annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Medion Akoya P5360 e (MD 8881) start niet meer op en blijft in Medion Logo hangen

6 ANTWOORDEN 6
JohanvZ
Beginner
Bericht 1 van 7
1.758 Weergaven
Bericht 1 van 7
1.758 Weergaven

Medion Akoya P5360 e (MD 8881) start niet meer op en blijft in Medion Logo hangen

Hallo Allemaal ik heb een probleem met mijn Medion Akoya P5360 e (MD 8881)

Deze start niet meer op en blijft in Medion Logo hangen na een aantal minuten kom ik automatisch in de BIOS

Via de BIOS is de SSD en Hdisk zichtbaar,

Ik heb inmiddels met Memtest86 een USB tool het geheugen getest dat is in orde,

Heb ook een USB Hirens Boot gemaakt maar deze start niet op ook een versie op DVD niet.

Andere tools als Ultimate boot Cd doen het niet.

Ik ben hier al enkele dagen mee bezig en heb inmiddels de 1 TB harddisk via een andere oudere pc aangesloten en deze was nog in orde wel gelijk een backup gemaakt op een externe schijf.

Heeft iemand een idee wat ik uit zou kunnen proberen en ik wil ook de data die op de SSD staat veilig stellen hoe kan ik dat doen ?

Alvast bedankt, Johan

 

6 ANTWOORDEN 6
Teske
Mentor
Bericht 2 van 7
1.724 Weergaven
Bericht 2 van 7
1.724 Weergaven

Beste @JohanvZ

 

We hebben overleg gehad met onze Premium afdeling. 

Het lijkt erop dat u wel om de BIOS komt en de HDD en SSD ziet staan. Wij kunnen alleen niet uit uw bericht opmaken onder welke tab. Is dit advanced of onder boot? 

Onder boot zou de SSD onder Boot option #1 moeten staan. 

Als dat niet zo is dan zouden we u willen vragen om een Load Optimized Defaults uit te voeren. Deze is te vinden onder F3 of F9, afhankelijk van de BIOS versie. 

 

Groetjes Teske 

JohanvZ
Beginner
Bericht 3 van 7
1.692 Weergaven
Bericht 3 van 7
1.692 Weergaven

@Teske Dit was in het advanced menu in de bios. In het bootmenu staat deze niet weergegeven.

Heb al vele biosinstellingen uitgeprobeerd en kwam en het is me nu wel gelukt om hirens boot cd op usb te laden.

Helaas was de SSD niet zichtbaar. 

Heb een SSD naar USB adapter gekocht er is wel een programma om gegevens terug te halen die de SSD ziet maar hij geeft 0 bytes aan. 

Had deze op een andere computer aangesloten. Het programma EaseUS datarecovery gaf aan dat de disk met schijfbeheer opnieuw moest worden geinitaliseerd maar toen ik dat deed kreeg ik de melding onherstelbare hardwarefout.

Ik ben bang dat de SSD helaas stuk is en ik de Data als verloren moet beschouwen. Mocht je nog suggesties hebben om toch nog iets uit te proberen dan hoor ik dat graag.

Omdat alles verder nog werkt koop ik een nieuwe SSD. Enig idee of ik een snellere er voor in de plaats kan doen.

Dit is de Samsung M2 met M&B aansluiting,

Teske
Mentor
Bericht 4 van 7
1.679 Weergaven
Bericht 4 van 7
1.679 Weergaven

Beste @JohanvZ

 

Wij willen je vragen de volgende optie te proberen. 

 

Schakel de PC in en begin direct te tikken op de F2- of delete toets Indien correct uitgevoerd zal het BIOS scherm getoond worden.
In het BIOS scherm kies je voor de optie "Load default settings" (vaak terug te vinden in het menu save & exit) en bevestig je de vraag met de letter Y (Yes).
Vervolgens druk je op F10 en bevestig je “Save to CMOS and exit” wederom met de letter Y (Yes).

 

Groetjes Teske 

 

 

 

JohanvZ
Beginner
Bericht 5 van 7
1.666 Weergaven
Bericht 5 van 7
1.666 Weergaven

@Teske ik heb de SSD terug geplaatst in de PC en wederom de Default settings geladen en opgeslagen.

Helaas zonder resultaat. De SSD is wel zichtbaar in het advanced menu bij SATA maar niet in het Bootmenu zichtbaar.

Heb de volgorde al veranderd maar niks helpt. Vrees toch echt dat de SSD stuk is.

 

Teske
Mentor
Bericht 6 van 7
1.656 Weergaven
Bericht 6 van 7
1.656 Weergaven

Beste, 

 

In dit geval zou ik u toch willen adviseren om contact op te nemen met onze service hotline. 

Dit kan op meerdere manieren. 

Via chat, telefoon of e-mail. 

 

Groetjes Teske 

daddle
Superuser
Bericht 7 van 7
1.653 Weergaven
Bericht 7 van 7
1.653 Weergaven

@Teske 

 


@Teske  schrieb:

Beste @JohanvZ,  

Onder boot zou de SSD onder Boot option #1 moeten staan. 


Hi Teske, dit zou niet voldoende zijn. Er moet "WindowsBootManager" erbij staan.

Alleen dan kan van een PC van een harde schijf of SSD booten.

Als die mist, dann is meestal iets met de logische "structure" van een bootdisk niet in orde. Of een physieke fout.

Maar dann zou die ook niet onder Advanced gezien kunnen worden. 

 

groetjes, daddle

6 ANTWOORDEN 6