annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

DECT set, kan niet bellen

OPGELOST
7 ANTWOORDEN 7
MarkW
Beginner
Bericht 1 van 8
53.074 Weergaven
Bericht 1 van 8
53.074 Weergaven

DECT set, kan niet bellen

Hallo allemaal, Ik heb een Medion DECT telefoon met 4 handsets, en ik heb het probleem dat ik wel gebeld kan worden, maar ik kan zelf niet bellen, de telefoon gaat niet over. Ik heb al geprobeerd te resetten maar dat werkt ook niet. Ik heb geen idee waar het aan kan liggen of wat ik nog kan doen? Alvast bedankt jullie hulp!
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
RS13
Master NL
Bericht 7 van 8
58.259 Weergaven
Bericht 7 van 8
58.259 Weergaven

Hoi MarkW

 

Ik vermoed dat de kiesmodus van je set is ingesteld op pulse, in plaats van op toon. Pulse kiezen is een verouderde standaard die vroeger bij telefoons met een kiesschijf werd gebruikt. Het tikken dat je hoort is waarschijnlijk het simuleren van de pulsen die de kiesschijf van zo'n toestel maakt. De meeste providers maken tegenwoordig gebruik van toon-kiezen. 

Je kunt deze instelling aanpassen via het Menu > Basis inst. > Kiesmodus.

 

Groeten, 

Paul

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
Iks-Jott
Superuser
Bericht 2 van 8
53.072 Weergaven
Bericht 2 van 8
53.072 Weergaven

Hoi @MarkW, welkom in deze community. Mag ik @RS13 citeren: "In alle gevallen is het aan te raden om bij vragen ook te vermelden welk systeem je precies hebt, bij voorkeur het MD nummer of het MSN nummer van je toestel." Dan kan misschien ook iemand doelgerichte hulp verlenen. Groetjes Iks-Jott
____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
MarkW
Beginner
Bericht 3 van 8
53.060 Weergaven
Bericht 3 van 8
53.060 Weergaven

Hoi Iks-Jott, Bedankt voor je reactie, ik ben nog een beetje nieuw hier dus ik moet nog even leren hoe alles precies werkt, mijn excuses. Ik heb het even nagekeken, en als het goed is gaat het om een MD 84994, is een set met 1 basisstation en 4 handsets. Ik heb al gebeld met KPN, en die zeggen dat het probleem niet bij hun ligt omdat ik wel gebeld kan worden. Als ik zelf probeer te bellen hoor ik alleen even een raar tikkend geluid, maar daarna geen toon dat hij overgaat en er gebeurd verder niets, dit is met alle 4 de handsets. Ik hoop dat jij of iemand anders hier misschien weet waar dat aan ligt? of is de set misschien stuk? Groetjes, Mark
Iks-Jott
Superuser
Bericht 4 van 8
53.057 Weergaven
Bericht 4 van 8
53.057 Weergaven

Hoi @MarkW, jij hoeft je niet te excuseren. Dat was alleen een vriendelijke hint omdat ik het gebeuren in de community al een tijdje ken. Heelaas kan ik je niet helpen omdat ik niet in Nederland woon en dus niet weet hoe het bij jullie met de telefoondiensten werkt. Maar nu is bekend welk toestel jij hebt en ik ben zeker dat er iemand is die jou hulp verlenen kan. Veel succes! Groetjes Iks-Jott
____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
Sven87
Beginner
Bericht 5 van 8
53.048 Weergaven
Bericht 5 van 8
53.048 Weergaven

 

 Admin edit: Post aangepast en inhoud verwijderd, houd de berichten hier graag relevant en on-topic.

Contessa
Explorer
Bericht 6 van 8
53.041 Weergaven
Bericht 6 van 8
53.041 Weergaven

Hallo @MarkW

Hartelijk welkom en veel plezier in de Community

Groete, Contessa
RS13
Master NL
Bericht 7 van 8
58.260 Weergaven
Bericht 7 van 8
58.260 Weergaven

Hoi MarkW

 

Ik vermoed dat de kiesmodus van je set is ingesteld op pulse, in plaats van op toon. Pulse kiezen is een verouderde standaard die vroeger bij telefoons met een kiesschijf werd gebruikt. Het tikken dat je hoort is waarschijnlijk het simuleren van de pulsen die de kiesschijf van zo'n toestel maakt. De meeste providers maken tegenwoordig gebruik van toon-kiezen. 

Je kunt deze instelling aanpassen via het Menu > Basis inst. > Kiesmodus.

 

Groeten, 

Paul

MarkW
Beginner
Bericht 8 van 8
53.028 Weergaven
Bericht 8 van 8
53.028 Weergaven

Bedankt voor jullie reacties allemaal, dat het leven soms zo simpel kan zijn! Het toestel stond inderdaad op Pulse ingesteld, ik heb dit veranderd in Toon en ik kan weer bellen! Ik heb de oplossing aangevinkt, ik hoop dat ik dat goed gedaan heb. Groetjes, Mark
7 ANTWOORDEN 7