annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

NAS 2TB

1 ANTWOORD 1
Regor1934
Beginner
Bericht 1 van 2
206 Weergaven
Bericht 1 van 2
206 Weergaven

NAS 2TB

Na de verhuizing heeft deze NAS een paar jaar in de verhuisdoos gezeten maar recent weer aangesloten. In het netwerk is de NAS zichtbaar en via de verkenner zijn de mappen/bestanden te benaderen. Wat mij NIET lukt is om nieuwe bestanden toe te voegen of oude bestanden te verwijderen. Het lijkt erop dat is geen rechten heb om wijzigingen op de NAS uit te voeren. 

 

Via Netwerk is het icoontje "nas-server" zichtbaar en ik kan inloggen als admin. Het Medion cirkel menu is zichtbaar maar ook vanuit hier kan ik GEEN bestanden toevoegen/verwijderen. 

 

Weet iemand wat ik moet doen om uiteindelijk weer bestanden te kunnen toevoegen/verwijderen van de NAS?

1 ANTWOORD 1
Paul2023
Tutor
Bericht 2 van 2
156 Weergaven
Bericht 2 van 2
156 Weergaven

@Regor1934 ,

 

Heel vervelend dat je jouw NAS niet kan gebruiken op de manier waarop je dat gewend was te doen. Het probleem waar je tegen aan loopt, is een bekend probleem. De reden daarvoor is dat Microsoft het beveiligingsprotocol voor dit apparaat verwijderd heeft. Vast staat dat de NAS niet meer naar behoren functioneert vanaf Windows 10. Je zou kunnen proberen om de schijf te benaderen met een besturingssysteem welke ouder is dan Windows 10 (Windows 8 of lager). 

Indien dat niet het gewenste resultaat oplevert, zou je kunnen overwegen om de schijf uit de behuizing te halen en deze als een normale schijf (extern/intern) te benaderen.

 

Groet,

Paul2023

1 ANTWOORD 1