annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Akoya P5308 F heeft nieuw BIOS nodig

OPGELOST
6 ANTWOORDEN 6
Pjotr
Apprentice
Bericht 1 van 7
2.673 Weergaven
Bericht 1 van 7
2.673 Weergaven

Akoya P5308 F heeft nieuw BIOS nodig

 

Hoi allemaal,

Ik loop tegen een vreemd probleem aan; ik heb een Akoya p5308 F/8531 NL, MSN 10017178 en daar zit nog een BIOS in van 2013 van AMI H77H2W08 versie 2.7

De laatste tijd wil Windows 10 versie 20H2 niet meer updaten en na contact met de MS helpdesk kwam men tot de conclusie dat mijn BIOS te oud was. Nu kan ik op de Medion site geen nieuwer BIOS vinden dan ik nu heb en dat is zelfs eigenlijk voor Win 8, heel vreemd allemaal.

 

Heeft iemand een idee waar en hoe ik ergens een recenter BIOS kan downloaden, al is het er maar eentje van een paar jaar terug toen Win 10 op de markt kwam.

 

Bij voorbaat dank voor de eventuele hulp...

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
Pjotr
Apprentice
Bericht 7 van 7
2.595 Weergaven
Bericht 7 van 7
2.595 Weergaven

@WZwijger Bedankt voor de uitleg en ik laat dat dan maar achterwege want een kapotte pc is ook niet handig 😏

 

Hopelijk heeft iemand anders nog een tip voor mij want het blijft gedoe met updates van MS voor Win 10

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
Snelleschildpad
Moderator
Bericht 2 van 7
2.669 Weergaven
Bericht 2 van 7
2.669 Weergaven

Hallo @Pjotr 

 

En welkom op het forum. 

 

Wat je eventueel kunt proberen/uitvoeren is de Windows Media Creation Tool downloaden en installeren op je PC. 

 

Voordeel is dat je dan de laatste versie van Windows 10 hebt.

 

Nadeel is dat het BIOS niet geupdate wordt en de recovery tool die op de PC aanwezig is zal worden overschreven. 

 

Volgens mij is het product ook buiten de garantie dus dat blijft dan ook hetzelfde. 

 

Groet

Snelle 



Beloon helpende antwoorden met Kudos en markeer het beste antwoord/de beste oplossing met als oplossing accepteren.


Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
Pjotr
Apprentice
Bericht 3 van 7
2.666 Weergaven
Bericht 3 van 7
2.666 Weergaven

Hoi Snelle,

 

Veel dank voor jouw reactie. Het is wel zo dat ik de allerlaatste versie van win 10 al erop heb staan alleen wil die niet meer updaten, KB4592438 en KB4598242, vanwege het feit dat het BIOS te oud is. MS raadde aan het BIOS eerst te upgraden en dus ben ik benieuwd waar en hoe ik dat dan kan doen.

Ook via WMCT updaten zal niet veel helpen lijkt mij. Dat de recovery tool eventueel overschreven wordt is geen enkel probleem, ik maak elke week via Acronis een backup en bewaar de laatste vijf en de allereerste.

 

Ciao Pjotr

Snelleschildpad
Moderator
Bericht 4 van 7
2.627 Weergaven
Bericht 4 van 7
2.627 Weergaven

Hallo @Pjotr 

 

Laat even weten als het gelukt is (of juist niet). Dan leren wij ook weer wat. 

 

Groet

Snelle 



Beloon helpende antwoorden met Kudos en markeer het beste antwoord/de beste oplossing met als oplossing accepteren.


Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
Pjotr
Apprentice
Bericht 5 van 7
2.624 Weergaven
Bericht 5 van 7
2.624 Weergaven

@Snelleschildpad  Bedankt voor de reactie maar ik ben helaas via Microsoft niet veel wijzer geworden hoewel ze erg hun best hebben gedaan en tal tips, trucs en feitelijke hulp hebben geboden. Erg vriendelijke lui daar.

 

Via de Hotlijn van Medion werd ik het bos in gestuurd en ik moet eerlijk zeggen, de man die ik te spreken kreeg was volgens mij behoorlijk overspannen. Op mijn eerste vraag bleef hij  maar ratelen en gaf mij niet eens de kans een verdere vraag te stellen en buiten dat om was hij zeer moeilijk te verstaan. Na een tijdje maar opgehangen terwijl hij nog aan het kwaken was voor €0,70 pm.

 

Ik kreeg van iemand anders een tip; veel producenten van pc's gebruiken vaak een tijdje lang dezelfde moederborden voor verschillende type pc's. Hopelijk heeft iemand hier voor mij een tip dat er een ander BIOS te downloaden is wat ook op mijn moederbord H77H2-EM gaat werken. Ik heb dus BIOS AMI H77H2W08.114 versie 2.7 van 2013

WZwijger
Tutor
Bericht 6 van 7
2.601 Weergaven
Bericht 6 van 7
2.601 Weergaven

@Pjotr Het gebruiken van een andere BIOS dan de fabrikant van jouw apparaat aanbiedt, is echt niet aan te raden hoor. Daar kan je in één klap je computer mee kapot maken. 

De moederborden worden misschien in een soort batche gemaakt en in andere systemen geplaatst maar de fabrikant maakt met de software (BIOS) het moederbord "op maat", doet toevoegingen of haalt componenten weg. 

 

Op deze manier proberen toch een BIOS update te doen, is echt geen goed advies.

Ik begrijp dat daaarmee je probleem nog niet is opgelost, maar je wilt toch graag nog langer met je PC doen.

 

Met vriendelijke groet,

WZwijger

 

 

 

 

Pjotr
Apprentice
Bericht 7 van 7
2.596 Weergaven
Bericht 7 van 7
2.596 Weergaven

@WZwijger Bedankt voor de uitleg en ik laat dat dan maar achterwege want een kapotte pc is ook niet handig 😏

 

Hopelijk heeft iemand anders nog een tip voor mij want het blijft gedoe met updates van MS voor Win 10

6 ANTWOORDEN 6