annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Medion Erazer PC X5703 D BIOS

3 ANTWOORDEN 3
Joaquim
Newcomer
Bericht 1 van 4
252 Weergaven
Bericht 1 van 4
252 Weergaven

Medion Erazer PC X5703 D BIOS

Goedemiddag,

In 2011 gekocht en tot nu toe heel tevreden gebuikt, echter moet de videokaart vervangen en dat gaat niet met de huidige BIOS.

De moederbord MSI P67A-GD55 (B3) laat geen BIOS update toe, hierdoor kan ik een  ASUS TUF GeForce GTX 1660 Ti EVO OC niet aansluiten.

Weet iemand hoe ik de Erazor BIOS kav verwijderen of updaten met de MSI nieuwste BIOS?

Alvast bedankt.

Joaquim

3 ANTWOORDEN 3
daddle
Superuser
Bericht 2 van 4
249 Weergaven
Bericht 2 van 4
249 Weergaven

@Joaquim 

 

Dit is wel een beetje vreemde vraag.

De Bios in jouw PC is een oude Bios dat nog met een MBR partitie scheme werkt.

De nieuwe Videokaartjes hebben een op de "nieuwe"  UEFI ingestelde Bios, de zogenoemde GOP . Die is niet kompatibel met een MBR Legacy Bios.

Dus of je koopt een oude videokaart vanaf 2014 of vroeger, of je moet Asus contactéren en een aanvraag doen, of zij een oude bios in plaats van de GOP BIos voor de videokaart kunen levern. Maar ik denk van niet.

Ten tweede denk ik dat je voor de  ASUS TUF GeForce GTX 1660 Ti EVO OC  en extra stroomverzorging nodig heb.. Maar ik denk niet dat je PC deze extra  8 -Pin (2x4) stroomstekkertje heeft.   Asus recommends a PSU met 450 W  Peak. De kaart zelf benodigt maximal 300 W.

 

Sorry, maar ik denk als je zo een sterke en snelle videokaart nodig hebt. moet je voor de koop van een nieuwe PC met UEFI Bios  overleg plegen.

Jouw PC kun je niet op een UEFI Bios Updaten

 

Groetjes daddle

Joaquim
Newcomer
Bericht 3 van 4
245 Weergaven
Bericht 3 van 4
245 Weergaven

Hallo Daddle,

Bedankt voor je reactie 

Als huidige videokaart gebruik ik een Asus Phoenix NVIDIA Geforce GTX 1050 Ti.

De voeding FSP Everest 80 plus 1010W is voorzien van twee 8 pin stekkers voor pci-e.

Het is enkel dat ik op deze moederbord geen BIOS update kan doen naar MSI nieuwe BIOS

 

Groet,

Joaquim

 

daddle
Superuser
Bericht 4 van 4
243 Weergaven
Bericht 4 van 4
243 Weergaven

@Joaqui

 


@Joaquim  schrieb:

Hallo Daddle,

Als huidige videokaart gebruik ik een Asus Phoenix NVIDIA Geforce GTX 1050 Ti.

De voeding FSP Everest 80 plus 1010W is voorzien van twee 8 pin stekkers voor pci-e.



Ja dit had je van tevoren kunnen mededelen; gewoonlikk zit in deze PC een zwakkere PSU.

Maar onafhankelijk daarvan, deze MSI Bios is voor PCs with Win XP or Win 7 Bios, dus een legacy Bios. Je kunt deze Legacy  Bios niet op UEFI standaard updaten (transformeren)

Afgezien daarvan heeft Medion meestal een OEM Bios; dus kun je de originale MSI Bios niet op Medion Boards flashen. 

 

 

daddle

3 ANTWOORDEN 3