cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

AKOYA E2215T Screen protector

SOLVED
2 REPLIES 2
BernardL
Beginner
Message 1 of 3
2,629 Views
Message 1 of 3
2,629 Views

AKOYA E2215T Screen protector

Persoonlijk vind ik de MEDION AKOYA E2215T convertible tablet laptop een uitstekend product voor de prijs van 279 EUR. Het voldoet aan alle verwachtingen, er is voldoende initiele schrijfruimte (wat voor producten in deze prijsklasse niet altijd het geval is), het toestel is voldoende snel voor normaal internet gebruik, enz.

 

Maar er is iets dat me enorm stoorde - al had ik het kunnen voorkomen door mijn intuitie te volgen. In wezen gaat het m.i. echter om een blunder in de bijgeleverde documentatie. Het zit namelijk zo. In de Quick Installation Guide wordt uitdrukkelijk het volgende gesteld over de beschermfolie: "Verwijder alle folie nadat u het toestel correct hebt opgesteld en voordat u het toestel in gebruik neemt." Dit geldt kennelijk voor alle beschermfolie. Het was me nochtans opgevallen dat het touch screen prima reageert met de beschermfolie nog over het scherm gekleefd - ik had die folie niet eens opgemerkt bij aanvang. En toen ik de Veiligheidsinstructies las, stond daar nog eens, met nadruk, onder het kopje "2.11. Maatregelen ter bescherming van het display" stond er "OPMERKING!" (in hoofdletters en met uitroepteken, inderdaad) met daarin nog eens uitdrukkelijk vermeld: "Verwijder alle folie nadat u het toestel correct hebt opgesteld en voordat u het toestel in gebruik neemt".


Toen heb ik de folie er toch afgehaald, vanuit de idee "ik wil niet iets doen dat uitdrukkelijk tegen de aanbevelingen ingaat".

En toen las ik - ik denk in de electronische handleiding - dat het zwarte doekje, dat bij levering overheen het toetsenbord lag, telkens bij het sluiten van de laptop weer over de toetsen moet worden gelegd, om zo te verzekeren dat het scherm niet beschadigd wordt! En toen werd ik echt pissed. De beschermfolie die overheen het scherm was gekleefd was dus in feite de quasi-perfecte oplossing om niet overal met dat zwarte doekje rond hoeven te zeulen en dit telkens weer tussen toetsenbord en schermte plaatsen alvorens de laptop te sluiten. Een doekje dat je ongetwijfeld op een bepaald moment vergeet en kwijtspeelt.

 

Dus, om nu het gezeul met dat doekje te vermijden moet ik op zoek naar een beschermfolie, liefst eentje die net zo perfect aansluit als wat origineel was meegeleverd. Uiteraard heb ik snel gezocht of ik zo'n folie kon nabestellen bij Medion, maar zo snel kon ik niet iets vinden. Een vraag naar de medion helpdesk leverde niets op - enkel een bericht dat de beschermfolie niet apart nageleverd kan worden omdat die niet als standaard uitrusting wordt beschouwd.

 

Iemand enig idee waar iets te vinden dat precies past op een AKOYA E2215T?

1 ACCEPTED SOLUTION

Accepted Solutions
Anu
Scientist
Message 2 of 3
3,477 Views
Message 2 of 3
3,477 Views

Hoi @BernardL

 

Een beschermfolie specifiek voor de E2215t kon ik zo snel alleen in de UK vinden: 

http://www.protectionfilms24.com/article/2x-brotect-matte-screen-protector-medion-akoya-e2215t-19308...  (Matte)

http://www.protectionfilms24.com/article/2x-brotect-hd-clear-screen-protector-medion-akoya-e2215t-18... (Glanzend)

Maar in principe kun je denk ik ook kiezen voor een universele folie die geschikt is voor 11,6 inch schermen.

Overigens heb ik zelf dat beschermvilt nooit gebruikt, en daar eigenlijk nooit problemen mee gehad.

 

Groetjes, 

Anu

View solution in original post

2 REPLIES 2
Anu
Scientist
Message 2 of 3
3,478 Views
Message 2 of 3
3,478 Views

Hoi @BernardL

 

Een beschermfolie specifiek voor de E2215t kon ik zo snel alleen in de UK vinden: 

http://www.protectionfilms24.com/article/2x-brotect-matte-screen-protector-medion-akoya-e2215t-19308...  (Matte)

http://www.protectionfilms24.com/article/2x-brotect-hd-clear-screen-protector-medion-akoya-e2215t-18... (Glanzend)

Maar in principe kun je denk ik ook kiezen voor een universele folie die geschikt is voor 11,6 inch schermen.

Overigens heb ik zelf dat beschermvilt nooit gebruikt, en daar eigenlijk nooit problemen mee gehad.

 

Groetjes, 

Anu

BernardL
Beginner
Message 3 of 3
2,586 Views
Message 3 of 3
2,586 Views

Great. Bedankt. Overigens zou Medion zo'n "echte" 10 britse pond dure screen protector wel mogen meeleveren. Uiteindelijk blijft het toch zo dat zij in hun handleiding wel degelijk zwart op wit stellen dat er een gevaar van beschadging is indien er niets tussen scherm en toetsenbord wordt geplaatst - dat kan alleen maar aangeven dat mensen het probleem (soms) hebben voorgehad en erover geklaagd hebben. En men kan nooit rechtvaardigen dat men een toestel verkoopt dat door normaal gebruik al snel beschadigd kan worden. Ook het punt met het vilten lapje is overigens niet echt aanvaardbaar, omdat niemand een laptop koopt met de verwachting dat men een of andere klungelige actie moet ondernemen bij elk sluiten van het scherm. Dat is zo ongeveer vergelijkbaar met iemand die bijvoorbeeld een frigo zou aankopen, en achteraf vaststelt in de handleiding dat men telkens bij het sluiten van de frigo een stukje plastiek tussen de deur moet stoppen tijdens het sluiten... Dat kan toch niet? Dat gevoel heb ik echter bij deze laptop.

Sorry dat ik erover doordram, maar m.i. kan dit dus echt niet, en moet Medion iets ondernemen. Ik had uiteraard liefst geen 10 pond extra uitgegeven.

Toch bedankt voor de hint.

2 REPLIES 2