annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

2 Multiroom speakers MD 43187 verbinden met DAB Radio MD 87295

7 ANTWOORDEN 7
Aquaman
New Voice
Bericht 1 van 8
3.278 Weergaven
Bericht 1 van 8
3.278 Weergaven

2 Multiroom speakers MD 43187 verbinden met DAB Radio MD 87295

Ik heb een DAB-radio MD 87295 in dekeuken staan en zou nu graag de 2 multiroomspeakers daarmee willen verbinden via mijn thuis wifi-netwerk. Echter volgens de uitleg in de handleiding lukt het mij niet!

Kan iemand mij de correcte te volgen procedure uitleggen aub?

7 ANTWOORDEN 7
Iks-Jott
Superuser
Bericht 2 van 8
3.265 Weergaven
Bericht 2 van 8
3.265 Weergaven

Hoi @Aquaman 

 

welkom bij de community.

 

Noem voor alle zekerheid nog de MSN van de speakers en de radio aub. (Staat meestal op het typeplaatje en ook op de verpakking)

Waar staat in de handleiding dat je de radio via het netwerk met de speakers kunt verbinden?

 

Groetjes

Iks-Jott

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
Aquaman
New Voice
Bericht 3 van 8
3.253 Weergaven
Bericht 3 van 8
3.253 Weergaven

MSN nummers van de radio: 50060291
MSN nummersz van de speakers: 2 x 50057729

Aquaman
New Voice
Bericht 4 van 8
3.251 Weergaven
Bericht 4 van 8
3.251 Weergaven

MSN nummer van de radio: 50060291
MSN nummers van de speakers: 2 x 50057729

 

Onder punt 6 van de handleiding staat:
Netwerkconfiguratie

De luidspreker wordt via WLAN met het netwerk verbonden. De Wifi-antenne van de luidspreker ontvangt de signalen van de netwerkrouter.

Verder staat:
8.1. WLAN-verbinding via WPS
Als uw router over een WPS-toets beschikt, kunt u de verbinding tussen luidspreker en netwerk eenvoudig via deze toets tot stand brengen:
Houd de WPS/RESET-toets aan de achterkant van de WLAN-luidspreker ca. 3 seconden lang ingedrukt.
Druk nu op de WPS-toets van de WLAN-router.
OPMERKING! Neem hierbij ook de handleiding van de router in acht.
Het apparaat brengt nu de verbinding met het netwerk tot stand. Ondertussen knippert het bedrijfslampje snel.
• Nadat de verbinding tot stand is gebracht, brandt het bedrijfslampje wit.
• Het apparaat kan nu audiosignalen vanuit het netwerk weergeven.
• Het apparaat slaat de verbindingsgegevens op zodat dit bij een nieuwe verbinding niet opnieuw hoeft te worden ingevoerd.
8.2. WLAN-verbinding tot stand brengen via Lifestream II
Als de netwerkverbinding niet tot stand kan worden gebracht via WPS, gebruikt u de app LIFESTREAM II van uw smartphone of tablet om een verbinding met internet resp. met de WLAN-luidspreker tot stand te brengen.
Schakel de WLAN-luidspreker in.
Het bedrijfslampje knippert wit.
Als het bedrijfslampje niet wit knippert, drukt u op de WPS/RESET-toets en houdt u de WPS/RESET-toets zo lang ingedrukt totdat het bedrijfslampje wit knippert.
Start de geselecteerde APP, tik op "Audiosysteem instellen" en volg de aanwijzingen.
Selecteer het voorgestelde audiosysteem "MEDION XX-XX-XX" en tik op Volgende.
Volg de verdere aanwijzingen.
Zodra de instelling van de WLAN-luidspreker en daarmee de verbinding van de WLAN-luidspreker met internet met succes is voltooid, brandt het bedrijfslampje wit.
OPMERKING!
Uw weergaveapparaat moet zich in hetzelfde 2,4/5 GHz WLAN-netwerk bevinden als waarin de luidspreker moet worden opgenomen.

