annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Projectiewekkerradio E66358 (MD43258) zet 's nachts de tijd 38 minuten terug

11 ANTWOORDEN 11
erik63
Beginner
Bericht 1 van 12
4.242 Weergaven
Bericht 1 van 12
4.242 Weergaven

Projectiewekkerradio E66358 (MD43258) zet 's nachts de tijd 38 minuten terug

Nu reeds enkele malen vastgesteld dat 's morgens de tijd van de wekkerradio 38 minuten teruggezet is.  Ik heb zowel met instelling van de tijdzone Parijs als Berlijn geprobeerd.  Beiden geven niet systematisch, maar toch regelmatig deze fout.   Erg onhandig, zeker voor een wekkerradio...  Wellicht probeert het toestel 's nachts de tijd automatisch te synchroniseren. Is het mogelijk om die synchronisatie af te zetten ?

11 ANTWOORDEN 11
Fishtown
Superuser
Bericht 2 van 12
3.809 Weergaven
Bericht 2 van 12
3.809 Weergaven

Hallo @erik63 en welkom

toets ST/MO – Ontvangst van het DCF-signaal in-/uitschakelen(ca. 3 sec. ingedrukt houden)

zou eerst de batterij CR 2032 vervangen.

er is geen tijdzone van 38 minuten
doei Fishtown
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
Nico1972
Beginner
Bericht 3 van 12
3.748 Weergaven
Bericht 3 van 12
3.748 Weergaven

hoi @Fishtown , @erik63 

 

Hier hetzelfde probleem!

 

En hier gebeurt het minstens 3x per week, telkens tussen 2 en 3u 's nachts ...

Bij mij wordt de klok wel telkens exact 1 uur teruggezet met als resultaat dat ik te laat op het werk kwam (eerste week toch).

Heb er nu een backup (reiswekker) naast gezet ... Kan toch niet echt de bedoeling zijn.

 

Enig idee wat de oorzaak kan zijn?

Ik heb al van alles geprobeerd, beide tijdzones staan ingesteld op Parijs.

 

Ik heb de wekker nu een kleine 2 maanden in gebruik maar overweeg hem alsnog terug te brengen.
Het vreemdste is dat de eerste 3 weken alles normaal verliep en er nadien geen instellingen gewijzigd werden ...

Fishtown
Superuser
Bericht 4 van 12
3.739 Weergaven
Bericht 4 van 12
3.739 Weergaven

Hoi @Nico1972 en welkom

1. Vervang de batterij

2. Mogelijk onjuist uitgezonden RDS-signaal = stel een ander radiostation in. schakel het RDS-signaal uit als het probleem zich blijft voordoen. 3. het probleem blijft bestaan ​​= apparaat defect, bel klantenservice

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
Nico1972
Beginner
Bericht 5 van 12
3.730 Weergaven
Bericht 5 van 12
3.730 Weergaven

Hmm,

 

alvast bedankt voor het antwoord maar ik zie 2 dingen niet echt in:

 

1-  wat heeft de batterij ermee te maken als het toestel constant en zonder onderbrekingen verbonden is aan stroomnet?

2-  Radio staat op radio 1 (vrt), waar moet ik die anders instellen?!

 

zal het alvast even proberen!

Ik hou je op de hoogte...

Snorlax
Tutor
Bericht 6 van 12
3.706 Weergaven
Bericht 6 van 12
3.706 Weergaven

Hallo @Nico1972,

 

De batterij in het toestel werkt als back-up wanneer het stroomnet (kort) onderbroken worden en treedt ook in werking bij kleine spanningswisselingen.

Je kunt de radio op ieder ander radio station zetten, mits dit radio station een RDS-signaal uitzendt. 

De tijdzone zou geen probleem moeten zijn, omdat een andere tijdzone altijd een verschil in uren geeft, niet in minuten.

Succes!

 

Groet,
Snorlax

Kris_Mostrey
Beginner
Bericht 7 van 12
1.373 Weergaven
Bericht 7 van 12
1.373 Weergaven

Wij hebben hetzelfde probleem met beide toestellen die we hebben. Om de zoveel dagen wordt 's nachts het uur één uur doorgedraaid. De reden hiervan is dat de datum op dat moment wordt gewijzigd naar 06/01/2023. Hierdoor kom je terug in wintertijd en wordt de tijd dus aangepast. Dit lijkt me een softwarefout te zijn. Is hier al een oplossing voor?

Teske
Mentor
Bericht 8 van 12
1.355 Weergaven
Bericht 8 van 12
1.355 Weergaven

Hoi @Kris_Mostrey

 

Heb jij voor mij de MSN nummers? Deze staan op de sticker op de onderkant van de radio's. 
Ook zou ik graag de aankoopdatum en plaats willen weten. 

 

Groetjes Teske 

Kris_Mostrey
Beginner
Bericht 9 van 12
1.350 Weergaven
Bericht 9 van 12
1.350 Weergaven

MSN 5005 7545

Teske
Mentor
Bericht 10 van 12
1.341 Weergaven
Bericht 10 van 12
1.341 Weergaven

Hoi @Kris_Mostrey

 

Kun je mij de aankoopdatum en plaats nog doorgeven? 

 

Groetjes Teske 

11 ANTWOORDEN 11