annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

MD 84185 Radio/CD/Bluetooth

6 ANTWOORDEN 6
Neotrans
New Voice
Bericht 1 van 7
87 Weergaven
Bericht 1 van 7
87 Weergaven

MD 84185 Radio/CD/Bluetooth

Hoi, dit apparaat heeft een paar jaar stilgestaan.
Ik wou het nu terug gebruiken, alles lijkt te werken (tuners, cd etc) maar er komt geen geluid uit, geen ruis, niets.ook niet uit het koptelefoonuitgang.
dat was vroeger niet het geval.
Ik heb verschillende speakers getest.
Heeft iemand een idee waar te zoeken naar een oplossing ?
Bedankt

6 ANTWOORDEN 6
daddle
Superuser
Bericht 2 van 7
82 Weergaven
Bericht 2 van 7
82 Weergaven

@Neotrans 

Hallo!

Ja, aan de binnenkant.😉

Zoek naar opgeblazen condensatoren. Of verbrande plekken op de printplaat. Meet of er spanning of stroom op de luidspreker aankomt. Controleer de voeding of er voedingsspanning op het bord staat  enz.

Of is er nog een batterij- of oplaadbare akkuvoeding? Controleer hun waarden en hun contacten en de oplaadstatus.

Groet, daddle

Edit:

Is de ontvangst misschien afhankelijk van  een Medion App of Server? Door een IT-problem bei Medion zijn deze op het moment  niet te bereiken.

Neotrans
New Voice
Bericht 3 van 7
65 Weergaven
Bericht 3 van 7
65 Weergaven

Hoi, 

ik zag geen specifieke opgeblazen condensatoren of plekken.

na het toestel een paar uur onder stroom te zetten bleek het toch te werken.

Een paar uur later was het weer dood, en na weer een tijdje aan de stroom weer levend.

daarna heb ik het een half uur laten spelen

Omdat ik niet zeker was van wat er zou gebeuren heb ik het toestel deze nacht niet onder stroom gelaten. Vandaag ga ik opnieuw proberen 

Kan het zijn dat bepaalde componenten door de lange inactiviteit uitvallen en herleven na onder spanning te staan ?

Grtz

daddle
Superuser
Bericht 4 van 7
61 Weergaven
Bericht 4 van 7
61 Weergaven

@Neotrans 

@Neotrans  schrieb:

Omdat ik niet zeker was van wat er zou gebeuren heb ik het toestel deze nacht niet onder stroom gelaten. Vandaag ga ik opnieuw proberen 

Kan het zijn dat bepaalde componenten door de lange inactiviteit uitvallen en herleven na onder spanning te staan ?

Er zijn speciale condensatoren die een mengsel zijn van een condensator en een batterij. Zogenaamde Gold Cap-  of Super Cap- condensatoren.

Deze kunnen worden gebruikt als geheugenbuffers in elektronische apparaten en kunnen de oorzaak van de storing zijn als ze defect zijn.

Normale levensduur is ca. 8-10 jaar.
Of zit er een lithiumcel in het toestel als buffer, meestal een CR-3020.

daddle

Edit: Typo

Neotrans
New Voice
Bericht 5 van 7
45 Weergaven
Bericht 5 van 7
45 Weergaven

Hi, na een tijdje uitgeschakeld te zijn is het probleem terug.

ik laat nu een tijd een cd spelen met een van de luidsprekerdraden afgekoppeld 

Na enkele tijd werken de luidsprekers wel

Nadien heeft het toestel een paar uur gespeeld op line input van een Sattech 11IR op internetradio en dit zonder problemen.

nu staat het zonder stroom omdat ik het niet vertrouw om alleen te laten i.v.m. oververhitting of ….

Maandag nieuwe test

Prettig weekend 

Marc

Neotrans
New Voice
Bericht 6 van 7
9 Weergaven
Bericht 6 van 7
9 Weergaven

Hallo daddle,

Hier is een update over de situatie:
Wanneer ik het apparaat inschakel (CD afspelen) zonder luidsprekers en na 30 tot 60 minuten de luidsprekers aansluit, werkt het apparaat en blijft het spelen.
Vanmorgen probeerde ik het apparaat, dat het weekend zonder stroom stond, in te schakelen, en het begon direct te spelen.
Na ongeveer 15 minuten traden er echter storingen op en viel het geluid weg.
Op dit moment probeer ik het apparaat opnieuw te laten werken zonder de luidsprekers aan te sluiten.
Is deze informatie nuttig voor u?

Alvast bedankt en vriendelijke groeten,
Marc

daddle
Superuser
Bericht 7 van 7
7 Weergaven
Bericht 7 van 7
7 Weergaven

@Neotrans 

Sorry, maar ik kan je hier niet verder helpen. Er zit een fout in de elektronica. Ik kan daar niets aan  doen op afstand, en ik kan niet eens iets van dichtbij doen, want dit is niet mijn vakgebied, en ook niet mijn hobby.

Misschien is het gewoon het einde van de levensduur van zo'n ouder apparaat.

Groet, daddle

6 ANTWOORDEN 6