annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

MD8880 - kaartlezer valt weg

5 ANTWOORDEN 5
CtrlZ
Beginner
Bericht 1 van 6
37.386 Weergaven
Bericht 1 van 6
37.386 Weergaven

MD8880 - kaartlezer valt weg

Ik heb een vreemd probleem met de kaartlezer van mijn MD8880, ik maak hier best veel gebruik van omdat ik voor de hobby veel fotos maak. Als ik een kaartje in de kaartlezer plaats, kan ik hier alle foto's van afhalen en werkt alles zoals het hoort. Als ik klaar ben verwijderd ik het kaartje netjes via hardware veilig verwijderen, en daarna haal ik het pas uit de kaartlezer. Het probleem is nu dat als ik dan nog een ander kaartje wil plaatsen, dit niet meer werkt, dit wordt helemaal niet gezien. Dit heb ik getest met meerdere kaartjes, ook het kaartje waar ik in eerste instantie alle fotos vanaf kan halen werkt dan niet meer. Als ik de computer dan opnieuw opstart, kan ik weer een kaartje plaatsen en alles eraf halen, maar op de een of andere manier werkt dit alleen maar met het eerste kaartje dat ik plaats nadat ik de PC opgestart heb. Ik denk niet dat er echt iets stuk is omdat alle kaartjes en ook de kaartlezer werken na het opstarten, en pas bij het 2e kaartje het misgaat. Iemand enig idee hoe dit kan?
5 ANTWOORDEN 5
Contessa
Explorer
Bericht 2 van 6
37.371 Weergaven
Bericht 2 van 6
37.371 Weergaven

Hallo @CtrlZ, Hartelijk welkom en veel plezier in de Community! Groete, Contessa
RS13
Master NL
Bericht 3 van 6
37.365 Weergaven
Bericht 3 van 6
37.365 Weergaven

Waarschijnlijk onstaat dit probleem omdat bij "veilig verwijderen" via de taakbalk, de hele kaartlezer wordt uitgeschakeld om verwijderd te kunnen worden, in plaats van enkel het geheugenkaartje. De oplossing is specifiek het geheugenkaartje via Windows verkenner te verwijderen. Dit kun je doen door Windows verkenner te openen via het icoontje "computer" op het bureaublad, of door de Windows toets en de E tegelijk in te drukken. Hier zoek je het geheugenkaartje op, klik je het aan met rechtermuisknop, en kies je voor "Uitwerpen". Daarna kan het geheugenkaartje zonder problemen verwijderd worden en zal de kaartlezer wel blijven werken. 

 

Groeten, 

Paul 

Captain_Obvious
Apprentice
Bericht 4 van 6
37.350 Weergaven
Bericht 4 van 6
37.350 Weergaven

Mag ik vragen of je ook wifi gelijktijdig aan hebt staan? Ik had iets soortsgelijk. Ik heb de Wifi adapter in apparaatbeheer uitgezet op het moment dat ik de cardreader wou gebruiken om de SD kaart van mijn 70D wou uitlezen. En na het kopiëren heb ik de wifi weer ingeschakeld. Voor mij hielp dit toen.
CtrlZ
Beginner
Bericht 5 van 6
37.341 Weergaven
Bericht 5 van 6
37.341 Weergaven

Hoi RS13 en Captain Obvious, Het uitwerpen via de verkenner van het geheugenkaartje werkt inderdaad, vreemd genoeg, je zou toch verwachten dat het via de normale veilig verwijderen ook goed moet gaan, maar goed, we kunnen zo in ieder geval verder. @ Captain Obvious, ik heb de Wifi module ook uitgeschakeld, aangezien ik de PC toch zowieso via een kabel verbonden heb, maar dit maakt voor mij probleem geen verschil. Grz. CtrlZ
Captain_Obvious
Apprentice
Bericht 6 van 6
28.475 Weergaven
Bericht 6 van 6
28.475 Weergaven

@CtrlZ Weer wat geleerd. Thanks. Dat wist ik niet dat er verschil tussen zat.

Ik dacht dat wanneer je op "Hardware veilig verwijderen klikt" Windows de schrijfacties voltooid en vervolgens de cardreader of USB hub in zijn geheel doet uitschakelen, om data corruptie te voorkomen. Eenmaal uitgeschakeld zal de cardreader ook buiten werking blijven totdat deze opnieuw is opgestart.

 

Zelf wacht ik gewoon na de kopieeropdracht nog even totdat de lmapjes niet meer knipperen en haal dan de sd kaart of memorystick eruit. Heb nog nooit last van datacorruptie gehad.

5 ANTWOORDEN 5