abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du 

RAM Frequency verhogen van 2933 naar 3200Mhz (Bios bricken?)

2 ANTWORTEN 2
MightyGalactus
Beginner
Nachricht 1 von 3
1.120 Aufrufe
Nachricht 1 von 3
1.120 Aufrufe

RAM Frequency verhogen van 2933 naar 3200Mhz (Bios bricken?)

Hallo,            (PC: MEDION AKOYA E33011 (MD 35003) ML, MSN: 1002 3971,                                                                        Moederboord: MB ECS B550A4-EM 3X00 GEN)

 

ik heb een pre-built Medion PC met twee 8GB/Ram sticks. DIe hebben een Max. frequentie van 3200, jammer genoeg wordt die niet gehaald out of the box. Ik zat in de BIOS te kijken om dat aan te passen, jammer genoeg zijn er veel functies eruit gehaald en dus ook het overclocken van het geheugen. 

 

Ik heb meerdere threads gelezen en ben er nog steeds niet uit wat de mogelijkheden zijn, ik heb gezien dat er sommige moederborden zijn waar jullie wel updates uitbrengen waardoor je meer opties krijgt maar kon niet precies achterhalen of dat voor die van mij ook geldt. 

 

Hopelijk iemand met meer expertise die mij kan beantwoorden.

 

Met vriendelijke groet,

 

MG

2 ANTWORTEN 2
Outy
Moderator
Nachricht 2 von 3
1.105 Aufrufe
Nachricht 2 von 3
1.105 Aufrufe

Hey @MightyGalactus,

 

Ik heb gekeken via het service portaal van Medion, maar er zijn voor jou BIOS geen updates beschikbaar.

Mogelijk komen deze in de toekomst.

 

Groetjes,

Outy

daddle
Superuser
Nachricht 3 von 3
1.101 Aufrufe
Nachricht 3 von 3
1.101 Aufrufe

@MightyGalactus 

 

Daar kun je niets aan doen (waarvoor ook)? De memorybus loopt alles bij elkaar at 2933 MHz; en met  RAM getest voor hogere frequency  is beter als wanneer je ram is dicht bij de grens frequentie. That's Medions policy. They give you a better ram than the mainboard can utilize, which is quite posítiv I guess. Less hazzle. Zeker weiniger verdriet.

Maar ik ben zeker je krijgt geen BIOS met  overclocking features afterwards. Maar dit weet je van te voren of zou je hebben moeten investigeren bevoor jij de PC gekocht had.

 

Groetjes, daddle

2 ANTWORTEN 2