abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du 

Akoya P5340E (MD8840) upgraden voor betere gaming

8 ANTWORTEN 8
Linda
Trainee
Nachricht 1 von 9
3.408 Aufrufe
Nachricht 1 von 9
3.408 Aufrufe

Akoya P5340E (MD8840) upgraden voor betere gaming

Goedemorgen,

Weet iemand of deze pc die we in december 2015 bij de Aldi gekocht hebben, te upgraden is met een nieuwere videokaart (en eventuele hogere voeding)? Is daar dan ook een nieuwe moederboard voor nodig?

Of is dit niet te doen in deze pc?

Alvast bedankt, groetjes Linda 

8 ANTWORTEN 8
daddle
Superuser
Nachricht 2 von 9
3.405 Aufrufe
Nachricht 2 von 9
3.405 Aufrufe

@Linda 

 

Hi, voor de prijs of een nieuwe grafik-kaart, plus hoger voeding (Power-Supply) plus een nieuwe moederboord kun je beter direct een nieuwe PC kopen.

En de grafik-power krijg je toch niet zo omhoog, dat het moderne PC-games kan doen.


De beste en goedkoopste tuning voor je PC is de 1 TB  HDD (Seagate  ST31000333AS) te vervangen met een bijvoorbeeld 512 GB of ook 1 TB SATA- SSD, dat maakt echt wat uit. Die oude Seagate kun je dan als tweede HDD voor filmjes,, muziek, fotos etc verder benutten.

 

Ten tweede zou ik de memory upgraden; hij werd er met 2x2 GB uitgeleverd, maar je kunt het uitbreiden naar 2 x 4 GB, dus 8 GB totaal.

Dit schilt al een heleboel. Daarvan  kun je alleen met een 64-bit Windows gebruik maken. Je Windows moet dan de 64-bit  versie hebben.

Maar die heb je eigenlijk als tweede mogelijkheid door de recovery-functie op 64-bit: Als die niet al geinstalleert is, moet je eerst de Run64Bit.cmd doorvoeren, dan word als je de recovery-functie benut de 64-bit versie geinstalleerd.

 

Daarmee je niet ellenlange updates moet doorgaan, kun je in computer.magazines een complete set ogf updates verkrijgen, dan gaat dit heel vlug in een keer, en je Windows is UpToDate tot de laatste Update toe.

 

groetjes, daddle

Linda
Trainee
Nachricht 3 von 9
3.400 Aufrufe
Nachricht 3 von 9
3.400 Aufrufe

@daddle 

 

Hartelijk dank voor uw antwoord.

 

Ik ben geen kenner van pc's, dus mag ik vragen waarom een nieuwere grafische kaart geen invloed zal hebben?

Is het wel mogelijk om er een nieuwe in te zetten of sowieso niet bij dit model?

 

Er zit naast de HDD ook al een SSD in van 256 GB in. Ik heb nog een SSD (2.5") liggen van 120 GB, die zou misschien in de hot swap tray kunnen?

En er zit al 8GB werkgeheugen in bij aankoop.

 

De (nog oudere) pc van mijn zoon is kapot, dus willen we kijken of we deze Medion van mij beetje bij beetje kunnen upgraden (we dachten dus te beginnen met een videokaart!), zodat hij ook Fortnite en andere games met hogere kwaliteit (FPS) kan spelen.

 

Alvast bedankt, groetjes Linda

daddle
Superuser
Nachricht 4 von 9
3.394 Aufrufe
Nachricht 4 von 9
3.394 Aufrufe

@Linda 

 

Welja. Maar noem eerst aub de MSN-Nummer van jou PC  Staat op een stikker meestal onderaan de PC. Alleen daarmee kan ik precies zien welke onderdelen en welke grafikkaart in jouw PC zitten.

Maar alleen een grafische kaart zal niet voldoende zijn. Voor moderne games zijn die grafikkaarts die erin zouden passen nog erg zwak, en een sterkere zou evtl. ook een nieuwe PSU (Power Supply) nodig maken.  

 

groetjes, daddle

Pascal34
Apprentice
Nachricht 5 von 9
3.371 Aufrufe
Nachricht 5 von 9
3.371 Aufrufe

Hallo, Linda

 

Je moederbord heeft support voor PCI Express 3.0 daar zou je een ander videokaart in kunnen laten plaatsen.

Bijvoorbeeld in 1650,1650super,rx 5500xt goeie fortnite budget options. echter heb je wel met een bottleneck van de cpu te maken. maar je kan Wel fortnite op hogere instelling makkelijk spelen.

Je zou kunnen kijken of je voeding een pci 6pin connector heeft, mocht deze geen PCI 6pin connector hebben zou je de voeding ook moeten vervangen.

8gb ram is genoeg geheugen om fortnite te kunnen spelen.

 

 

Met vriendelijke groet Pascal.

 

Linda
Trainee
Nachricht 6 von 9
3.352 Aufrufe
Nachricht 6 von 9
3.352 Aufrufe

@daddle 

 

Dank u wel voor uw antwoord.

 

Ik begrijp intussen van andere mensen ook, dat wat u als eerste zei n.l. een compleet nieuwe pc kopen, nog de goedkoopste optie zal zijn. Ook omdat deze pc al bijna 5 jaar oud is. 

Heel erg bedankt voor het meedenken, groetjes Linda

Linda
Trainee
Nachricht 7 von 9
3.350 Aufrufe
Nachricht 7 von 9
3.350 Aufrufe

@Pascal34 

 

Dank u wel voor uw antwoord.

 

Fijn om te horen dat het technisch gezien wel mogelijk is om onze pc te upgraden. Helaas heb ik van meerdere mensen gehoord, dat ik voor de kosten daarvan beter gelijk een hele nieuwe pc kan kopen met betere prestaties. 

We zullen nog eens hard moeten nadenken wat we nu gaan doen!

 

Hartelijk dank voor het meedenken, groetjes Linda

daddle
Superuser
Nachricht 8 von 9
3.346 Aufrufe
Nachricht 8 von 9
3.346 Aufrufe

@Linda 

 

Heb jij de private mail gelezen die jou gestuurt had?, Als je die genoemde derde PC met de advertentie-pagina hebt (dus een MD8841), dann ist het wel goed mogelijk the grafikkaart te ruilen, net als Pascal ook schreef. 

 

Dus noem  aub even de MSN-nummer met 8 digits (staat onderaan de PC op een sticker), dan is het goed mogelijk voor weinig geld een beter grafik erin te zetten. 

Maar zolang ik  niet precies weet welk model PC je hebt kan ik niets definitief zeggen.

 

Daardoor dat de MD-nummer 8840 was aangegeven, kreeg ik uit de Medion-lijst alleen maar oudere PC te zien, voor die het inderdaad de moeite niet waard zou zijn.

 

Groetjes, daddle

 

 

Linda
Trainee
Nachricht 9 von 9
3.343 Aufrufe
Nachricht 9 von 9
3.343 Aufrufe

@daddle 

 

Ik las net pas je privé bericht, ik had hem niet eerder gezien, sorry.

Ik heb geantwoord, maar vergeet nog het msn nummer!

Ik zal je weer een persoonlijk bericht sturen met het nummer deze keer!

 

Groetjes Linda

8 ANTWORTEN 8