abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du 

SSD-schijf voor Medion Akoya E4200D MD8359

5 ANTWORTEN 5
Pauljo
New Voice
Nachricht 1 von 6
4.060 Aufrufe
Nachricht 1 von 6
4.060 Aufrufe

SSD-schijf voor Medion Akoya E4200D MD8359

Ik zou in mijn PC een SSD-schijf willen installeren i.p.v. mijn harde schijf.

Welke aansluiting moet de SSD-schijf hebben?

Ik vind nergens de technische specificaties van de PC

5 ANTWORTEN 5
Snorlax
Tutor
Nachricht 2 von 6
4.048 Aufrufe
Nachricht 2 von 6
4.048 Aufrufe

Hallo @Pauljo,

 

De harde schijf van je MEDION E4200 D (MD 8359) is aangesloten op de SATA bus van het moederbord.

Wanneer je deze zou willen vervangen voor een SSD, is het van belang dat je een SSD aanschaft met een SATA aansluiting.

Houdt er wel rekening mee, dat na het vervangen van de harde schijf het niet meer mogelijk is om de PC terug te zetten naar de fabrieksinstellingen met de F11 - recovery mogelijkheid. Je zult dan zelf opnieuw Windows moeten installeren op de nieuwe SSD.

 

Groet,

Snorlax

Pauljo
New Voice
Nachricht 3 von 6
4.045 Aufrufe
Nachricht 3 von 6
4.045 Aufrufe

Beste Snorlax,

 

Is dat Sata I, II of III of heeft dat geen belang?

Ik dacht dat het ook mogelijk was om een kopie of mirror of zo van de harde schijf op de SSD te zetten zodat alle programma's blijven werken?

 

Mvg Pauljo

daddle
Superuser
Nachricht 4 von 6
4.025 Aufrufe
Nachricht 4 von 6
4.025 Aufrufe

@Pauljo Ja, maar de Bootloader zit in het UEFi of de MB, en tot nu toe de nieuwe SSD geeft dan een andere volgorde aan de partities.

Maar jij kunt toch zelf een Image van je c-partitie aftrekken (Win Toets + X ->Einstellungen (inzettings?)--> Win Updates -> Gegevens-Back Up -> naar beneden scrollen en naar -> Backup met Win 7 wisselen; daarmee kun je een Image maken.

Of met het partititoning tool MiniTool PartittionWizard, of met AOmei Backupper. Dan heb je die originele recover files niet meer noodig.

Of, wat ik gedaan heb, is een Image Backup op de nieuwe SSD zetten, en de oorspronkelijke C-partitie met Windows op de hardeschijf in MiniToolPartitionWizard op Niet actief zetten, en in de UEFi die Windowsbootmager van de harde schrijf (die zal nog daarin opdeugen) op Deactivated zetten, en de Windowsbootmanager voor de nieuwe SSD moet bovenaan staan. Dan blijft die originele installatie voor je zekerheid nog bestaan.

 

Bye, daddle

Pauljo
New Voice
Nachricht 5 von 6
3.994 Aufrufe
Nachricht 5 von 6
3.994 Aufrufe

Weet er iemand og het een SATA I, II of III aansluiting is?

daddle
Superuser
Nachricht 6 von 6
3.989 Aufrufe
Nachricht 6 von 6
3.989 Aufrufe

@Pauljo 

 

Hi, het is een SATA II (3 Gbs). Maar dit is niet belangrijk; SATA III is vol compatibel met SATA II. En een SSD met een SATA ii-protocoll is ook nauwelijks nog te krijgen, behalve second hand. Maar SATA III zijn moderner en daardoor in het geheel vlugger dan een SATA II schijf, ook als die maar op het SATA ii protocoll loopt.

 

Mvg, daddle

5 ANTWORTEN 5