Dit heb ik allemaal al geprobreerd, doch dit werkt (nu) niet (meer)!

Hier staat de volledige handleiding.

Iks-Jott
Superuser
Bericht 5 van 8
3.245 Weergaven
Bericht 5 van 8
3.245 Weergaven

Hoi @Aquaman 

 

En wat is nu jouw probleem? Het verbinding maken van de speakers met je router of het streamen van je radio via de router naar de speakers? Ik denk het eerste?


Ik heb ok eens twee van deze speakers gehad en had enorme problemen met de verbinding naar de router. Want die bedrijflampjes toonden bijna nooit dat aan wat in de handleiding stond. Maar het lukte mij tenslotte toch wel.
Ik heb het ook opgeschreven hoe het ging, maar jammer genoeg heb ik koort geleden mijn pc opnieuw opgezet en veel overbodige dingen gewist. Daaronder was zeker ook deze beschrijving, want ik heb die troep inmiddels verkocht.

 

Het spijt me dat ik toch niet kan helpen. Veel succes!

 

Jij schreef: doch dit werkt (nu) niet (meer)! Wil dat zeggen dat het al een keer gewerkt heeft?

 

 

Groetjes

Iks-Jott

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
Aquaman
New Voice
Bericht 6 van 8
3.236 Weergaven
Bericht 6 van 8
3.236 Weergaven

Beste Iks-Jott,

het heeft inderdaad wel gewerkt, op de wijze zoals in de handleiding beschreven staat kon ik tot een maand geleden genieten van de DAB-uitzendingen via zowel de radio als de 2 bijhorende luidsprekers.
De radio staat in de keuken, de ene luidspreker in de huiskamer en de andere gebruikten we op ons terras.

Echter heb ik onlangs nieuwe powerlines geïnstalleerd en sindsdien wil dit niet meer werken. 😞

 

Bedankt om mee te zoeken achter een oplossing.

Iks-Jott
Superuser
Bericht 7 van 8
3.165 Weergaven
Bericht 7 van 8
3.165 Weergaven


@Aquaman  schrieb:

 

Echter heb ik onlangs nieuwe powerlines geïnstalleerd en sindsdien wil dit niet meer werken. 😞

 


@Aquaman 

 

Dergelijke toestellen heb ik nog nooit nodig gehad en dus ook geen ervaring daarmee.

Ik ben zeker dat nog andere users hier langs zullen komen die wel iets daarover weten.

Verderop veel succes!

Groetjes

Iks-Jott

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
Fishtown
Superuser
Bericht 8 van 8
3.159 Weergaven
Bericht 8 van 8
3.159 Weergaven

Moin @Aquaman  en welkom

Ik heb een vraag omdat ik uw tekst in het Duits vertaal.

Vertaald betekent powerlines = stroomkabel (ik kan geen lijn schrijven, powerline komt er weer uit.

Of bedoel je met powerline = powerline netwerkadapter voor het stopcontact.

 

heb je nieuwe stroomkabels gelegd en ook powerline adapters. de stopcontacten moeten op dezelfde fase worden aangesloten. (is alleen relevant bij een driefasige meteraansluiting, bij een wisselstroommeter maakt het niet uit)

 

Controleer uw netwerksleutel, de radio en sprekers kan maximaal Encryptie: WPA2

En gebruik in eerste instantie alleen de 2,4 Ghz-band (alleen dit wordt opgeslagen in de database. ja ik weet het, in de handleiding staat 2,4 en 5 GHz) Misschien kan een andere gebruiker bevestigen dat het met beide banden werkt, maar eerst moeten we een verbinding tot stand brengen, je kunt het daarna altijd nog wijzigen.

doei Fishtown

edit: Als je router in de encryptie staat op WPA2 + WPA3, zet hem dan terug op wpa2 om ook daar een eventuele incompatibiliteit met radio en luidsprekers uit te sluiten. 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
7 ANTWOORDEN 7