annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geen signaal naar monitor na verwijderen SSD

13 ANTWOORDEN 13
Tara
Trainee
Bericht 1 van 14
2.096 Weergaven
Bericht 1 van 14
2.096 Weergaven

Geen signaal naar monitor na verwijderen SSD

Vanmiddag gebeld met de Hotline van Medion omdat de pc steeds via het Bios opstartte en er meer dan 11 minuten over deed.

De conclusie was dat de SSD kapot is.

Het besturingssysteem staat op de C schijf, nadat ik een schone installatie had gedaan van W10, i.v.m. het bios probleem.

Volgens de meneer aan de telefoon was de oplossing de SSD verwijderen.

Dat heb ik gedaan maar nu heb ik geen signaal meer naar de monitor.

Dan maar weer de SSD erin zodat de monitor weer beeld zou krijgen maar die krijgt nog steeds geen signaal.

Wat kan ik nu nog doen?

Tags (1)
13 ANTWOORDEN 13
Maverick
Contributor
Bericht 2 van 14
1.412 Weergaven
Bericht 2 van 14
1.412 Weergaven

Hallo Tara,
 
Uit je verhaal maken wij op de na het er in- en uithalen van de SSD werkt de monitor niet meer. Wil je nakijken of misschien de videokaart is losgekomen tijdens het proces van het er in- en uithalen van de SSD. Mocht dit niet het geval zijn zou je dan de kabels na willen kijken en eventueel als je de mogelijkheid hebt op een ander scherm uit te testen. Mocht je daar wel beeld krijgen dan kan je uitsluiten dat het aan de videokaart ligt.
 
Groetjes Maverick
Tara
Trainee
Bericht 3 van 14
1.409 Weergaven
Bericht 3 van 14
1.409 Weergaven

Hallo Maverick,

Het bleek niet de videokaart maar de geheugenbank te zijn die niet meer goed vast zat.

De monitor (en de PC) werkt weer.

Dank voor het meedenken.

 

Groetjes Tara

Maverick
Contributor
Bericht 4 van 14
1.407 Weergaven
Bericht 4 van 14
1.407 Weergaven

Hallo Tara,

 

Fijn dat het opgelost is!

 

Groeten Maverick

Tara
Trainee
Bericht 5 van 14
1.380 Weergaven
Bericht 5 van 14
1.380 Weergaven

Helaas was het maar van korte duur. 

Ondanks dat de kapotte ssd verwijderd is (vraag mijn nu af of die wel echt kapot is)

en Windows op de HDD geïnstalleerd te hebben startte de pc 9 van de 10 keer normaal op.

Een enkele keer startte de pc nog op in het bios (met een verkeerde datum Ondanks nieuw batterijtje)

Nu start hij echter alleen nog op in het bios dus ik ben bang dat er toch echt iets anders aan de hand is 

maar wat?

 

Groet Tara

 

Maverick
Contributor
Bericht 6 van 14
1.366 Weergaven
Bericht 6 van 14
1.366 Weergaven

Hallo, @Tara,
Wat jammer dat het niet verholpen is, zou je willen kijken of de HDD wel gezien wordt in de BIOS. Dat kan je op de volgende manier doen: Schakel de notebook in en begin direct te tikken op de F2- of delete toets. Indien correct uitgevoerd, zal het BIOS scherm getoond worden. Hier na ga je naar BOOT en daar kan je zien of de HHD gezien wordt door de pc.
 
Zou je tevens het volgende willen doen:
* kijk in het BIOS naar de tijd.
* Haal de pc van de stroom.
* Wacht 5 minuten.
* Sluit de pc weer aan en kijk welke tijd en datum nu in het BIOS wordt getoond.
 
Groeten Maverick
Tara
Trainee
Bericht 7 van 14
1.355 Weergaven
Bericht 7 van 14
1.355 Weergaven

Hallo Maverick,

 

De Hdd wordt gezien in het Bios.

De bios tijd (de pc start vaak uit zichzelf op in het Bios) verandert steeds. Daarnet was het de tijd van de laatste keer afsluiten en na 5 minuten wachten en opnieuw opstarten was de tijd 09-09-2009!

Maverick
Contributor
Bericht 8 van 14
1.348 Weergaven
Bericht 8 van 14
1.348 Weergaven

Hallo @Tara 

 

Op basis van wat je aangeeft, willen wij je adviseren op de batterij nogmaals te vervangen.

Mocht na het vervangen van de batterij de problemen nog bestaand dan gaan wij uit van een defect aan het moederbord.

 

Groeten Maverick

Tara
Trainee
Bericht 9 van 14
1.337 Weergaven
Bericht 9 van 14
1.337 Weergaven

Hallo,

Ook na een nieuw batterijtje blijft de pc in een loop van automatische reparatie.

 

Groetjes Tara

Maverick
Contributor
Bericht 10 van 14
1.332 Weergaven
Bericht 10 van 14
1.332 Weergaven

Hallo @Tara,

 

Dat is jammer, dan gaan wij er van uit dat het moederbord defect is.

 

Groeten Maverick

13 ANTWOORDEN 13