annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wie heeft Ik ook gebruikt bij dit onderwerp

SVH
Beginner
3.977 Weergaven
3.977 Weergaven

Desktop AKOYA P62020 : Opstarten Windows wordt gerealiseerd na 3 automatische herstartpogingen

Beste,

Graag zou ik bovenstaand probleem aankaarten in de Community - hou er wel rekening mee dat ik geen PC techneut ben en vooral een gebruiker. 

Betreft een desktop Akoya P62020 - model MT28 aangekocht in 11/2018. (MSN 10022600)

Hieronder een korte beschrijving van het probleem:

Sinds 15/10/2021 start mijn Windows 10 pas op nadat de PC zelf automatisch 3x herstart na een koude start. Het probleem manifesteert zich NIET bij een warme start van het systeem (bv. na het verwerken van Windows updates).

Welk gedrag vertoont de PC?

Concreet druk ik op de aan/uit knop die blauw oplicht maar onmiddellijk terug uitvalt zonder reactie. Na een paar seconden is de aan/uit knop weer blauw opgelicht en start de PC automatisch terug en valt na 10 sec weer uit... hij start weer op en valt weer uit na een 10sec...hij start een 3e keer automatisch op en Windows 10 verschijnt, klavier, muis en scherm werken en ik kan de ganse dag verder zonder enig probleem. 

Heb vorige week de diagnosetool van Medion laten lopen en het ganse systeem bleek volledig in orde zonder enig specifiek probleem.  Toch blijft dit vreemd opstartgedrag zich manifesteren. Na de heropstart nalv het gebruik van de diagnosetool heb ik de PC volledig uitgezet en terug ingeschakeld als koude start...op dat moment startte de PC weer 1x correct op... de dag erna en tot op heden blijft hij telkens het proces van 3x herstarten herhalen en verder werkt hij zonder enig probleem. 

Op een Windows forum had ik gelezen dat het probleem misschien kon worden verholpen door de Fast Start-up functie uit te zetten... echter deze was niet aangevinkt. Ook nadat ik ze had aangevinkt en de PC herstart had, was er geen resultaat.

Heeft er iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn  (hardware of softwarematig) ?  Iemand hetzelfde probleem ervaren ?

Is dit ernstig en schadelijk voor de hardware?

Hoe kan het worden verholpen ? 

Hopend op enige feedback zodat het systeem weer correct opstart.

Toestel onder garantie tot 27/11/2021.  

Alvast mijn dank. gr, SVH

Wie heeft Ik ook gebruikt bij dit onderwerp