Weergaven
Bericht 7 van 11
44.861 Weergaven

Hallo Anu,

Ik heb op aanraden al veel geaan.. ook de BIOS teruggezet, maar dat levert telkens niets nieuws op!
Ook heb ik diverse keren niewe stuurprogramma's  geïnstalleerd.

De fabrieksinstellingenheb ik inderdaad via  Windows gedaan en niet via het herstelprogramma van Medion.
Dat zou ik kunnen proberen, maar inmidels kan ik mijn lapatop retourneren naar de service...
En dat wordt dan de 3e keer!

 

In elk geval bedankt, ik zal het onthouden... F11 dus.

 

BEIDEBENEN
Newcomer
Bericht 8 van 11
3.751 Weergaven
Bericht 8 van 11
3.751 Weergaven

Absolute kul!

 

We hebben 4 laptops van Medion aangeschaft en 4 HP en bij alle 4 hetzelfde probleem. Dit heeft geen drol te maken met Windows maar met de beroerde kwaliteit van Medion. Voor ons de eerste en de allerlaatste keer dat we een Medion hebben aangeschaft.

WZwijger
Tutor
Bericht 9 van 11
3.736 Weergaven
Bericht 9 van 11
3.736 Weergaven

@EdZ 

 

Ik heb gekeken rond welke tijd jouw laptop is uitgekomen op de markt, dat is rond maart 2014. Laten we stellen dat je de laptop ook in dat jaar hebt gekocht. Dit wil zeggen dat de laptop ongeveer 7 jaar oud is.

 

Een laptop heeft net zoals elke computer koeling nodig. In je laptop zitten ventilatiekanalen en op jouw processor zit een koeler.

Na 7 jaar is het niet raar dat:

 

  • De ventilatiekanalen vol stof zitten, waardoor warmte niet kan worden afgevoerd.
  • De koeler niet meer optimaal functioneert waardoor de processor te warm wordt. De koeler is dan versleten.
  • In de koeler stof is opgehoopt, waardoor deze niet meer optimaal kan draaien.
  • De koelpasta is vergaan, dit is een pasta die zit tussen de processor en de koeler. Hierdoor is de warme afgifte niet optimaal.

Door deze warmteafvoer problemen, geeft je computer echt hele rare foutmeldingen en kan dit uiteindelijke leiden tot het defect gaan van verschillende onderdelen, waaronder processor, moederbord en geheugen.

 

Advies:

Laptop openen, alle stof verwijderen, dit kan je met een kwastje doen en je stofzuiger op de zachtste stand zetten en die erbij houden of blazen met perslucht (vrij van vocht).

Vernieuwen van de koeler van de processor, zoek op jouw typenummer op de servicepagina van Medion naar jouw laptop en kijk of de koeler beschikbaar is.

Vaak zijn deze koelers moeilijk te bereiken, ik hoop dat dit in jouw geval niet zo is, maar dat je de onderkant zo kunt losschroeven en erbij kunt komen, YouTube is hiervoor een goede bron.

Schoonmaken van de koeler en vervangen pasta: ook dan moet de laptop open, koeler losschroeven (voorzichtig), koeler reinigen en voorzichtig schoonblazen, onderkant reinigen met alcohol, nieuwe koelpasta (ongeveer een dotje ter grootte van een erwt) plaatsen.

 

Dit zou deze onverwachte fouten kunnen verhelpen.

 

Met vriendelijke groet,

WZwijger

ludwig1970
Trainee
Bericht 10 van 11
3.594 Weergaven
Bericht 10 van 11
3.594 Weergaven

Beste,

 

Ik heb net hetzelfde probleem , blauw scherm met melding whea uncorrectable error.

Ik heb werkelijk alles geprobeerd, naar fabrieksinstellingen terug gezet, Windows terug geïnstalleerd , Windows update uitgeschakeld  enz , niets helpt.

Ik heb een Medion Akoya S14401

Ik heb reeds een nieuw toestel gekregen en deze had net hetzelfde probleem.

Ze gaan nu mijn laptop inruilen voor een ander type.

Hopelijk heeft deze dit probleem niet 

 

Groetjes 

Ludwig

 

10 ANTWOORDEN 10