annuler
Affichage des résultats de 
Rechercher plutôt 
Vouliez-vous dire : 

Ci+ of niet? Medion Ultra HD smart tv md life x15025

6 RÉPONSES 6
feetje513
Beginner
Message 1 sur 7
7 771 Visites
Message 1 sur 7
7 771 Visites

Ci+ of niet? Medion Ultra HD smart tv md life x15025

Hi, vandaag Medion Ultra HD Smart tv life x15025 (md32025) aangeschaft via de Aldi. Uit de lijst met gecertificeerde televisies krijg ik de melding: jammer, deze tv is niet gecertificeerd...

Ik heb nog nix uitgetest, maar op de Aldi website Nederland en Duitsland staat dat er sprake is van een ci+ module. In de handleiding wordt er gesproken over een ci-module. Wat is het nu eigenlijk? Is er iemand die hier wat meer aan weet?

6 RÉPONSES 6
Iks-Jott
Superuser
Message 2 sur 7
7 765 Visites
Message 2 sur 7
7 765 Visites


@feetje513  schrieb:

In de handleiding wordt er gesproken over een ci-module. Wat is het nu eigenlijk? Is er iemand die hier wat meer aan weet?


Hoi @feetje513

 

welkom bij de community!

 

Heb je Google al gevraagd?

Groetjes

Iks-Jott

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
feetje513
Beginner
Message 3 sur 7
7 761 Visites
Message 3 sur 7
7 761 Visites

Jazeker. Maar daar wordt het niet beter van. In de brochure/handleiding van de Medion tv wordt gesproken over een ci-module. Op de website van Aldi NL en De wordt gesproken over een ci+ modulen. Een check bij ziggo geeft aan dat de tv niet gecertificeerd is...erg verwarrend dus...vandaar mijn vraag hier....
Iks-Jott
Superuser
Message 4 sur 7
7 757 Visites
Message 4 sur 7
7 757 Visites

@feetje513

 

Ok, ik dacht dat je niet wist wat zo een module is. 

Hoe dat in Nederland precies werkt, weet ik niet, sorry.

Ik was wel eens van plan om een Nederlandse kaart te kopen, ik woon vlak over der grens, maar rond 20 € per maand vond ik een beetje duur.

Misschien kan iemand anders jou helpen.

Groetjes

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
feetje513
Beginner
Message 5 sur 7
7 755 Visites
Message 5 sur 7
7 755 Visites

Dank voor het meedenken. Ik weet idd hoe het werkt, de info van Medion is wat tegenstrijdig en de klantenservice van ziggo werkte ook niet echt mee...Zal wellicht nix anders op zitten dan alles aan te sluiten en uit te proberen.. grts

Anu
Scientist
Message 6 sur 7
7 723 Visites
Message 6 sur 7
7 723 Visites

Hoi @feetje513 en @Iks-Jott

 

CI+ en Ziggo gecertificieerd zijn 2 verschillende dingen, ik geloof dat de meeste TV's die tegenwoordig geproduceerd worden zowieso CI+ zijn, maar Ziggo heeft daarnaast nog aanvullingen op de CI+ standaard waaraan de TV moet voldoen om alle zenders te kunnen vinden, ik meen dat dat iets te maken heeft met de frequentieblokken waar de zenders op zitten, maar hoe dit helemaal precies in elkaar zit weet ik niet.

 

Groetjes, 

Anu

feetje513
Beginner
Message 7 sur 7
7 707 Visites
Message 7 sur 7
7 707 Visites

Hi, Anu.

Heb inmiddels contact gehad met ziggo en e.e.a. wordt me nu duidelijk. Het is wat onhandig vermeld in de handleiding, waar afwissenlend gesproken over ci en ci+. Bij Medion hebben ze me verteld dat er wel een ci+ aansluiting in de tv zat maar dat die niet geschikt was voor ziggo. Ik ben er maar mee gestopt en werk nu verder met de losse decoder. Dank voor het meedenken en fijne dagen!

6 RÉPONSES 6